Dak'kon a jeho zbraň

Cesty Bezejmenného po sférách s jednou moc ukecanou levitující lebkou.
Stránky: Planescape: Torment

Moderátor: Sadako

Odpovědět
SwaCZa
Sigilan
Příspěvky: 18
Registrován: 24.3.2008 13:11

Dak'kon a jeho zbraň

Příspěvek od SwaCZa »

Nikde v ramci otazek a odpovedi jsem to nenasel tak se ptam takhle sobecky pres novy thread. Tak me prosim neukamenujte a klidne to presunte/smazte/locknete je-li to blbost.

Pres IE jsem nasel v ramci DB PS:T snad 3 druhy zbrane Dak'kona Zertha a zajimalo by me proc je tomu tak a jak zajistit "ten ci onen vyvoj" zbrane aby z ni byl treba Chained blade.
Zda-li to zavisi na presvedceni, povolani, nebo jednani obecne Hlavni postavy (TNO) s Dak'konem nebo na cem.


Diky za odpoved
Uživatelský avatar
scorpioo
Sigilan
Příspěvky: 387
Registrován: 9.3.2008 21:08
Bydliště: Sigil

Re: Dak'kon a jeho zbraň

Příspěvek od scorpioo »

No tak ono to závisí od Dak´onovho levelu,sa my zdá, že level bojovníka.Zbraň sa vylepšuje postupne sama.Aký má názov na preesne ktorom levely to ti už žial neviem povedať.
Hrdinovia umierajú,legendy žijú naveky. - BEOWULF
www.kocogel.info
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dak'kon a jeho zbraň

Příspěvek od Vlasák »

Dak'konův meč je tam dokonce v několika instancích - má tři úrovně očarování, je tam ve třech variantách + 2 defaultní instance. Celkem tedy 3 x 3 + 2 = 11 exemplářů.

Proč je tomu tak?

Infinity engine nedokáže modifikovat "předměty" za běhu (no, dokáže, ale není to elegantní a kdovíjak flexibilní přístup). "Předmětem" je zde myšlen předmět reprezentovaný svou strukturou (souborem). Pokud má předmět během hry nějak měnit vlastnosti, je to zařízeno tím, že existují různé varianty tohoto předmětu (tedy různé "předměty" - soubory), jimiž je původní varianta nahrazena.

Proto je v PT několik souborů xKARACHn, kde prefix x (B, G, nebo N) označuje "bad", "good", "neutral" verze meče reflektující Dak'konův stav. Není-li prefix přítomný, jedná se o výchozí meč, který je myslím před luštěním kruhů (spekulace, blíž jsem nezkoumal). Suffix n (1, 2, nebo 3) určuje míru očarování zbraně (plus další přibývající vlastnosti).

Na čem to závisí - nemám čas zkoumat blíž, ale podle mě to závisí na stavu Dak'kona. Tím je myšleno, jaká node se vybere při oslovení postavy Dak'kona (v dialogu ddakkon to jsou nody 190, 191 a 192). A pro tyhle nody jsou tam i podmínky pro Dak'konovu morálku - podle toho, v jakých je morálka rozmezích, je Dak'kon v nějakém stavu (rozpoložení). Morálka je ovlivňována skrze dialogy s Dak'konem (a jiné důležité - např. rozhovor s Ravel). K tomu, jak přesně, to už je na prozkoumání těch větví toho dialogu - samozřejmě tam samotný průchod dialogem ovlivňují další proměnné, ale ty jsou tam spíš pro to, aby správné dialogové větve byly přístupné teprve v tom správném okamžiku.

Takže se dá říct, že "typ" čepele a faktory, které ho ovlivňují, se redukují na to, jak lze přistupovat k dialogům s Dak'konem - podle nich se totiž mění stav Dak'kona a podle stavu Dak'kona i jeho zbraň (ne naplat je v popisu zbraně psané, že odráží stav svého majitele ;-) ).
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Planescape: Torment“