Budoucnost hraní
Moderátor: sevencreature
- drake127
- Sigil Team
- Příspěvky: 2358
- Registrován: 24.9.2005 22:28
- Bydliště: Jihlava, Czech Republic
- Kontaktovat uživatele:
Matrix Rulezz! A proč vlastně ne? Roboti byly spokojený, lidi byly spokojený a pak přišli nějací tupci, co chtěli jen získat zpátky moc.LordArian píše:Ajantis: Mohlo by to (v těch nejpřehnanějších vizích) dopadnou i katastrofálně. Všichni by chtěli žít ve VR, a nikdo by nic nevyráběl, nepěstoval...zborcení celé společnosti je sice přehnané, ale...
Žralok, který štěká, nekouše.
To je jasný - pak bychom si chodili "zahrát" do toho méně dokonalýho reálu jako to děláme teď v poměru k hrámAjantis_CG_thief píše:Byl by vůbec nějaký důvod odtrhnout se od VR, kdyby byla naprosto stejná jako realita, ale člověk by v ní měl jen hezké zážitky? (Stimulace mozku a příslušných žláz různými impulsy atp atp...) Proč by pak měl odcházet do tohohle světa?
No a pak nevím, jak by to tu fungovalo...

Škoda, že tehdy v Polici nebyl diktafon, na tohle téma se to tam dost solidně v podání trojice Valgard-Tokkar-Dalcor rozjelo...
No jo. To se dalo čekat, že se tu co nevidět objeví Vlasák se svým hyper-objektivním příspěvkem, kde vše shrne, vyvrátá, potvrdí, doplní a podtrhne :-)Vlasák píše:BTW jen podotknutí, že vše není jen o možné miniaturizaci křemíkové technologie, ale i o "sekundárních" jevech - ať už negativních jejím vlivem (spotřeba, příkon ~~~> teplo !), tak i pozitivních externích - paralelismus (ať už na úrovni počtu procesorů, tak pipelining), fintičky ala predikce skoků, spekulativního provádění, po kupříkladu doplňující vektorové koprocesory ;-)
To je totéž jako na břehu sw problematiky her - k čemu mi je neustálé fanatické zlepšování grafiky, když je toooolik herně podstatnějších elementů... To je imho alfa a omega - game-design... :!:
A.I. je partie poněkud rozporuplná - nevím totiž, zda je v "silách" (časových, ekonomických) jednoho projektu určeného pro trh exceletně perlit na tolika frontách jako je grafika, fyzika, game-design a AI.
Vzal bych to ze dvou směrů - kvantity a kvality AI. Kvantita ve smyslu snažit se vůbec nějaké pokročilé, rsp. vůbec nějaké metody používat. To je spíše hračičkování ve stylu "a když tohle, ten by moh tohle". Tady je imho velký nedostatek. To není tak ani AI, jako spíš nějaké skriptování met-vztahů.
Co do kvality - výzkum tu byl, je a bude, ale je to poněkud specificky uchopitelné, a protože není v herním vývoji mnoha místa na "experimenty" (v uvozovkách proto, že globálně by i experimenty ani nešlo - velká spousta věcí už se 'nějak'ˇzkoušela, vymyslela a navrhla, ovšem v oblasti vývoje her by to přece nový trend byl a jsme u toho), stojí to zřejmě na osvědčených konzervativních metodách.
Za pár měsíců v téhle oblasti možná přicmrndnu do jednoho výzkumu, takže uvidíme :lol:
Fanatické zlepšování grafiky má minimálně tu výhodu, že až nebude co vylepšovat, začne se fanaticky zlepšovat něco jiného :-)
To já do této oblasti už přicmrdnul. Ale pouze slohově :-). Nicméně doufám, že i nám časem na hlavách přistanou alespoň kapky tvých jasnozřivých cmrndů. Tedy jestli to není něco tajného pro Pentagon, či NASA :-)
Elessar:
To že se tu mluví o grafice nerozeznatelné od reality ještě neznamená, že vývojáři nemohou vytvořit naprosto psycho grafiku nerozeznatelnou do těch nejabsurdnějších nočních můr. Jedno staré pořekadlo sice tvrdí "Vymyslel trakař a pak ho musel vozit". To je chyba. Nemusel, on mohl. Stejně tak takřka dokonalá grafika neznamená pouze realistické hry.
