Otázky k modům
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Otázky k modům
Mám problém s kompatibilitou. Neběží mi romance s Aerií. Proměnná AerieMatch je na nule, ať už jsem člověk nebo půl-elf.
Mody:
BG2Fixpack
BG2Tweaks
ItemUpgrade
Subrace by FinnJo
Level1NPCs
Sword and Fist
Song and Silence
Unfinished business
D0QuestPack
Nevíte někdo, kterým z těch modů by to mohlo být? Nejsou seřazeny podle pořadí.
Díky.
Mody:
BG2Fixpack
BG2Tweaks
ItemUpgrade
Subrace by FinnJo
Level1NPCs
Sword and Fist
Song and Silence
Unfinished business
D0QuestPack
Nevíte někdo, kterým z těch modů by to mohlo být? Nejsou seřazeny podle pořadí.
Díky.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Otázky k modům
Tohle není známkou nerovnováhy hry, ale hráčské divnosti, když se tímto způsobem (mimochodem asi za pomoci dost save-loadů) snaží obejít normální postup ve hře. Stejně tak můžeš stokrát pokecat s Reijekem a dá ti stokrát nějaké XP za to, že ho usvědčíš z vražd. Ale proč to dělat? Protože to jde? To už si rovnou můžeš upravit xp a zlato ve SK a nemusíš strávit dvě hodiny okrádáním obchodníků a prodáváním kradeného zboží tam, kde se dá prodat...PostTrauma píše:Tarreb: Po Irenicově dungeonu vezmeš zloděje, zajdeš do doků, vykradeš, zajdeš na promenádu, vykradeš, zajdeš do měděné čelenky, vykradeš, máš nekonečno XP, některé z nejlepších předmětů ve hře a pak začneš hrát...A celkově by hře prospělo, kdyby levely byly tak vzácné jako v BGI, tedy podle mého názoru.
Mimochodem - kradení dává xp? To jsem nevěděl, i když je to možné, nikdy jsem opravdu ve velkém nekradl.
No ale hra samozřejmě v určité nerovnováze je, jsou povolání, která jsou celkem nesmyslná, multi povolání jsou na vysokých levelech příliš silná atd. Ale pokud člověk těchto nerovnováh nezneužívá, tak je v té hře nemá

No a levely nejsou v BG až tak nevzácné, v BG1 a uděláš levelů 7, v BG2 pak dalších 12. Teda za předpokladu, že hraješ originální hru a nepřepisuješ soubor xcap, který ti umožní jít do Suldanesselaru na 25. levelu a divit se, že je ta hra nějaká lehká

Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Otázky k modům
By mě zajímalo, jaká povolání považuješ za "nesmyslná"? Třeba barda? Nebo vejtahu?
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Otázky k modům
Ano, přesně tahle, nebo jakýkoli kit zloděje či barda. Uznávám, že nazvat je přímo nesmyslnými je veelmi provokativní - měl jsem zase jednou velmi provokativní náladu.Tarreb píše:By mě zajímalo, jaká povolání považuješ za "nesmyslná"? Třeba barda? Nebo vejtahu?
Samozřejmě uznávám, že tyto profese může být zábavné hrát, myslím si ale, že jsou slabší než ostatní.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Otázky k modům
FieldMouse: Ty nemáš ToB? Tam totiž dostáváš XP za učení kouzel ze svitků (a to úroveň kouzla * 1000 + můžeš kouzlo vymazat a naučit se znovu), navíc XPCap je na 8M, což znamená, že oproti 7-9 levelům z BGI, získáš dalších cca 15-33 v průběhu SoA a ToB.
