
Baldur's Gate 3 (spekulace i fakta)
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Já bych to jednak nejspíš nerozjela a druhak 3D prostě docela saje.
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Fňuky, fňuk, 2D je 2D, 3D je hnus...
Pokud je 3D engine kvalitní a nejsou problémy s kamerou, pak nevidím důvod, proč jej nepoužít. Na kreslených lokacích je fajn, že budou mít pokaždé osobitý styl autorů, ovšem na druhou stranu - v KotORech jsou souboje vizuelně podstatně atraktivnější než v BG hlavně díky 3D enginu, to samé při srovnání postaviček Infinity engine her a NWN2, a co pak teprve mimika postav v Bloodlines, úžasný prvek, jenž 2D izometrický pohled jaksi neobsáhne.
Jasně, jasně, hlavní je příběh (i já tu frázi umím), ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.
Pokud je 3D engine kvalitní a nejsou problémy s kamerou, pak nevidím důvod, proč jej nepoužít. Na kreslených lokacích je fajn, že budou mít pokaždé osobitý styl autorů, ovšem na druhou stranu - v KotORech jsou souboje vizuelně podstatně atraktivnější než v BG hlavně díky 3D enginu, to samé při srovnání postaviček Infinity engine her a NWN2, a co pak teprve mimika postav v Bloodlines, úžasný prvek, jenž 2D izometrický pohled jaksi neobsáhne.
Jasně, jasně, hlavní je příběh (i já tu frázi umím), ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
Atmosféra
BTW: Souboje v KotORu mě docela zklamali :( sice ta hezky skáčou salta & stuff, ale škoda, že nelítaj končetiny jako třeba v Severance:Blade of Darkness
když už tam ser** 3D tak by ho měli propracovat do detailů ne...ale to jsme zase u toho, "čím dřív na trhu, tím dřív money" :(

BTW: Souboje v KotORu mě docela zklamali :( sice ta hezky skáčou salta & stuff, ale škoda, že nelítaj končetiny jako třeba v Severance:Blade of Darkness

...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
Mno o krvi nikdo nemluvil...
ale když exneš soupeřa tak by nebylo na škodu mu pak useknout ručičku a hlavu 
BTW: V Jedi Academy to prej jde...


BTW: V Jedi Academy to prej jde...
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Obávám se, že ne. Mnohem těžší je práce čistě v 2D. Podívej se, jak je náročné vytvoření spritů ve vysokém rozlišení v Doom 2 oproti tomu nasekat tam otexturované 3D modely. Nemluvě o tom, že musíš vytvořit pro každý pohyb novou grafiku - pro detailní animace (pohyby) peklo.Ajantis píše:A udělat opravdu detailní grafiku je v 3D dražší a náročnější než ve 2D.
2D grafika je náročná a problematická co se týče hardware - především monitory. Zkuste si zahrát P:T na monitoru s nativním rozlišením 1920x1200 (pokud možno nějaká 30"). Nevypadá zrovna optimálně...
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
7c: relativní jednoduchost 3d grafiky je daná zejména tím, že jde o "strojovější" tvorbu - 3d model lze sestavit ze základních tvarových primitiv, editory na tohle jsou celkem pokročilé, navíc je lze kombinovat, opakovaně používat - dataily typu světel, stínů, rotace kamer, to je v zásadě mávnutím matematického proutku - jakož se vše nese v intencích euklidovské geometrie, rozhýbou to v podstatě středoškolské vzorečky a o něco složitější fyzikální závislosti, v zásadě nelze hovořit až tak o tvorbě, jako o návrhu, který jednou navržený lze pak s modifikacemi používat všude - nemluvě o hotových knihovnách, které to vše již řeší a netřeba znovu vynalázat kolo, ale jen mu doplňovat speciality. Větším oříškem jsou textury takové, aby to vypadalo hezky a přirozeně a "složené" animace - tam jde ale spíš o rozsekání celku na ty základní transformace a případě nějakých jiných efektů pak o různé fraktálovité a rekurzivní struktury.
V tohle stopro souhlas, že 2d grafika je složitější, protože jde dá se říct originály, zatímco ve 3d spíše o sériově vyráběné monolity doupravené standardními postupy ke konkrétním účelům.
Kdybych měl začít dělat hru od píky, natož nedejbože engine od píky, a měl-li bych se rozhodovat podle lenosti, volím jednoznačně 3d - to je sice technicky náročnější, ale v jádru je už téměř vše "vymyšlené" a hotové
V tohle stopro souhlas, že 2d grafika je složitější, protože jde dá se říct originály, zatímco ve 3d spíše o sériově vyráběné monolity doupravené standardními postupy ke konkrétním účelům.
Kdybych měl začít dělat hru od píky, natož nedejbože engine od píky, a měl-li bych se rozhodovat podle lenosti, volím jednoznačně 3d - to je sice technicky náročnější, ale v jádru je už téměř vše "vymyšlené" a hotové
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Protože většina (netvrdím všechny) 3D her, co jsem zatím viděla, vypadala oproti takový BG prostě hnusně a vyblitě?Adieu píše:Fňuky, fňuk, 2D je 2D, 3D je hnus...
...ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--