CeBrk: ad ta grafika - já mám spíš obavy z nějaké konvergence... tj, že té grafické věrnosti se jen tak nedosáhne a bude se k ní svět pouze blížit a hlavně - bude se k ní chtít blížit - hrotit mnohdy nesmyslné detaily, výkonnost...
Kdybych si měl vybrat, co mi přijde pravděpodobnější, tak z naivních přístupů:
"vypadá to pěkně a skoro jako realita, tak už toho necháme a budeme se teď zase deset let soustředit na role-play, co říkáte?" x "skoro to vypadá jako realita, ale stále to není ono, žere to paměť, výkon... co kdybychom zkusili ještě tohle...?"
...mi přijde pravděpodobnější ten druhý.
TAdy mi přijde řešení v tom, že co většinou sežere hrocení grafiky a dalších tendenčních a zištných prvků na poli komerčních her, to by nahrazovala nějaká alternativnější/alternativní tvorba. To mi přijde, že už i funguje - otázka je spíš v té vazbě mezi oběma světy, tj. zda tam bude nastupovat nějaká lepší kooperace...
Kdybych si měl vybrat, co mi přijde pravděpodobnější, tak z naivních přístupů:
"vypadá to pěkně a skoro jako realita, tak už toho necháme a budeme se teď zase deset let soustředit na role-play, co říkáte?" x "skoro to vypadá jako realita, ale stále to není ono, žere to paměť, výkon... co kdybychom zkusili ještě tohle...?"
...mi přijde pravděpodobnější ten druhý.
TAdy mi přijde řešení v tom, že co většinou sežere hrocení grafiky a dalších tendenčních a zištných prvků na poli komerčních her, to by nahrazovala nějaká alternativnější/alternativní tvorba. To mi přijde, že už i funguje - otázka je spíš v té vazbě mezi oběma světy, tj. zda tam bude nastupovat nějaká lepší kooperace...
- Koveras
- Sigilan
- Příspěvky: 1824
- Registrován: 2.10.2005 19:03
- Bydliště: Somewhere in Vault
- Kontaktovat uživatele:
Fikce to nebude a určitě se ještě máme na co těšit.
Osobně jsem dal do deseti let, ale může se stát, že to příjde teprve tehdy, až já tu už nebudu. Takže jen odhad.
btw: U některých her opravdu nelze rozeznat fikce od reality.
Osobně jsem dal do deseti let, ale může se stát, že to příjde teprve tehdy, až já tu už nebudu. Takže jen odhad.
btw: U některých her opravdu nelze rozeznat fikce od reality.

[img:02a03da0e2]http://koveras19.wz.cz/Neverwinter/NWN.jpg[/img:02a03da0e2]
Vlasák:
Se mi zdá, že furt někde vidíš nějaké limitní počty :-). Já se domnívám, že k ošálení oka nebude třeba žádných exponenciálních výkonů, které se do požadovaného bodu nikdy nepřiblíží. Už dneska vypadají například stěny v nejnovějších a připravovaných hrách takřka dokonale. Za čas tak budou vypadat i postavy. Ale v něčem máš určitě pravdu. Očekávám, že minortiní problémy, jako pohyby svalů pod kůží, interakce s předměty (mariňák nabijí pušku, atd...) bude dost velký problém vychytat. Ale to je vlastně v podstatě to samé, co tvrdíš ty. Snad to nebude tak zlé. Myslím že představa odflakování ostatních aspektů hry na úkor grafiky se trochu zveličuje. Vývojáři mají tým programátorů a umělců (jednoduše řečeno) a ti pracují celkem nezávisle. Když budou chtít a umět udělat parádní game-design, tak ho udělají bez ohledu na propracovanost grafiky.
Ah, teď jsem si na něco vzpomněl. Na stránkách ATI lze stáhnout ( http://www.ati.com/developer/demos/rx1800.html ) video, které dokáže v reálném čase rozhýbat nejnovjěší Radeon. Má cca 91 MB a jmenuje se Toy Shop. Vřele doporučuji. Po mnoha bezduchých kravinkách, jako je ta hopsající víla od nVidie, nebo drsná Ruby právě od ATI, opravdu pěkné video. Jak technicky, tak umělecky. Uklidňující hudba, pomalá kamera, málo střihů, atd... Má to velice pěknou atmosféru.
