PST OT

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Gurthfin
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 15.4.2008 15:02
Bydliště: Závod, Human Interface

PST OT

Příspěvek od Gurthfin »

Gomen, že som neodpisoval, ale mal som prácu s dokončením prekladu. Inak díky, že ste mi vysvetlili zopár vecí, aspoň som sa niečo nové naučil. Ale na tému mojej hry by sa asi musel založiť vlastný topic, kde by som najprv rozviedol o čom by hra bola, systém... . Sám vytváram celý svet a rady, pripomienky atď. by sa mi určite hodili.

PS:
K tomu ostatnímu - to už je IMO silně OT - nechápu, proč se pořád snažíš aplikovat "příběhy" a zápletky podřadných cRPG na svět Planescape? Tím myslím, že mi uniká smysl :think:
Tak ale toto ma naštvalo (ale možno som to nepochopil správne). Príbehy a zápletky podradných RPG? Tým si myslel, že príbeh je podradný, alebo hra je podradná. Žiaden príbeh nie je podradný, systém hry áno, ale príbeh nie. Príbehy sú tu na to, aby nám vydali svedectvo o časoch minulých, alebo aby nás niečo naučili. Preto čítam knihy, hrám hry - aby som sa naučil - "Pochopením minulosti nájdeš cestu do budúcnosti." a "Minulosť sa opakuje." - Z vlastnej skúsenosti viem, že je to pravda. Jo a DS2 by sem vzhľadom na spoločnosť podradnou nenazval - to máš ako s ľudským vývojom - Homo Habilis -> Homo Erectus -> Homo Sapiens -> Homo Sapiens Sapiens čiže Diablo 2 -> Dungeon Siege 2 - World of Warcraft.(Týmto myslím systém hry) Aj keď ani ja na to zrovna oslavné básne písať nemusím, ale podradným by som to nenazval.
"Neprítomnosť originálu spôsobí vytváranie jeho kópií." - Stand Alone Complex
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od sevencreature »

Gurthfin píše:Jo a DS2 by sem vzhľadom na spoločnosť podradnou nenazval - to máš ako s ľudským vývojom - Homo Habilis -> Homo Erectus -> Homo Sapiens -> Homo Sapiens Sapiens čiže Diablo 2 -> Dungeon Siege 2 - World of Warcraft.(Týmto myslím systém hry) Aj keď ani ja na to zrovna oslavné básne písať nemusím, ale podradným by som to nenazval
S tímto tvý[ soukromým NÁZOREM naprosto, ale naprosto nesouhlasím :-) Samozřejmě na něj máš právo - já sám si třeba myslím, že čokoládová zmrzlina je mnohem, ale mnohem lepší než vanilková (ač se mnou někteří neštastníci, co tuhle "pravdu" prostě nedokáží pochopit nesouhlasí :mrgreen:).
Gurthfin píše:Tak ale toto ma naštvalo (ale možno som to nepochopil správne). Príbehy a zápletky podradných RPG? Tým si myslel, že príbeh je podradný, alebo hra je podradná. Žiaden príbeh nie je podradný, systém hry áno, ale príbeh nie. Príbehy sú tu na to, aby nám vydali svedectvo o časoch minulých, alebo aby nás niečo naučili. Preto čítam knihy, hrám hry - aby som sa naučil - "Pochopením minulosti nájdeš cestu do budúcnosti." a "Minulosť sa opakuje." - Z vlastnej skúsenosti viem, že je to pravda
Konkrétně u DS2 říkám, že podřadný má především příběh. Hra samotná potenciál docela má, ač se bohužel až tak úplně nevyvedla.

Tvoje tvrzení o tom, že žádný příběh není podřadný (a příběhem myslím nikoliv holou kostru - princ šel tam a tam, zabil toho a toho draka, oženil se s princeznou a žil s ní až do smrti - ale podání, styl, jazyk a vše ostatní) mě tedy docela zaráží - nevím, kolik jsi toho přečetl (a teď nemluvím o herních textech, nýbrž o literatuře a to konkrétně fantasy literatuře), ale musím přiznat, že jsem nabyl dojmu, že asi až tak moc ne :think: Ve fantasy literatuře se klišé, zajetá schémata a neoriginální příběhy přehazují po tunách, ale i ve srovnání s tímhle balastem je drtivá většina herních "příběhů" (výjimky tu samozřejmě jsou, ač i ty by se daly nejspíš spočítat na prstech jedné, dvou ruček) "podřadná". A to je tedy, když uvážíme současný fantasy standard, opravdu bída.

