StarCraft II
Moderátor: sevencreature
- yenn
- Sigil Team
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.9.2005 23:13
- Bydliště: pod tisíciletým dubem
- Kontaktovat uživatele:
StarCraft II
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Z pochopitelných důvodů jsem thread rozdělil. SC II nebude stejná hra jako StarCraft. Diablo a Diablo 2 koneckonců také nejsou pohromadě (eh, no doufejme, že tenhle sequel dopadne alespoň tak dobře jako Vanilla D2). Ale trochu se bojím (stejně jako MCZ).
Jo a taky doufám, že už poběží na DirectX 10
Chaty a fóra už tímhle žijou docela dlouhou dobu
Jo a taky doufám, že už poběží na DirectX 10
Chaty a fóra už tímhle žijou docela dlouhou dobu
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Jo bude to mazec. Pobezi to na Dx 10 nebo 11. coz nerozchodim
Tady sou nejaky videa: http://www.progamers.cz/default.asp?sectid=2#news16593
Tady sou nejaky videa: http://www.progamers.cz/default.asp?sectid=2#news16593
- Mecker
- Sigilan
- Příspěvky: 732
- Registrován: 2.5.2006 16:16
- Bydliště: Forgotten Realms
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá a docela kvalitní videa jsou také na: http://www.gamepark.cz/starcraft_2_troj ... i_4420.htm
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Takže, samozřejmě je předčasné to říkat, ale SC2 bude pro mě nejspíše zklamání (resp. nebude, čekám to). Nepochybuji o kvalitě, reps. chytlavosti příběhu, animaček a takových těch drobných fines, které však hru jen doplňují.
Mé obavy skvěle ilustruje třeba tento screen:
http://www.starcraft2.com/screenshot.xml?3
Vypadá to jako W3! Já vím, jednotky mají možná 2x více polygonů, ale já osobně mám namysli barevnou paletu (příliš pestré a křiklavé) a především poměr velikostí! Jedna z věcí, co mě na grafice původního SC mrzí nejvíce je právě fakt, že Battlecruiser (je to ta červená loď na pravo) tam byl ve videiích prezentován jako obrovská vesmírná loď. Ve hře pak byla o trochu větší než stíhačka a v bojišti zabírala zhruba stejné místo jako pár mariňáků. Směšné, ale s ohledem na tehdejší technické možnosti jsem samozřejmě schopen tohle prominout. Jenže dnes, po deseti letech, kdy se hry předhánějí v co nejrealističtější grafice s co největším počtem detailů, Blizzard zveřejní takovéto (odporné!) screeny, kde jsou Battlecruisery zase jen trapné malé lodičky.
Mj. v tomhle mě zklamal W3 - čekal jsem, že to bude opravdu epické a velkolepé (jako videa), ale ona to byla jen taková směšná mlátička a SC2 nevypadá o moc lépe (vlastně o nic lépe). Battlecruisery jsou opět jen prťavá letadýlka. A to nemluvím o jejich letové fyzice (otočka o 180 stupňu na místě? žádný problém, prostě voják vypadající jako vesmírná loď umístěný ve vzduchu). Také to vypadá strašně placatě. Tedy, je tam v pozadí jakási planeta a dokonce i přistávací dock, ale to bude hádám pouze ubohá neinteraktivní atrapa, prostě žádný skutečný 3d prostor, kde by střet dvou letek stíhačů znamenal napínavý souboj plný leteckých manévrů i využívání térénu. Ne, jen se srazí dvě grupy, zastaví na místě, tak aby byl protivník v dostřelu a ten, kdo bude mít větší palebnou sílu prostě vyhraje. Čert vem prostor. A tohle už tedy bylo v SC1, co nového v hratelnosti tedy druhý díl přinese? Bojím se, že odpověď znám - nic. Nic. Nic. Zrušením původního opravdu zajímavého konceptu W3 a návratem k osvědčenému stylu suroviny-základna-jednotky-boj, Blizzard jasně ukázal, že na vývoj hratelnosti a herního systému jednoduše rezignoval a nic nového vymýšlet nehodlá. A to zřejmě bude platit i v případě SC2.
