Co jste chtěli vědět o FR a báli jste se zeptat
Demilich_Rawenn: Githyanki jsou původně prastarou rasou, která vládla velké říši na materiálních světech. Tato rasa byla podmaněna a zotročena illithidy... a tak to trvalo dlouhá milénia. Až se to jednou změnilo - povstali dva osvoboditelé. Mudrc Zerthimon a zejména válečnice Gith. Ta vedla příslušníky rasy k povstání a zcela se vymanila z područí illithidů a uštědřila jim ránu, ze které se vzpamatovávají dodnes.
Jak ale známo, illithidi nejsou nějakou centralizovanou rasou - roztroušeně žijí všude. A to věděla i Gith a za úděl svůj a vysvobozenců vytyčila pomstu, ba spíš řečeno úplné vyhlazení všech illithidů. S tím Zerthimon nesouhlasil - nechtěl jen proto, že jemu a ostatním podařilo vymanit ze zajetí, zasvětit život svůj a dalších generací dalšímu celoživotnímu boji.
Poněkud egoistická a krvelačná Gith s tímto však nesouhlasila, a tak se rasa rozdělila na dvě frakce, z nichž později vzešly dvě sice příbuzné, byť zcela suverénní rasy - githzeraiové a githyanki. Ti první se vydali názorem Zerthimona, ti druzí následovali Gith (githyanki doslova znamená "děti Gith"). Prakticky ihned po tomto názorovém rozkolu, který znamenal velkou antipatii mezi oběma křídly, došlo k prvním konfliktům a ty se postupem doby přelily v otevřenou nenávist mezi oběma rasami...
Domovem githyanki se stal Astrál. Tam mají své pevnosti, ze kterých podnikají výpravy skrze sféry a materiální světy - jak proti illithidům, tak pro své vlastní objevování okolí.
Githyanki se postupem času rozfragmentovali na lokálnější skupiny - nepanuje mezi nimi nepřátelství, ale ani nijak velká spolupráce. Všichni však slouží jednotným zásadám a vládci. Mezi zásady a kolorit githyanki patří jedinečnost a svoboda jedince, vojenská nátura a v chaosu zastávané prvky řádu.
Vládcem jejich společnosti je královna Vlaakitha CLVII., většinou nazývaná královna-lich (přirozeně proto, že je lich ).
Mezi githyanki též panuje společenská hierarchie všemožných mystiků, umělců, alchymistů atd. Nejvyšší třídou jsou rytíři - služebníci královny a githyankští paladinové (skutečně mají "paladinské" schopnosti, většinou reverzované ty od klasických paladinů, i své svaté meče /to je právě ten, který hledají v BG2/)...
"Všetko o nich" teďka jen tak nepsat nedokážu. Když chvíli vytrváš, chystám o Astrální sféře (a samozřejmě githyanki) další díl průletů - takže na jaře vyjdou díly o Sigilu a právě o Astrálu.
Nicméně toto téma ani nepatří do FR
Jak ale známo, illithidi nejsou nějakou centralizovanou rasou - roztroušeně žijí všude. A to věděla i Gith a za úděl svůj a vysvobozenců vytyčila pomstu, ba spíš řečeno úplné vyhlazení všech illithidů. S tím Zerthimon nesouhlasil - nechtěl jen proto, že jemu a ostatním podařilo vymanit ze zajetí, zasvětit život svůj a dalších generací dalšímu celoživotnímu boji.
Poněkud egoistická a krvelačná Gith s tímto však nesouhlasila, a tak se rasa rozdělila na dvě frakce, z nichž později vzešly dvě sice příbuzné, byť zcela suverénní rasy - githzeraiové a githyanki. Ti první se vydali názorem Zerthimona, ti druzí následovali Gith (githyanki doslova znamená "děti Gith"). Prakticky ihned po tomto názorovém rozkolu, který znamenal velkou antipatii mezi oběma křídly, došlo k prvním konfliktům a ty se postupem doby přelily v otevřenou nenávist mezi oběma rasami...
Domovem githyanki se stal Astrál. Tam mají své pevnosti, ze kterých podnikají výpravy skrze sféry a materiální světy - jak proti illithidům, tak pro své vlastní objevování okolí.