Se mi zdá, že furt někde vidíš nějaké limitní počty :-). Já se domnívám, že k ošálení oka nebude třeba žádných exponenciálních výkonů, které se do požadovaného bodu nikdy nepřiblíží. Už dneska vypadají například stěny v nejnovějších a připravovaných hrách takřka dokonale. Za čas tak budou vypadat i postavy. Ale v něčem máš určitě pravdu. Očekávám, že minortiní problémy, jako pohyby svalů pod kůží, interakce s předměty (mariňák nabijí pušku, atd...) bude dost velký problém vychytat. Ale to je vlastně v podstatě to samé, co tvrdíš ty. Snad to nebude tak zlé. Myslím že představa odflakování ostatních aspektů hry na úkor grafiky se trochu zveličuje. Vývojáři mají tým programátorů a umělců (jednoduše řečeno) a ti pracují celkem nezávisle. Když budou chtít a umět udělat parádní game-design, tak ho udělají bez ohledu na propracovanost grafiky.
Ah, teď jsem si na něco vzpomněl. Na stránkách ATI lze stáhnout ( http://www.ati.com/developer/demos/rx1800.html ) video, které dokáže v reálném čase rozhýbat nejnovjěší Radeon. Má cca 91 MB a jmenuje se Toy Shop. Vřele doporučuji. Po mnoha bezduchých kravinkách, jako je ta hopsající víla od nVidie, nebo drsná Ruby právě od ATI, opravdu pěkné video. Jak technicky, tak umělecky. Uklidňující hudba, pomalá kamera, málo střihů, atd... Má to velice pěknou atmosféru.
CeBrk: ad první odstavec - tady jde spíš o přístup "důrazu na pozlátka". Neříkám, že vývoj grafiky zastaví vše ostatní - ovšem vše představuje investici. Tudíž to minimálně něco z jiné pasáže vývoje ukrojí. Ale neznám čísla, nevím - ale i selský rozum říká, že když by se někde ubralo, jinde se může přidat a naopak 
Ale imho - problém je v tom přístupu, kdy je to celé taková spojená nádoba vytvořená s tím, že se imho často zdůrazňují věci, které třeba v mojí představě o budoucnosti hraní nikterak podstatnou roli nehrají...
Podobně to bylo i v té původní debatě o herních systémech - co na tom, že se vyhypuje nějaký systém "jo-super-xyz-takové-makové-postupy-v-dovednostech", který je pro hru zcela nepodložený, ale prostě jo, cool, hlavní fíčura a vývojáři se nechávají slyšet, jak je to super systém, na kterém dělají už od začátku vývoje etc. etc.... Neříkám, že je špatné vyvíjet systém, ale strkat ho takto do popředí (tuplem, když je to x-krát omletá variace na něco), to už zavání podezřením... S grafikou totéž v bledě modrém... ono je logické, že je důležitá, ona se líbí, ale často se taky dává jako pozlátko, které hru, alespoň hru dle mých představ, rozhodně nedělá...

Ale imho - problém je v tom přístupu, kdy je to celé taková spojená nádoba vytvořená s tím, že se imho často zdůrazňují věci, které třeba v mojí představě o budoucnosti hraní nikterak podstatnou roli nehrají...
Podobně to bylo i v té původní debatě o herních systémech - co na tom, že se vyhypuje nějaký systém "jo-super-xyz-takové-makové-postupy-v-dovednostech", který je pro hru zcela nepodložený, ale prostě jo, cool, hlavní fíčura a vývojáři se nechávají slyšet, jak je to super systém, na kterém dělají už od začátku vývoje etc. etc.... Neříkám, že je špatné vyvíjet systém, ale strkat ho takto do popředí (tuplem, když je to x-krát omletá variace na něco), to už zavání podezřením... S grafikou totéž v bledě modrém... ono je logické, že je důležitá, ona se líbí, ale často se taky dává jako pozlátko, které hru, alespoň hru dle mých představ, rozhodně nedělá...
- Koveras
- Sigilan
- Příspěvky: 1824
- Registrován: 2.10.2005 19:03
- Bydliště: Somewhere in Vault
- Kontaktovat uživatele:
To rozhodně ne, ovšem pochybuji že se toho dočkáme (myslím naše generace).CrowX píše:Čo tak BG vo VR - to by nemuselo byť na škodu.

[img:02a03da0e2]http://koveras19.wz.cz/Neverwinter/NWN.jpg[/img:02a03da0e2]