Na závěr bych rád nastínil mou vizi důstojného pokračování SC. Žádná těžba surovin, méně stavění, méně budov (nejlépe pouze obrané infrastruktury a tím rozhodně nemyslím srandovní raketomenté věžičky, ale opravdové pevnosti) a hlavně mnohem více boje a taktizování. Zrovna SC setting přímo láká ke stylu Hvězdné pěchoty. Velká poušť, hráč má po kontrolou velkou armádu pěchoty plus mechanické jednotky v zadu a pomalu postupuje vpřed. Ovšem až do doby, kdy z děr v zemi začnou vylézat tisíce zergů a začne skutečná řežba. Žádná masová produkce nových posil, je třeba se rozhodnout s tím, co je k dispozici; ústup, risk, obětování, hledání teréních výhod, čekání zázraku. Třeba se zničehonic může celé bojiště ponořit do stínu, aby pak všichni dole zjistii, že celou oblohu zakrývá jeden obrovský Battlecruiser, nemilosrdně bombardující zem pod sebou a vysílající z hangárů doprovodné stíhače proti zergským vzdušným silám. Objeví se však flotila Carrierů a po chvíli Battlecruiser v plamenech padá přímo na bojiště, přičemž v blízkosti dopadu nezůstává jediná živá jednotka a stovky jich během okamžiku umírají...
Není to nic převratného či originálníhio, ale je to stylové a velkolepé. A hlavně - dokážu si to představit jako hru. Jen by se musel změnit koncept, kde by hráč nemusel za každou cenu ovládat všechny jednotky na své straně (ve zmíněném příkladu je to Battlecruiser) a už vůbec ne po jedné, ale po opravdových skupinách. Jenže takový SC2 zřejmě nebude. Nebude takový ani SC3 či Warcraft IV. Pakliže nenastanou nějaké drastické personální změny, nebude taková žádná hra od Blizzardu. Přijdou jen další klikfesty se stále přeplácanější grafikou.
Mé obavy skvěle ilustruje třeba tento screen:
http://www.starcraft2.com/screenshot.xml?3
Vypadá to jako W3! Já vím, jednotky mají možná 2x více polygonů, ale já osobně mám namysli barevnou paletu (příliš pestré a křiklavé) a především poměr velikostí! Jedna z věcí, co mě na grafice původního SC mrzí nejvíce je právě fakt, že Battlecruiser (je to ta červená loď na pravo) tam byl ve videiích prezentován jako obrovská vesmírná loď. Ve hře pak byla o trochu větší než stíhačka a v bojišti zabírala zhruba stejné místo jako pár mariňáků. Směšné, ale s ohledem na tehdejší technické možnosti jsem samozřejmě schopen tohle prominout. Jenže dnes, po deseti letech, kdy se hry předhánějí v co nejrealističtější grafice s co největším počtem detailů, Blizzard zveřejní takovéto (odporné!) screeny, kde jsou Battlecruisery zase jen trapné malé lodičky.