Je rozdíl mezi fixxingem a zneužíváním regulérních herních možností, ale každopádně to jde a moc na to asi tvůrci nemysleli. Btw když si koupíš zbroj Baldurana a párkrát ji ukradneš a prodáš, tak nakoupíš výbavu, která ti ušetří spoustu času v průběhu hry : )
No, vidím to tak, že pro každého jsou zbytečná jiná povolání : ) Já třeba ze zlodějů používám jen Vejtahu (nebo F/T), na druida bych nesáh ani dvoumetrovym klackem a stejně tak jsem v životě nepoužil Kensaie, Čarodějobijce, Berserka, Lovce nemrtvých nebo kteréhokoli hraničáře (snad s výjimkou Archera, kterého jsem jednou zkusil), o bardovi raději ani nemluvím : ) To samé, co se týče ras, nepoužívám Gnóma a Trpaslíka, teď už ani Půlčíka.
A je pravda, že F/T lučištník je naprosto ultimátně silný : ) Co se týče zloděje, tak mu akorát pomaleji naskakují backstab multipliery (skilly v podstatě stačí ty, co dostane při tvorbě postavy) a k tomu má docela solidní výhody z toho válečníka (životy, helma, brnění, THAC0, útoky...). Navrch se ještě šoupne HLA Use any item, a polobůh je na světě : )
Je rozdíl mezi fixxingem a zneužíváním regulérních herních možností, ale každopádně to jde a moc na to asi tvůrci nemysleli. Btw když si koupíš zbroj Baldurana a párkrát ji ukradneš a prodáš, tak nakoupíš výbavu, která ti ušetří spoustu času v průběhu hry : )
No, vidím to tak, že pro každého jsou zbytečná jiná povolání : ) Já třeba ze zlodějů používám jen Vejtahu (nebo F/T), na druida bych nesáh ani dvoumetrovym klackem a stejně tak jsem v životě nepoužil Kensaie, Čarodějobijce, Berserka, Lovce nemrtvých nebo kteréhokoli hraničáře (snad s výjimkou Archera, kterého jsem jednou zkusil), o bardovi raději ani nemluvím : ) To samé, co se týče ras, nepoužívám Gnóma a Trpaslíka, teď už ani Půlčíka.
A je pravda, že F/T lučištník je naprosto ultimátně silný : ) Co se týče zloděje, tak mu akorát pomaleji naskakují backstab multipliery (skilly v podstatě stačí ty, co dostane při tvorbě postavy) a k tomu má docela solidní výhody z toho válečníka (životy, helma, brnění, THAC0, útoky...). Navrch se ještě šoupne HLA Use any item, a polobůh je na světě : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Otázky k modům
Field Mouse: Bard, jo, ten je slabší, ale je zábava za něj hrát.
Vejtaha je zase moc silný.
Mě osobně přijdou nesmyslní hraničáři s 2 zbraněmi- vzorem pro všechny Rangery by měl být Aragorn, a ne nějaký Do'Urden ( ať už je jakkoliv populární-prostě nebyl první, smůla.)
Vejtaha je zase moc silný.
Mě osobně přijdou nesmyslní hraničáři s 2 zbraněmi- vzorem pro všechny Rangery by měl být Aragorn, a ne nějaký Do'Urden ( ať už je jakkoliv populární-prostě nebyl první, smůla.)
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Otázky k modům
ToB mám a mám nastavený xcap pro SoA na klasických 2,95M a pro ToB 8M.PostTrauma píše:FieldMouse: Ty nemáš ToB? Tam totiž dostáváš XP za učení kouzel ze svitků (a to úroveň kouzla * 1000 + můžeš kouzlo vymazat a naučit se znovu), navíc XPCap je na 8M, což znamená, že oproti 7-9 levelům z BGI, získáš dalších cca 15-33 v průběhu SoA a ToB.
Když vyhodím kouzlo z knížky, tak už mi znovu naučit nejde.