Githyanki se postupem času rozfragmentovali na lokálnější skupiny - nepanuje mezi nimi nepřátelství, ale ani nijak velká spolupráce. Všichni však slouží jednotným zásadám a vládci. Mezi zásady a kolorit githyanki patří jedinečnost a svoboda jedince, vojenská nátura a v chaosu zastávané prvky řádu.
Vládcem jejich společnosti je královna Vlaakitha CLVII., většinou nazývaná královna-lich (přirozeně proto, že je lich ).
Mezi githyanki též panuje společenská hierarchie všemožných mystiků, umělců, alchymistů atd. Nejvyšší třídou jsou rytíři - služebníci královny a githyankští paladinové (skutečně mají "paladinské" schopnosti, většinou reverzované ty od klasických paladinů, i své svaté meče /to je právě ten, který hledají v BG2/)...
"Všetko o nich" teďka jen tak nepsat nedokážu. Když chvíli vytrváš, chystám o Astrální sféře (a samozřejmě githyanki) další díl průletů - takže na jaře vyjdou díly o Sigilu a právě o Astrálu.
Nicméně toto téma ani nepatří do FR
Dostavaji v papirovych pravidlech nektere rasy bonusy k zachrannym hodum diky vysoke odolnosti, stejne jako tomu je v BG?
Kód: Vybrat vše
IF
Detect([SPAMMER])
THEN
RESPONSE #100
ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
Ano. To by odpovidalo, aspon co si tak matne vybavuji.
Kód: Vybrat vše
IF
Detect([SPAMMER])
THEN
RESPONSE #100
ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Dvorin: Máš v tom zmatek .
Dungeons & Dragons (AD&D, D&D 3E...) jsou pravidla, DragonLance je D&D svět, stejně jako Forgotten Realms (BG, IWD), Planescape (Torment) či třeba Greyhawk. Hierarchie je taková, že máš Dungeons & Dragons a pod tím světy (jejich uspořádání se v 3. edici změnilo, už tam není Planescape ). Ve druhé edici to prostě byly Sféry, kde jsi našel Sigil, Baator, Mechanus a co já vím ještě a taky všechny další D&D světy, včetně FR či DragonLance, mezi kterými bylo možno cestovat (ona Planární koule například, nebo také Portály, samozřejmě). To je tak všechno, co ti můžu říct, skutečně zasvěcení ti k tomu mohou povědět více.
Doporučuji přečíst toto: http://www.sigil.cz/clanky/sfery/ .
Jinak D&D je v podstatě jen okruh pravidel d20, o kterých už jsi možná také slyšel. Jsou to v podstatě tatáž pravidla, jde ejn o uspořádání. Nevím, jak to je přesně, ale řekl bych že D&D jsou přizpůsobená pravidla d20 pro již zmíněnýou soustavu fantasy světů, která je tímto pevně oddělená od těch ostatních z d20 (kde jsou třeba i Star Wars).
Dungeons & Dragons (AD&D, D&D 3E...) jsou pravidla, DragonLance je D&D svět, stejně jako Forgotten Realms (BG, IWD), Planescape (Torment) či třeba Greyhawk. Hierarchie je taková, že máš Dungeons & Dragons a pod tím světy (jejich uspořádání se v 3. edici změnilo, už tam není Planescape ). Ve druhé edici to prostě byly Sféry, kde jsi našel Sigil, Baator, Mechanus a co já vím ještě a taky všechny další D&D světy, včetně FR či DragonLance, mezi kterými bylo možno cestovat (ona Planární koule například, nebo také Portály, samozřejmě). To je tak všechno, co ti můžu říct, skutečně zasvěcení ti k tomu mohou povědět více.
Doporučuji přečíst toto: http://www.sigil.cz/clanky/sfery/ .
Jinak D&D je v podstatě jen okruh pravidel d20, o kterých už jsi možná také slyšel. Jsou to v podstatě tatáž pravidla, jde ejn o uspořádání. Nevím, jak to je přesně, ale řekl bych že D&D jsou přizpůsobená pravidla d20 pro již zmíněnýou soustavu fantasy světů, která je tímto pevně oddělená od těch ostatních z d20 (kde jsou třeba i Star Wars).