Mj. v tomhle mě zklamal W3 - čekal jsem, že to bude opravdu epické a velkolepé (jako videa), ale ona to byla jen taková směšná mlátička a SC2 nevypadá o moc lépe (vlastně o nic lépe). Battlecruisery jsou opět jen prťavá letadýlka. A to nemluvím o jejich letové fyzice (otočka o 180 stupňu na místě? žádný problém, prostě voják vypadající jako vesmírná loď umístěný ve vzduchu). Také to vypadá strašně placatě. Tedy, je tam v pozadí jakási planeta a dokonce i přistávací dock, ale to bude hádám pouze ubohá neinteraktivní atrapa, prostě žádný skutečný 3d prostor, kde by střet dvou letek stíhačů znamenal napínavý souboj plný leteckých manévrů i využívání térénu. Ne, jen se srazí dvě grupy, zastaví na místě, tak aby byl protivník v dostřelu a ten, kdo bude mít větší palebnou sílu prostě vyhraje. Čert vem prostor. A tohle už tedy bylo v SC1, co nového v hratelnosti tedy druhý díl přinese? Bojím se, že odpověď znám - nic. Nic. Nic. Zrušením původního opravdu zajímavého konceptu W3 a návratem k osvědčenému stylu suroviny-základna-jednotky-boj, Blizzard jasně ukázal, že na vývoj hratelnosti a herního systému jednoduše rezignoval a nic nového vymýšlet nehodlá. A to zřejmě bude platit i v případě SC2.
Na závěr bych rád nastínil mou vizi důstojného pokračování SC. Žádná těžba surovin, méně stavění, méně budov (nejlépe pouze obrané infrastruktury a tím rozhodně nemyslím srandovní raketomenté věžičky, ale opravdové pevnosti) a hlavně mnohem více boje a taktizování. Zrovna SC setting přímo láká ke stylu Hvězdné pěchoty. Velká poušť, hráč má po kontrolou velkou armádu pěchoty plus mechanické jednotky v zadu a pomalu postupuje vpřed. Ovšem až do doby, kdy z děr v zemi začnou vylézat tisíce zergů a začne skutečná řežba. Žádná masová produkce nových posil, je třeba se rozhodnout s tím, co je k dispozici; ústup, risk, obětování, hledání teréních výhod, čekání zázraku. Třeba se zničehonic může celé bojiště ponořit do stínu, aby pak všichni dole zjistii, že celou oblohu zakrývá jeden obrovský Battlecruiser, nemilosrdně bombardující zem pod sebou a vysílající z hangárů doprovodné stíhače proti zergským vzdušným silám. Objeví se však flotila Carrierů a po chvíli Battlecruiser v plamenech padá přímo na bojiště, přičemž v blízkosti dopadu nezůstává jediná živá jednotka a stovky jich během okamžiku umírají...
Není to nic převratného či originálníhio, ale je to stylové a velkolepé. A hlavně - dokážu si to představit jako hru. Jen by se musel změnit koncept, kde by hráč nemusel za každou cenu ovládat všechny jednotky na své straně (ve zmíněném příkladu je to Battlecruiser) a už vůbec ne po jedné, ale po opravdových skupinách. Jenže takový SC2 zřejmě nebude. Nebude takový ani SC3 či Warcraft IV. Pakliže nenastanou nějaké drastické personální změny, nebude taková žádná hra od Blizzardu. Přijdou jen další klikfesty se stále přeplácanější grafikou.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
MCZ: Obávám se, že by tě za tvé návrhy ohledně změn StarCraftu fanoušci lynčovali
Vzhledem k tomu, že synonymum pro SC je podle hodně lidí dokonalost, nejde tak ani o to, vytvořit nějaké šíleně originální pokračování, ale udržet pokud možno hratelnost.
Jak někdo napsal - Blizzard nedělá originální hry, Blizzard dělá nejlepší hry
Vzhledem k tomu, že synonymum pro SC je podle hodně lidí dokonalost, nejde tak ani o to, vytvořit nějaké šíleně originální pokračování, ale udržet pokud možno hratelnost.
Jak někdo napsal - Blizzard nedělá originální hry, Blizzard dělá nejlepší hry
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
- AlieN
- Sigilan
- Příspěvky: 2932
- Registrován: 4.10.2005 13:31
- Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
- Kontaktovat uživatele:
To máš naprostou pravdu, jdu chystat provazsevencreature píše:MCZ: Obávám se, že by tě za tvé návrhy ohledně změn StarCraftu fanoušci lynčovali
Původní SC je pro mě jedna z nejlepších strategií vůbec a pokud by ve dvojce nebylo nic jiného než stejná hratelnost v nových, stejně kvalitních kampaních a multiplayeru, tak bych byl nadšen.
