RPG pro Lamy
- Dalcor
- Sigilan
- Příspěvky: 982
- Registrován: 30.9.2005 8:53
- Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
- Kontaktovat uživatele:
Advanced Dungeons and Dragons Second Editions
Hod na útok:
THAC0 - tedy To Hit Armor Class 0, který se snižuje s přibávající úrovní a bonusy za sílu (od síly 17). THAC0 se u každého povolání snižuje jinak - u skupiny Válečník (Fighter, Paladin, Ranger) vždy s každou úrovní o 1.
Hod na útok pak vypadá= Hod D20 musí být větší než výsledek THAC0 - abs.hodnota AC - bonusy - tj s mečem +3 válečník na 5 úrovni se silou 17 ma THAC0 = 16(Hodnota Thac0) - 3 (bonus meče) -1 (bonus za sílu) 12
K tomu aby jsi zasáhl AC0 musíš tedy útok udělat 13 a víc (13 je víc než 12-0)
Damage se v papírové verzi ještě počítá podle velikosti protivníka to je ale vedlejší. Pošítá se hdo kostkou plus aplikované bonusy - Obouruční meč má standartne Dmg 1D10 (1-10) připočtu li bonus magického meče +3 (1D10+3) výsledek je 4-13 a nyní bonus za sílu +1 (1D10+4) je výsledek 5-14. Což je hodně, opravdu, ve 2E totiž málokdo má víc jak 100 HP. Hodíš li Kritický zásah (Natural 20 na kostce - ani BG 2 nepočítá vylepšená pravidla Players Option, narozdíl od třeba Zbraňových Mistrovství) násobí se damage udílená zbraní 3x a připočte se bonus: tj 1D10x3+4 tj tj je to 8 - 34 což je velice příznivé :)
U zmunchkinované :) třetí edice a tříapůlté edice se damage počíná podobně, ale útok je úplně jiný stejně jako bonusy za sílu, za každé 2 body v síle nad 10 se ti o jedno zvyšuje síla (tj +1 na 12,+2 na 14, +3 na 16 a pod). ˇUtok se také řeší připočítáváním Attack Bonusu k Hodu D20, výsledek pak musí být větší než AC soupeře (Veme me li stejnou postavu - Fighter L5, +3 meč, 17 síla) tak BAB je +5, +3 bonus za meč a + 3 bonus za sílu, tj Attack Bonus je +11. K určení výsledku připočteš hod D20 tj například 13 + 11 = 24 a zasáhneš protivníka s AC 22 a méně (což je například Plná Plátová zbroj +2 tuším) Kritické útoky se ale počínají úplně jinak, podle Critical Threadu a to je složité na vysvětlení (kdysi mikdosi říkal jak je 3E krásně jednoduchá - Bullshit)
Hod na útok:
THAC0 - tedy To Hit Armor Class 0, který se snižuje s přibávající úrovní a bonusy za sílu (od síly 17). THAC0 se u každého povolání snižuje jinak - u skupiny Válečník (Fighter, Paladin, Ranger) vždy s každou úrovní o 1.
Hod na útok pak vypadá= Hod D20 musí být větší než výsledek THAC0 - abs.hodnota AC - bonusy - tj s mečem +3 válečník na 5 úrovni se silou 17 ma THAC0 = 16(Hodnota Thac0) - 3 (bonus meče) -1 (bonus za sílu) 12
K tomu aby jsi zasáhl AC0 musíš tedy útok udělat 13 a víc (13 je víc než 12-0)
Damage se v papírové verzi ještě počítá podle velikosti protivníka to je ale vedlejší. Pošítá se hdo kostkou plus aplikované bonusy - Obouruční meč má standartne Dmg 1D10 (1-10) připočtu li bonus magického meče +3 (1D10+3) výsledek je 4-13 a nyní bonus za sílu +1 (1D10+4) je výsledek 5-14. Což je hodně, opravdu, ve 2E totiž málokdo má víc jak 100 HP. Hodíš li Kritický zásah (Natural 20 na kostce - ani BG 2 nepočítá vylepšená pravidla Players Option, narozdíl od třeba Zbraňových Mistrovství) násobí se damage udílená zbraní 3x a připočte se bonus: tj 1D10x3+4 tj tj je to 8 - 34 což je velice příznivé :)
U zmunchkinované :) třetí edice a tříapůlté edice se damage počíná podobně, ale útok je úplně jiný stejně jako bonusy za sílu, za každé 2 body v síle nad 10 se ti o jedno zvyšuje síla (tj +1 na 12,+2 na 14, +3 na 16 a pod). ˇUtok se také řeší připočítáváním Attack Bonusu k Hodu D20, výsledek pak musí být větší než AC soupeře (Veme me li stejnou postavu - Fighter L5, +3 meč, 17 síla) tak BAB je +5, +3 bonus za meč a + 3 bonus za sílu, tj Attack Bonus je +11. K určení výsledku připočteš hod D20 tj například 13 + 11 = 24 a zasáhneš protivníka s AC 22 a méně (což je například Plná Plátová zbroj +2 tuším) Kritické útoky se ale počínají úplně jinak, podle Critical Threadu a to je složité na vysvětlení (kdysi mikdosi říkal jak je 3E krásně jednoduchá - Bullshit)
díky za vysvětlení. ještě jeden stupidní dotaz. mezi např 1k8 a 1d8 je rozdíl akorát ve druhu zranění že? a nebo to je v něčem jiném? jsem fakt lama na pravidla a to už jsem protočil BG1, BG2, IWD1+datadisk, IWD2 a NWN+datadisk. v datadisku k BG2 jsem skončil u té poslední kněžky, dal jsem jí 2x pak už ne
Žádný rozdíl v tom není, pouze jedno je česky (1k8 - k značí "kostka") a druhé anglicky (1d8 - d značí "dice").