Dvorin: dobrý postřeh s těmi rytíři v Planární kouli - ono je toho v ní ale k nalezení i víc nejen z Dragonlance. MCZ to tu víceméně celé vysvětlil. Jen dodám, že je nutné odlišovat pravidla (systém), tj. DnD, a světy (setting).
Pravidla v sobě sice obsahují jakýsi výchozí svět, který je více a méně štelovaný v případě ADnD na Forgotten Realms a v 3e na Greyhawk, ale to je spíš jen takový obsažený základ pro celý kontext. Svět z BG tedy není "svět DnD", ale Forgotten Realms a v hierarchii (jak světů, tak marketingu a herních doplňků) je to na stejné úrovni jako Dragonlance... A pak je tam zavedena taková "meta" vrstva, která říká, že tyto světy jsou jaksi propojené.. viz. ten MCZetem linkovaný článek.
Pravidla v sobě sice obsahují jakýsi výchozí svět, který je více a méně štelovaný v případě ADnD na Forgotten Realms a v 3e na Greyhawk, ale to je spíš jen takový obsažený základ pro celý kontext. Svět z BG tedy není "svět DnD", ale Forgotten Realms a v hierarchii (jak světů, tak marketingu a herních doplňků) je to na stejné úrovni jako Dragonlance... A pak je tam zavedena taková "meta" vrstva, která říká, že tyto světy jsou jaksi propojené.. viz. ten MCZetem linkovaný článek.
- Dalcor
- Sigilan
- Příspěvky: 982
- Registrován: 30.9.2005 8:53
- Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
- Kontaktovat uživatele:
Ještě bych chtěl urpavit Vlásáke. Děl to na Systém a Herní Prostředí
Systém /Rules, System/
ADnD - zcela generické fantasy tolkienovského typu nepřizpůsobenému žádnému implementovanému světu, Vlasák tu nemá pravdu.
DnD 3E/3,5E - do systému je implementováno prostředí světa Grayhawk
Herní prostředí (Campaign Setting)
Proš říkám HP a ne Světy? Jednoduše, zrovna Planescape, či Spelljamer rozhdoně není svět! Herních prostředí pro ADnD (které je lidem od BG a IWD blíže než 3,5E) je celá řada, ale nejstarší je Dragonlance. (Kromě Grayhawku a Blackmooru/Mystary ještě pro DND 1).
Pokusím se tu udělat krátkej Herních prsotředí přehled :
Dragonlance
Grayhawk
Mystara
Forgotten Realms + Orienta Adventures (Kara-Tur) a Al-Quaddim
Ravenloft - horor
Dark Sun - fantasy odpověď na Herbertovu Dunu
Spelljamer - fantasy cestování vesmírem
Lankhmar
Birtright - mix vládnutí a RPG
Planescape - miš maš všeho bez vlastní myšlenky
Alternity - ADnD Modern/Future ;)
Diablo - dle hry
A to je vše na co sjem si právě vzpoměl
Systém /Rules, System/
ADnD - zcela generické fantasy tolkienovského typu nepřizpůsobenému žádnému implementovanému světu, Vlasák tu nemá pravdu.
DnD 3E/3,5E - do systému je implementováno prostředí světa Grayhawk
Herní prostředí (Campaign Setting)
Proš říkám HP a ne Světy? Jednoduše, zrovna Planescape, či Spelljamer rozhdoně není svět! Herních prostředí pro ADnD (které je lidem od BG a IWD blíže než 3,5E) je celá řada, ale nejstarší je Dragonlance. (Kromě Grayhawku a Blackmooru/Mystary ještě pro DND 1).
Pokusím se tu udělat krátkej Herních prsotředí přehled :
Dragonlance
Grayhawk
Mystara
Forgotten Realms + Orienta Adventures (Kara-Tur) a Al-Quaddim
Ravenloft - horor
Dark Sun - fantasy odpověď na Herbertovu Dunu
Spelljamer - fantasy cestování vesmírem
Lankhmar
Birtright - mix vládnutí a RPG
Planescape - miš maš všeho bez vlastní myšlenky
Alternity - ADnD Modern/Future ;)
Diablo - dle hry
A to je vše na co sjem si právě vzpoměl