Bohužel to jde, ale představ si to v reálu - jednomu obchodníkovi prodáš desetkrát stejný unikátní předmět a on to vždycky koupí a vůbec na to nepřijde. Už jen kvůli tomu bych to neudělalPostTrauma píše: Je rozdíl mezi fixxingem a zneužíváním regulérních herních možností, ale každopádně to jde a moc na to asi tvůrci nemysleli. Btw když si koupíš zbroj Baldurana a párkrát ji ukradneš a prodáš, tak nakoupíš výbavu, která ti ušetří spoustu času v průběhu hry : )

A nevím co je fixxing :)
Bard by se mi moc líbil, kdyby neexistovalo kouzlo určení, ani brýle určení a všechno by se muselo identifikovat přes lore nebo velmi draze u obchodníků - to by dávalo bardskému povolání správnou atmosféru :)
A taky kdyby existovala nějaká tabulka, co přesně dělá ta bardova píseň, neboť akorát vím, že zvyšuje morálku a štěstí - morálka je úplně na *** a štěstí záleží - pokud by to mělo být +1 ke štěstí výměnou za to, že bard vůbec nebojuje, tak je to na nic, +4 štěstí by na druhou stranu byl docela dobrý bonus. Problém je, že míra štěstí ale nejde nikde ze hry vyčíst - nevíte někdo, jak to přesně funguje?
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Otázky k modům
Skald (kit barda) je naopak silny az az. V souboji se zbranema (mel 2) byl de facto jeden z nejlepsich (snad i nejlepsi) v moji druzine. Snad ani paladin s carsomyrem nebyl tak dobrej. Muj vejtaha nemel ani sanci.Tarreb píše:Field Mouse: Bard, jo, ten je slabší, ale je zábava za něj hrát.
Vejtaha je zase moc silný.
Mě osobně přijdou nesmyslní hraničáři s 2 zbraněmi- vzorem pro všechny Rangery by měl být Aragorn, a ne nějaký Do'Urden ( ať už je jakkoliv populární-prostě nebyl první, smůla.)
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Otázky k modům
FieldMouse: Fixxing je zneužívání neregulérních možností hry (např. to opětovné získávání XP pointů za stejný quest a jiné bugy), většinou se tomu tady říká cheating, ačkoliv to je zas trochu něco jiného. Já už jsem si zvykl mezi tím rozlišovat.
No jo, ale mě ty začátky už nebaví, takže si dopomůžu k nějaké té sumičce zlata. Proti tvému argumentu můžu namítnout, že je naprostá zhovadilost, že všichni obchodníci v BG (krom 1-2) poznají kradený předmět : )
Ten XPcap máš nastavený nějakým modem nebo? Já mám tu českou verzi BG a SoA má všechny vlastnosti ToB. (Ne že bych se chtěl zbavit XP za naučená kouzla, možnosti mazat a znovu se učit kouzla nebo XPcapu 8M už v SoA : ))
Hupr: No, zase bych to s tím Skaldem nepřeháněl : ) Vzhledem k bardovým handicapům z něj sotva bude nějaký převratný bijec, přestože na BG to bohatě stačí. Spíš beru, že vzhledem k těm mágovým kouzlům může být celkově dobrý bojovník (taková Stoneskin etc. dělá docela hodně). Takže pokud jsi to myslel takhle, tak souhlas (ačkoliv bardy stejně nemám rád : )).
No jo, ale mě ty začátky už nebaví, takže si dopomůžu k nějaké té sumičce zlata. Proti tvému argumentu můžu namítnout, že je naprostá zhovadilost, že všichni obchodníci v BG (krom 1-2) poznají kradený předmět : )
Ten XPcap máš nastavený nějakým modem nebo? Já mám tu českou verzi BG a SoA má všechny vlastnosti ToB. (Ne že bych se chtěl zbavit XP za naučená kouzla, možnosti mazat a znovu se učit kouzla nebo XPcapu 8M už v SoA : ))
Hupr: No, zase bych to s tím Skaldem nepřeháněl : ) Vzhledem k bardovým handicapům z něj sotva bude nějaký převratný bijec, přestože na BG to bohatě stačí. Spíš beru, že vzhledem k těm mágovým kouzlům může být celkově dobrý bojovník (taková Stoneskin etc. dělá docela hodně). Takže pokud jsi to myslel takhle, tak souhlas (ačkoliv bardy stejně nemám rád : )).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Otázky k modům
Mám normální BG2 SoA + ToB, můj Xpcap ve složce override, cituji:
2DA V1.0
2950000
VALUE
MAGE 8000000
FIGHTER 8000000
atd.