Navíc jestli za vrchol "příběhových" RPG považuješ Dungeon Siege 2 a World of Warcraft - a "příbehy" hodnotíš ve srovnání s nimi, tak bych se odvážil tvrdit, že je to docela dobrý důvod k zamyšlení a zopakování klasické literatury :think:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od scorpioo »

Apelujem teraz na 7c - Samotný WoW, tam veľmi k príbehu sa rozprávať nedá v tomto konkrétnom prípade treba brať WarCraft ako celok a nie len samostatný WoW. WarCraft sám o sebe má podľa mňa vcelku dobrý príbeh ale k tomu príbehu ho je treba poznať celý aj so všetkými knihami a vecami čo k tomu vyšli.
DS2 ma klasické klišé a túto hru hrám len z jedného dôvodu - mám ju doma a chcem ju prejsť a dáko ma chytila, ale nie po príbehovej stránke 8-)
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
Dead Boss
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 3.8.2007 16:16
Bydliště: Košice

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od Dead Boss »

Tie tri menované hry(D2, DS2, WOW) majú podľa mňa príbeh dosť o ničom. Len tak mimochodom. :-)
A príbeh Warcraftu? Tak pokiaľ mi jeden chlapík rozprával tak sú tam dosť veľké odchylky, medzi stratégiou a WOW. Splietal niečo s geografiou sveta či čo. Príbeh Might and Magic je podľa mňa oveľa lepší.
The punishment is death for all who live

Torment v LEGU - http://www.mocpages.com/moc.php/4312
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od scorpioo »

No s geografiou to je úplne presne také isté, ikeď je pravda, že kôli záujmom MMO pridávali jednotlivé lokácie do hry postupne a nebolo to všetko pridané naraz čo je podľa mňa úplne pochopiteľné. Apropo ohľadom WarCraftu som úplný fanatik aj keď je pravda, že WOW veľmi hrať nemusím a to len z jedného prostého dôvodu a to je, že väčšina hráčov ktorý to hrajú to už pomali hrajú na štýl CS-ka. Mňa byvý RP hranie presne kôli tým dôvodom o ktorých som písal ohľadom príbehu a celého univerzia ktoré je podľa mňa a aj podľa viacerých ľudí nadmieru dobtre prepracované.
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od sevencreature »

Technická poznámka - mluvíme o konkrétních příbězích a zápletkách, nikoliv o mytologii/definici herního universa (jako je třeba StarCraft, WarCraft, Diablo, Warhammer etc.).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Dead Boss
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 3.8.2007 16:16
Bydliště: Košice

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od Dead Boss »

Aha čiže akože o príbehu konkrétnej hry? Ja som myslel, že o svete ako takom. Sorry.
The punishment is death for all who live

Torment v LEGU - http://www.mocpages.com/moc.php/4312
Gurthfin
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 15.4.2008 15:02
Bydliště: Závod, Human Interface

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od Gurthfin »

Za prvé, u WoW a vývoja hier som napísal, že sa jedna len o systém hry, že len okopčili predchádzajúci vývoj a niečím to vylepšili(Prideľovanie bodov do schopností je u všetkých rovnaké, zbieranie setov, používanie many na kúzlenie atď.). Príbeh je už niečo iné. Príbeh sveta Warcraftu je zaujímavý, pripomína mi sčasti Simarillion. Zákulisie sveta diabla je tiež zaujímavé, ale hra už veru nie. A u Dungeon Siege 2 tam je to tak priemer, ono príbeh je starý a klišé, ale ja nerozlišujem príbeh podľa podania, podľa zložitosti alebo iné... ja rozlišujem príbehy podľa toho, koľko som sa z neho naučil. Kníh mám za sebou dosť, prestal som počítať na základke pri čísle 130 alebo tak nejako, na strednej sme už čitateľský nemali. Ale väčšinou som dovtedy čítal detektívky a Dungeon Siege 2 bolo jedno z mojich prvých RPG. Predtým som hral tak Heroesa a tam je zase príbeh svetu, čiže sa to líši. Až potom som prešiel na Baldura, čo mi zmenilo pohľad, ale DS2 bolo skôr, takže som sa z neho niečo naučil. A celkovo vzato to ani nemusí byť príbeh, ale len nejaká časť, ktorá ma nejako zaujala - napríklad Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - "A myslel som, že urobím to, že budem predstierať, že som hluchonemý. Alebo by som nemal?", "Zhnusený zlom spoločnosti, čistý a nevinný sprostredkovateľ začne mlčať.", "Tým, že sa stratí sa stane regulujúcim prostriedkom pre život spoločenského systému.", "Neprítomnosť originálu spôsobí vytváranie jeho kópií." Vďaka týmto vetám som sa dozvedel o človeku viac, ako za 17 rokov života. Preto hľadám pravdy o tomto svete v príbehoch iných, lebo pravda sa dá nájsť len skrz poznanie.(A už teraz viem čo mi na toto napíšete, lebo som na vás použil posledný citát)
"Neprítomnosť originálu spôsobí vytváranie jeho kópií." - Stand Alone Complex
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od scorpioo »

