sevencreature: Aha, pletl jsem si, jak se které rozdělovací body jmenují. Už je to taky pár let.
Pokud omezíme vývoj postavy na fakt, že se jí prostě zlepšují průběhem hry nějaká čísla, tak OK. Ale já zkrátka, když slyším vývoj postavy, čekám tak nějak něco víc, zvlášť v souvislosti se zkratkou RPG.

Připadá mi, že u Diabla je cílem najít nejvhodnější, tedy nejsilnější kombinaci jednotlivých skillů a výše vlastností.
Když srovnám s Dungeon Siege, tak navíc ten vývoj je takový méně reálný. Jednou za čas nová úroveň a dle libosti si rozdělíš body mezi to, co uznáš za vhodné. Takže i boucháním mečem lze zvýšit manu a obráceně. Cesta, kterou ukázalo Dungeon Siege se mi zdá jednak logičtější a z hlediska vývoje postavy, jako odrazu "prožité" skutečnosti (akcí hráče) mnohem přirozenější. Chceš nabrat sílu, abys dokázal unést těžší (a lepší) zbroj? Musíš na chvíli přestat kouzlit a mlátit kolem sebe kouzelnickou holí. To mi přijde rozumné.
BG holt trpí tím, že se drží ADnD. Kdyby použilo - kacířská slova

- 3.5 E, posunulo by se rozhodně dál než za to odkliknutí.

Ale zrovna zlepšování postavy je u BG to poslední co mě při hře zajímá.
