Baldur's Gate 3 (spekulace i fakta)

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bhaall
Sigilan
Příspěvky: 547
Registrován: 29.9.2005 1:19
Bydliště: Šedozem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bhaall »

Já bych to asi rozjel, ale izometrický 2D je izom....;-)
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
Uživatelský avatar
Cesare
Lim-Lim
Příspěvky: 1504
Registrován: 13.1.2006 21:50
Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cesare »

Já bych to jednak nejspíš nerozjela a druhak 3D prostě docela saje.
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Uživatelský avatar
Adieu
Sigilan
Příspěvky: 1409
Registrován: 30.1.2006 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Adieu »

Fňuky, fňuk, 2D je 2D, 3D je hnus...

Pokud je 3D engine kvalitní a nejsou problémy s kamerou, pak nevidím důvod, proč jej nepoužít. Na kreslených lokacích je fajn, že budou mít pokaždé osobitý styl autorů, ovšem na druhou stranu - v KotORech jsou souboje vizuelně podstatně atraktivnější než v BG hlavně díky 3D enginu, to samé při srovnání postaviček Infinity engine her a NWN2, a co pak teprve mimika postav v Bloodlines, úžasný prvek, jenž 2D izometrický pohled jaksi neobsáhne.
Jasně, jasně, hlavní je příběh (i já tu frázi umím), ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
Uživatelský avatar
Mecker
Sigilan
Příspěvky: 732
Registrován: 2.5.2006 16:16
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mecker »

2D se už jednoduše vžilo, do života hráčů IE her, tak proč tam najednou dát 3D? Možná by se někomu líbílo. Změna enginu klidně, ale zrovna do 3D by se mi asi nelíbila.
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

Kameru v NWN 2 si můžete nastavit tak, aby se pohled v podstatě nelišil od IE her. Pročež opravdu nevím, proč chtít nějaký 2D engine.
Uživatelský avatar
Bhaall
Sigilan
Příspěvky: 547
Registrován: 29.9.2005 1:19
Bydliště: Šedozem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bhaall »

Atmosféra :mrgreen:

BTW: Souboje v KotORu mě docela zklamali :( sice ta hezky skáčou salta & stuff, ale škoda, že nelítaj končetiny jako třeba v Severance:Blade of Darkness :twisted: když už tam ser** 3D tak by ho měli propracovat do detailů ne...ale to jsme zase u toho, "čím dřív na trhu, tím dřív money" :(
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Bhaall píše:...ale škoda, že nelítaj končetiny jako třeba v Severance:Blade of Darkness :twisted:
Jestli by ke Star Wars něco nesedlo, tak utínání končetin a potoky krve. :naughty:

A udělat opravdu detailní grafiku je v 3D dražší a náročnější než ve 2D.
Uživatelský avatar
Adieu
Sigilan
Příspěvky: 1409
Registrován: 30.1.2006 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Adieu »

Ajantis píše:Jestli by ke Star Wars něco nesedlo, tak utínání končetin...
Pokud dobře počítám, tak ve filmové sáze byly rovnou tři useknuté paže. :-D Ba ne, já vím, jak jsi to myslel. :lol:
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
Uživatelský avatar
Bhaall
Sigilan
Příspěvky: 547
Registrován: 29.9.2005 1:19
Bydliště: Šedozem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bhaall »

Mno o krvi nikdo nemluvil...;-) ale když exneš soupeřa tak by nebylo na škodu mu pak useknout ručičku a hlavu :twisted:

BTW: V Jedi Academy to prej jde...
...There is no path too perilous, or hazard too great.
The specter of death does not daunt me...for I am already dead...
Giving birth to this nightmare is my most coveted dream.
I will see them all burn!
As my pain ends...theirs begins.
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

Bhaall: No jen částečně. V Jedi Academy se ti nestane, že by po tobě následně šel nepřítel s jednou rukou. On u tu ručku přijde až v záverečné smrtelné agónii. Jenže to už si většinou nevychutnáš, jelikož v té době jsi o padesát metrů dál, kde metáš blesky a shazuješ další plebs z plošin. :-)
Uživatelský avatar
Teron
Sigilan
Příspěvky: 17
Registrován: 16.7.2007 13:37
Bydliště: hledám
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teron »

V tom Jedi Academy si to já osobně většinou vychutnávám. Strašně mě potěší, když někomu provedu amputaci a vydím jak se svíjí v té pěkně naanimované agónii.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis píše:A udělat opravdu detailní grafiku je v 3D dražší a náročnější než ve 2D.
Obávám se, že ne. Mnohem těžší je práce čistě v 2D. Podívej se, jak je náročné vytvoření spritů ve vysokém rozlišení v Doom 2 oproti tomu nasekat tam otexturované 3D modely. Nemluvě o tom, že musíš vytvořit pro každý pohyb novou grafiku - pro detailní animace (pohyby) peklo.

2D grafika je náročná a problematická co se týče hardware - především monitory. Zkuste si zahrát P:T na monitoru s nativním rozlišením 1920x1200 (pokud možno nějaká 30"). Nevypadá zrovna optimálně...
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

7c: relativní jednoduchost 3d grafiky je daná zejména tím, že jde o "strojovější" tvorbu - 3d model lze sestavit ze základních tvarových primitiv, editory na tohle jsou celkem pokročilé, navíc je lze kombinovat, opakovaně používat - dataily typu světel, stínů, rotace kamer, to je v zásadě mávnutím matematického proutku - jakož se vše nese v intencích euklidovské geometrie, rozhýbou to v podstatě středoškolské vzorečky a o něco složitější fyzikální závislosti, v zásadě nelze hovořit až tak o tvorbě, jako o návrhu, který jednou navržený lze pak s modifikacemi používat všude - nemluvě o hotových knihovnách, které to vše již řeší a netřeba znovu vynalázat kolo, ale jen mu doplňovat speciality. Větším oříškem jsou textury takové, aby to vypadalo hezky a přirozeně a "složené" animace - tam jde ale spíš o rozsekání celku na ty základní transformace a případě nějakých jiných efektů pak o různé fraktálovité a rekurzivní struktury.

V tohle stopro souhlas, že 2d grafika je složitější, protože jde dá se říct originály, zatímco ve 3d spíše o sériově vyráběné monolity doupravené standardními postupy ke konkrétním účelům.

Kdybych měl začít dělat hru od píky, natož nedejbože engine od píky, a měl-li bych se rozhodovat podle lenosti, volím jednoznačně 3d - to je sice technicky náročnější, ale v jádru je už téměř vše "vymyšlené" a hotové
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Cesare
Lim-Lim
Příspěvky: 1504
Registrován: 13.1.2006 21:50
Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cesare »

Adieu píše:Fňuky, fňuk, 2D je 2D, 3D je hnus...

...ale proč se ochuzovat o zajímavé prvky spojené právě s 3D jen z nějaké hráčské nostalgie či co, to nikdy nepochopím.
Protože většina (netvrdím všechny) 3D her, co jsem zatím viděla, vypadala oproti takový BG prostě hnusně a vyblitě?
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Uživatelský avatar
Adieu
Sigilan
Příspěvky: 1409
Registrován: 30.1.2006 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Adieu »

Cesare: Ano, také znám spoustu hnusných 3D her, ale rovněž hnusných 2D. A naopak.

Jinak mně spíš než občas infantilní grafika BG série sedí realističtější v PT.
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“