Chyby, problémy a jejich řešení

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
golpoton
Sigilan
Příspěvky: 15
Registrován: 12.1.2008 8:31

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od golpoton »

Uvažoval, ale odrazuje mě složitá (pro mě) instalace a nemožnost češtiny (u EasyTuTu).
Naposledy upravil(a) golpoton dne 3.8.2009 9:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Field Mouse »

Tutu jsem zkoušel kdysi instalovat několikrát a ani jednou se mi to nepodařilo :-) Ale pak jsem našel easytutu a bylo to skoro samo a hned.. ale s češtinou asi problém bude.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Podbi
Sigilan
Příspěvky: 40
Registrován: 4.7.2006 12:38
Bydliště: Brno

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Podbi »

Zdravím,
mám problém s BG EasyTUTU. Vše zatím fungovalo bez chybičky, až do okamžiku, kdy mám poprvé vstoupit do slavného města Baldur's Gate. Jakmile se pokusím vejít do první přístupné části Baldur's Gate hra se vpořádku uloží (autosave) naběhne obrazovka s načítáním mapy, téměř ihned zčerná, PC začne "chroustat" a po chvíli hra spadne se zprávou "o pádu ...".
Zkoušel jsem vymazat ze složky CD5 podsložku Movies, efekt stejný. Přes Shadowkeeper se mi nějak nepodařilo najít možnost pro "cestování" mezi lokacemi. Vím že něco podobného mi kdysi dělali i obyčejné BG I., tehdy jsem si editorem tu městskou část označil jako "již navštívenou" a bylo to v pohodě, jak toho docílit v Shadowkeeperu ale nevím. :-( Věděl by někdo ?
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od PostTrauma »

Podbi: Napadají mě tři možnosti.

1) Zkus použít Gatekeeper, sice to píše spoustu errorových hlášení, ale nakonec ti to ten save načte. Otázka je, jestli se správně uloží.

2) Jestli to Gatekeeperem nepůjde, pošli někomu tvůj save, ať ti vleze do BG a pošle ti ho zpátky : )

3) Zoufalá možnost, spíš nesmysl - přidej v baldur.ini pod kolonku [Movies] řádek bgenter=1, ulož. V podstatě to jen znamená, že už jsi to video někdy viděl a můžeš ho odkliknout, ale pořád se ti bude chtít přehrát.

Hodně štěstí.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Podbi
Sigilan
Příspěvky: 40
Registrován: 4.7.2006 12:38
Bydliště: Brno

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Podbi »

PostTrauma píše:Podbi: Napadají mě tři možnosti.

1) Zkus použít Gatekeeper, sice to píše spoustu errorových hlášení, ale nakonec ti to ten save načte. Otázka je, jestli se správně uloží.

2) Jestli to Gatekeeperem nepůjde, pošli někomu tvůj save, ať ti vleze do BG a pošle ti ho zpátky : )

3) Zoufalá možnost, spíš nesmysl - přidej v baldur.ini pod kolonku [Movies] řádek bgenter=1, ulož. V podstatě to jen znamená, že už jsi to video někdy viděl a můžeš ho odkliknout, ale pořád se ti bude chtít přehrát.

Hodně štěstí.
Děkuju za rady, bohužel ...
1. Gatekeeper mi hodí spoustu hlášek, které se dají přejít ale ztroskotá na hlášce : Unknown spell Type. Cannot Load. A dál se nedostanu.
2. Na poslání savu neznám nikoho, kdo by momenátlně TUTU nainstalováno měl.
3. Nezabralo.

Nešlo by se nějak přemístit třeba přes konzoli ?

// Úprava :
K bodu 1. Jakmile jsem odstranil (pomocí Shadowkeeperu) od postav některá "neznámá" kouzla pro BG I., povedlo se mi v Gatekeeperu hru otevřít, lokaci změnit, nicméně nastala (opět) chyba při ukládání upravené uložené pozice, tentokrát : "There has been an error recreating the game information from the source buffer. Unable to save the changers." a do lokace se přesunout nepodařilo. :(
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Razfallow »

Na Tutu se používá ShadowKeeper. GK je je pouze na původní BG1.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Podbi
Sigilan
Příspěvky: 40
Registrován: 4.7.2006 12:38
Bydliště: Brno

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Podbi »

Razfallow píše:Na Tutu se používá ShadowKeeper. GK je je pouze na původní BG1.
Chtěl jsem ho pouze zkusit, jak radil PostTrauma. v GK totiž lze družinku "přesunout" do jiné lokace v BG. V Shadowkeeperu jsem podobnou možnost nenašel. Lze to pro TUTU nějak vyřešit ? Třeba pomocí konzole ?
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od PostTrauma »

Razfallow: Vím, že pro Tutu je Shadowkeeper, ale ten neumožňuje změnu lokace, pokud vím.

