Base Score = 200 - (days+10)/(Towns+5) + 25 (if you defeated allVallun píše:vypočítává se to jako součinitel rychlosti (za jak dlohuo hru dohraješ), obtížnosti (nastavené) a úspěšnosti v boji (možná množství zabytých nepřátel) asi....tohle jsem alespoň vypozoroval...
enemies) + 25 (if you got the grail)
Final Score = (Base Score)(Difficulty level map was played on)
In English, it gives us this:
•1. Start with a score of 200
•2. Add 25 points if you beat all enemies
•3. Add another 25 points if you get the grail
•4. Subtract an inefficiency penalty: The number of days to complete -
10, divided by the number of towns on the map plus 5 (in other words,
the more towns to beat, the more time you can take without being majorly
penalized) This will give you a score up to 250.
Multiply this by the difficulty rating (0.8, 1, 1.3, 1.6 or 2) to get
final score. Theoretically, the max score would be 500 (defeat any map
in 10 days on impossible while killing all enemies and getting the
grail). Map difficulty (easy normal hard, expert) seems to be
irrelevant.
Jinak řečeno - jediná penalizace je za počet dnů - čím déle hrajete, tím nižší skóre.
Tj. celkové skóre = {200 + 25 + 25 + [(počet dnů - 10)/(počet měst na mapě + 5)]} * obtížnost
Kde 200 je automatické výchozí skóre, 25 za grál, 25 za zabití všech nepřátel, a obtížnost koeficient od 0,8 do 2