Mana byla jen příklad, byť uznávám, že vzhledem k mým zaprášeným znalostem nevhodně zvolený. Nicméně ono zvedání systémem point & buy lze vztáhnout i na ostatní veličiny, které lze v Diablu zlepšovat prostým nákupem. A tam je kámen mého nesouhlasu, nebo lépe řečeno toho, že se mi takový nakupovací systém zdá méně "zapadatelnější" do
RPG hry, než když se jednotlivé vlastnosti a dovednosti zlepšují na základě toho, co vše jsem se svou postavou dělal.
Tak nějak tuším, že má představa je asi hluboce naivní. I když bych moc rád, abych se jako zloděj zlepšoval tím, že budu zkoušet odemykat zámky a s každým pokusem si o trochu zvedl lockpick(zkušenost učí, tak jako v životě), než když si na nové úrovni jednoduše rozdělím něco z paklíku bodů do té dovednosti.
Stejně tak bych ocenil, kdyby se větší podíl zkušeností a odměn udělovalo za řešení situací, nikoliv jen za prosté zabití nestvůry či donesení ztraceného prstenu.
Do počítačové hry je to zřejmě nezařaditelné, protože "normálnější" hráč zkrátka nechce strávit věky tím, že se pomaličku zlepšuje, když si to může naklikat výše zmíněným způsobem. Bohužel mi je jasné, že okruh "nenormálních" hráčů by se těžko našel, aby uživil vývoj počítačové hry, které by odpovídala jejich představám.