Podbi: Konzolí jsem to zkoušel teď. Bohužel to nejde, protože v BGI příkaz Move to area není, a BGII používá jiný typ souborů (konkrétně *.are oproti *.bif), takže by ses dostal tak akorát do Athkatly.

Já mám teď nainstalované EasyTutu, tak mi to můžeš klidně zkusit poslat na mail. S trochou štěstí to půjde (a neobjeví se zas jiný error z mojí verze : P).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Razfallow »

To je pěkné, ale GK na Tutu nelze použít.

Konzolový příkaz "MoveToArea" je v BG1 i BG2. Akorát v Tutu jsou trochu jiné názvy oblastí - http://iesdp.gibberlings3.net/appendice ... g1aref.htm

BIF obsahuje komprimovaná data (are, cre, mov, spl atd.). BG1, BG2, IWD1, IWD2 a PST používá stejné přípony souborů - http://iesdp.gibberlings3.net/file_form ... /index.htm

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od PostTrauma »

Nicméně pokud je problém ve videu nebo něčem jiném, co se aktivuje při první návštěvě BG, tak Move to area nepomůže, protože se to stejně stane.

Jedině ještě nějakým způsobem (pravděpodobně file editem) označit BG za navštívené jako jsi to udělal u původního BG.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Razfallow »

Pokud jde o zrušení filmu při vstupu do města ...

CLUAConsole:SetGlobal("EnteredBaldursGate","GLOBAL",1)

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Podbi
Sigilan
Příspěvky: 40
Registrován: 4.7.2006 12:38
Bydliště: Brno

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Podbi »

Děkuji Razfallow i PostTrauma za pomoc. Řešení jsem nakonec nalezl přes konzoli a příkaz MoveToArea("prom"). Přesunul jsem se do jiné části města Baldur's Gate, kde se hra načetla bez problému. Problém je sice stále vstupní lokace do BG, do které nevstoupím - spadne při načítání, ale s tímhle "drobným" handicapem se již dá hra hrát. :)
Uživatelský avatar
Chmur
Sigilan
Příspěvky: 69
Registrován: 15.5.2008 17:40
Bydliště: Kotlina

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Chmur »

Ahojky. Je nějaká možnost překopírování inventáře s BGI do BGII? Mně se daří překopírovat jen zlaté kalhoty. Pak se chci zeptat, jestli lze nějak docílit toho, aby překopírované postavě s BGI do BGII zůstaly vlastnosti?
"Lidé často říkají, že hladoví po pravdě, ale když je jim naservírována, málokdy se jim její chuť zamlouvá"
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

Chmur píše:Je nějaká možnost překopírování inventáře s BGI do BGII?
Podvůdkem ano. Ještě než se spustí úvodní animace, v níž na tobě Irenicus provádí pokusy (tedy v době, kdy je obrazovka celá černá), zapauzuj hru, otevři inventář a odlož věci v něm na zem.

Pokud si importuješ postavu z BG1, vlastnosti jí přece zůstánou.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
Chmur
Sigilan
Příspěvky: 69
Registrován: 15.5.2008 17:40
Bydliště: Kotlina

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Chmur »

okud si importuješ postavu z BG1, vlastnosti jí přece zůstánou.
Opravdu? Překopíroval jsem si postavu z BGI do BII..
Jednalo se o půlelfa, M/F, neutrální...tato charakteristika se objevila...ale automaticky mě to hodilo na nahazování vlastností.. :-?

Zkusím to s tím zapauzováním...díky...
"Lidé často říkají, že hladoví po pravdě, ale když je jim naservírována, málokdy se jim její chuť zamlouvá"
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“