Mody momentálně nemám nainstalované žádné - a tím to právě může být, mnoho modů považuje za svoji základní povinnost hýbat se souborem Xpcap
Znovu se naučit vyhozené koulo mi nejde - nepíše to náhodou při jeho vyhazování dokonce taky nějakou hlášku, že jednou vyhozené kouzlo už nejde znovu napsat? Pokud ti to jde, pak bych to tipl taky na důsledek nějakého modu.
2DA V1.0
2950000
VALUE
MAGE 8000000
FIGHTER 8000000
atd.
Mody momentálně nemám nainstalované žádné - a tím to právě může být, mnoho modů považuje za svoji základní povinnost hýbat se souborem Xpcap

Znovu se naučit vyhozené koulo mi nejde - nepíše to náhodou při jeho vyhazování dokonce taky nějakou hlášku, že jednou vyhozené kouzlo už nejde znovu napsat? Pokud ti to jde, pak bych to tipl taky na důsledek nějakého modu.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Otázky k modům
Jo ti obchodníci jsou taky divní :) Autoři se asi chtěli bránit proti taktice kradu - a - prodávám - donekonečna - dokola tím, že by byli buď obchodníci, u kterých lze krást, nebo obchodníci, kteří kupují kradené zboží a krást u nich nejde. Tím by logicky šlo cokoli ukrást jen jednou obchodníkovi, co nekupuje kradené a prodat to obchodníkovi, co kradené kupuje a nejde u něj krást.PostTrauma píše: No jo, ale mě ty začátky už nebaví, takže si dopomůžu k nějaké té sumičce zlata. Proti tvému argumentu můžu namítnout, že je naprostá zhovadilost, že všichni obchodníci v BG (krom 1-2) poznají kradený předmět : )
Pak ale autoři na tento svůj záměr pozapomněli a udělali pár obchodníků, u kterých lze obojí - a to neměli :)
Mimochodem naprosto božsky byly tyhle problémy s kradením vyřešeny ve Falloutu 2, kde měli obchodníci k dispozici omezené množství peněz, takže i když někdo nakradl zboží za milion, tak ho stejně neprodal a tahat ty desítky brokovnic bylo hodně náročné :) Taky to umožnilo to, že spousta cizích postav byla velmi solidně vybavena, protože to vybavení nebylo pro obchod příliš použitelné a tudíž v rukou nového vlastníka tolik nemíchalo s herní rovnováhou. Oproti tomu v BG2 předčí charname svojí výbavou úplně a naprosto každého. Když náhodou charname umře v boji, tak se jeho protivník může sbalit a za utržené peníze z prodeje charnameho výbavy (a z peněz, které má u sebe) může spokojeně žít do konce svých dnů. Teda pokud to není Elf :))
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Otázky k modům
No s tím kradeným zbožím, na mě jednou zaútočili harfeníci v Imneským údolí u Madulfa a oni na někoho z mých zakouzlili OVLÁDNUTÍ a on začal útočit na Mafulfa. Všichni z jeho družiny se dali proti mě a tak já je musel zabít. A pak jsem od nich vzal ty předměty a šel jsem je prodat a u jedné halapartny mě to furt psalo "Nepříjmáme kradené zboží." Tak když jsem to neukradl tak jak je to možný?
A glory for Amn.
Re: Otázky k modům
Možná spíš ZMATENÍ-při ovládnutí útočíš akorát na vlastní družinu-nebo se pletu?
Re: Otázky k modům
Já nevím přesně co to bylo za kouzlo, ale zajímalo by mě proč ta halapartna nešla prodat? Vždyť jsem ji neukradl.
A glory for Amn.
Re: Otázky k modům
To je BUG, mě se to stalo taky, ovšem s jinou halapartnou, tuším že s nějakou co měl u sebe ňáký harfeník.