Jediné co mi trochu na těch screenech vadí je barevná přeplácanost, ale není to takový extrém jako u W3.
A to že se drží klasického strategického konceptu a ne Warcraftího pseudoRPG mě obzvlášť těší . Ne že by W3 byl špatný, ale od SC očekávám něco úplně jiného.
MCZ: Jestli chceš opravdu přesný poměr velikostí mezi jednotkami, tak si zahrej Supreme Commander. Ve SC by tohle vedlo ke značným změnám (resp. degradování) hratelnosti.
V Homeworldu to (prý) jde.Ajantis píše:Jen bych podotkl, že dle mého není možné ovládat "bitvy v plně 3D prostoru" ze strategického pohledu na plochém monitoru, kterému ten 3. rozměr chybí.
- Morty
- Sigilan
- Příspěvky: 1147
- Registrován: 25.3.2007 15:36
- Bydliště: Cassovia, City of Ravens
- Kontaktovat uživatele:
alien: chcel som napisat presno to iste ajantisovi co ty
ano, v homeworlde 2(hral som len 2) to vazne ide a je to fantasticke a nijak to nezhorsuje hratelnost...
ano, v homeworlde 2(hral som len 2) to vazne ide a je to fantasticke a nijak to nezhorsuje hratelnost...
Fama nihil est celerius.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
V Homeworldu to jde docela slušně. Kliknutím pošleš jednotku na bod v rovině jejich výšky a pokud chceš výšku změnit, tak myš podržíš a tahem ji zvýšíš či snížíš. Hrajou to i děti... Není to sice plně realistické vesmírné bitčení a trpí to klasickými (a pochopitelnými) trablemi, jako je právě velký důraz na "výšku", nebo že mají všechny lodě všech stran na mapě "nahoře" stejným směrem (což by asi "v reálu" (heh) byla dost dobrá pytlovina), ale je to ovládání plně v 3d prostoru.Ajantis píše:Jen bych podotkl, že dle mého není možné ovládat "bitvy v plně 3D prostoru" ze strategického pohledu na plochém monitoru, kterému ten 3. rozměr chybí.
Jinak s MCZem celkem souhlasím. Fanda 3d strategií zrovna nejsem, ale když už to všude za každou cenu musí být, tak ať se toho alespoň pořádně využije. Tohle vypadá skutečně zoufale.
SC1 mám moc rád a u jeho mp jsem na gymplu promarnil spoustu času, ale i přesto mi přijde to co píše 7c jako trochu pitomost. Proč by někdo měl chtít stejnou hru podruhé, ať byla sebelepší? (nemyslím podobnou, nebo inspirovanou, ale skutenčně prakticky stejnou)
EDIT: Alien, xrage: Vy grázlové
MCZ: SC2 je strategie delana na miru progamingu. Vsechny takove strategie upousteji od ekonomiky, protoze to co hraci chteji je starat se o armadu, co nejvic se venovat bitve. Ekonomiku ma kazdy naucenou. Me se tu jeste nekde vali spousta papiru kde mam ke kazde vterine prvnich peti minut hry napsano co presne mam delats ekonomikou. To je o nicem. Jednotky ktere se ovladaji sami jsou samozrejme nepripustne. Co se tyce skupin tak ty at si kazdy tvori podle svych predstav, ale zaklad je ze kazda jednotka je samostatna! 3D prostor by take znacne ztizil ovladani armady. Co se tyce grafiky tak tu si stejne spravny hrac stahne na minimum takze ta me moc nezajima. Proste se srazí dvě grupy, zastaví na místě, tak aby byl protivník v dostřelu a ten, kdo bude schopnejsi a lepe dokaze svou armadu ovladat prostě vyhraje. O tom to je!