sevencreature píše:Technická poznámka - mluvíme o konkrétních příbězích a zápletkách, nikoliv o mytologii/definici herního universa (jako je třeba StarCraft, WarCraft, Diablo, Warhammer etc.).
Dobre ja viem o čom sa tu bavíme ale v prípade WarCraftu( a aj väčšiny ostatných hier) ak nebereš v ohlad celé univerzium tak vynechávaš dosť podstatnú časť príbehu!!! Na pochopenie úplne celého príbehu z tohoto sveta potrebuješ prečítať prečítať všetky knihy a poznať príbeh tej ktorej hry zo sveta WarCraftu aby si zbadal všetky zápletky a podrazy ktoré sa tam udiali.Podľa môjho osobného názoru je to jeden z najlepších príbehov čo sa týka hier ako takých. Nie raz som sa pri hraní hociktorej časti WarCraftu pristihol ako som smutný alebo sa teším kôli tomu čo sa tam deje.Nedokážem ani opísať ako som sa radoval keď sa na scénu vraátil nasäť Arthas alebo Illidan (môj súkromný favorit) alebo ako som sa skoro rozplakal keď zomrel Grom Hellscream :-D. Takto by som mohol vymenovávať ešte veľmi dlho.
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od sevencreature »

Gurthfin: No, pro mě je naopak z tebou uvedených her Diablo 2 LoD ukázkou řemeslné dokonalosti (pokud hodnotím pouze funkční stránku). Na hru, které se ho podaří překonat - nebo spíš, na hru, která bude také tak dobrá se docela těším. Je jasné, že pokud DS2 bylo jedno z tvých prvních akčních RPG, tak má u tebe automaticky plusové body, špatná hra to (narozdíl od jedničky :-) ) rozhodně nebyla. V mém případě mě konkrétně Diablo 2 chytlo až dost pozdě (teprve potom, co vyšel LoD) - poprvé jsem ho jednou dohrál a zařadil mezi odpad, kterému je lepší se obloukem vyhnout (heh, jak strašně naivní jsem tehdy byl).

Ohledně herních světů - no, jsou to herní světy, no. Konkrétně Warcraft je od 3. dílu sbírka klišé situací a "zvratů" o kterých se dá říci snad jen stokrát viděno (obvykle v jiných hrách od Blizzardu :-P ). Příběh v prvních dvou dílech byl vcelku fajn a hlavně při hraní nijak nerušil.

Ale už jsme hodně OT :think: Chtělo by to přesun do jiné sekce.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od scorpioo »

No to že sme OT som chcel už navrhnúť aj ja.
No o WarCrafte by sme sa mohli hádať asi do nekonečna :mrgreen: a to stoho dôvodu, že je to môje najobľúbeňejšie universium(asi preto, že WarCraft 1 bola moja úplne prvá hra čo som harl na PC 8-) ) hňeď po Tolkienovej Stredozemy.
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: tanar’ri/baatezu

Příspěvek od sevencreature »

scorpioo: Dříve či později to nějaký moderátor/admin přesune někam do Jiných her, takže se může debatovat jak je libo :-)

Tolkienovu Středozem sice taky zvlášť nemiluji, ale urážet ji srovnáváním se světem Warcraftu bych se asi neodvážil :mrgreen:

Jinak když už WarCraft - těžko říct... Skoro bych řekl, že takový nejkouzelnější mi přišel taky první díl, i když "strategie" v něm byla dost stereotypní (nejtěžší bylo asi synchronizování linie při postupu do předu políčko po políčku - než tedy přišel ohnivý déšť a démoni). A nejlepší suverénně dvojka. Dokud nepřišel StarCraft...

Ale teď už jsem OT^2 8-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: PST OT

Příspěvek od MCZ »

7c: máš to tady, dělej si s tím, co chceš, ale rád bych tě upozornil na toto ;-) :
http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?f=7&t=3930
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“