Kód: Vybrat vše
IF
Detect([SPAMMER])
THEN
RESPONSE #100
ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Thac0
Je takový drobný dotaz. Takže, když mám v popisu nějaké zbraně THAC0 = +3 a moje thaco je třeba 15 tak mám potom THAC0, které se mi počítá do souboje 18, z toho mi vyplývá, čím lepší zbraň, tím horší zásah.
Pokud tim "horsi" myslis "vetsi sance na zasah", tak ano.
Zalezi na tom v kterém systemu pravidel hraješ.
V edici 2 to od THAC0 odectes. BG1 + 2, IWD1
V edici 3 to prictes. IWD2
V kazdem pripade je zbran THAC0 +3 lepsi nez THAC0 +1
Chyba je ve špatném použití znaménka, má to prostě znamenat bonus 3.
Zalezi na tom v kterém systemu pravidel hraješ.
V edici 2 to od THAC0 odectes. BG1 + 2, IWD1
V edici 3 to prictes. IWD2
V kazdem pripade je zbran THAC0 +3 lepsi nez THAC0 +1
Chyba je ve špatném použití znaménka, má to prostě znamenat bonus 3.
The Oldest King's Knight At Realm is like a shadow on Sigil's street at moonless night.
Re: Thac0
To "+" má znamenat kladný modifikátor, tj. zlepšení. Takže, když máš THAC0 postavy 15 a meč dává +3 (zlepšení o 3), tak s tím mečem máš 12.Graver píše:Je takový drobný dotaz. Takže, když mám v popisu nějaké zbraně THAC0 = +3 a moje thaco je třeba 15 tak mám potom THAC0, které se mi počítá do souboje 18, z toho mi vyplývá, čím lepší zbraň, tím horší zásah.
- Dalcor
- Sigilan
- Příspěvky: 982
- Registrován: 30.9.2005 8:53
- Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
- Kontaktovat uživatele:
De Facto to znamená že k hodu na útok připočítáš tři
Thac0 jak jsem poznamenávali znamená To Hit Armor Class 0. Tj se snižuje a od něj se připočítává absolutní hodnota tvojí AC
ThacoXX - (AC) = hodnotu kterou musíš D20 přehodit
Čili je li tvé Thac0 16, protivníkova AC 4, musíš hodit 13 aby jsi zasáhl (16-(+4)=12).
Pokud by jsi hodill na kostce 11 tak jseš v pytli,
Pokud máš meč +1, funguje to jako by jsi hodil 12 pořád jseš v pytli.
Máš li ale meč +3 tak jsi jakoby hodil 14 a tramtadadá, ork je v hajzlu.
Ovšem pokud hodíš 17 s +3 mečem neznamená to kritický zásah /ten je jen natural 20/.
Pro lepší a rychlejší přeled se ten bonus v absolutní hodnotě přičte k Thac0.
Chápeš?
Thac0 jak jsem poznamenávali znamená To Hit Armor Class 0. Tj se snižuje a od něj se připočítává absolutní hodnota tvojí AC
ThacoXX - (AC) = hodnotu kterou musíš D20 přehodit
Čili je li tvé Thac0 16, protivníkova AC 4, musíš hodit 13 aby jsi zasáhl (16-(+4)=12).
Pokud by jsi hodill na kostce 11 tak jseš v pytli,
Pokud máš meč +1, funguje to jako by jsi hodil 12 pořád jseš v pytli.
Máš li ale meč +3 tak jsi jakoby hodil 14 a tramtadadá, ork je v hajzlu.
Ovšem pokud hodíš 17 s +3 mečem neznamená to kritický zásah /ten je jen natural 20/.
Pro lepší a rychlejší přeled se ten bonus v absolutní hodnotě přičte k Thac0.
Chápeš?
- Gothmog
- Sigilan
- Příspěvky: 62
- Registrován: 3.4.2006 18:17
- Bydliště: Nové Město na Moravě (přes tejden Praha)
RPG pro Lamy
takže pokuď to dobřechápu tak pokud je thac0 stejný jako protihráčovo AC tak je pravděpodobnost zásahu 100% (respektive u 3 E když jsou modifikátory hodu na útok rovné nebo větší než protivníko AC )
red great wyrm - můj favorit
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro Lamy
Teoreticky ano.Gothmog píše:takže pokuď to dobřechápu tak pokud je thac0 stejný jako protihráčovo AC tak je pravděpodobnost zásahu 100%
Ovšem ještě Ti může padnou kritický neúspěch (když hodíš na kostce "1"), to pak vždycky mineš.
- Dalcor
- Sigilan
- Příspěvky: 982
- Registrován: 30.9.2005 8:53
- Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG pro Lamy
Ovšem to je nemožné, skoroGothmog píše:takže pokuď to dobřechápu tak pokud je thac0 stejný jako protihráčovo AC tak je pravděpodobnost zásahu 100% (respektive u 3 E když jsou modifikátory hodu na útok rovné nebo větší než protivníko AC )
Omlouvam se za mou neomalenost. Ale nejsem si jist zda jsem pochopil nasledujici vetu...
Ale radci kdyby mi nekdo vysvetlil tenhle ten system. THACO a celou hru sem pobral, a ze sem si ji parkrat prosel. Ale tohle mi nedavalo nikdy smysl. Tak bych vam byl vdecny. Diky...
Co je srovnatelne? 1k8 nebo 1k4?Tokkar píše: 1k8 je lepší než 1k4, srovnatelné s 2k4 (otázka statistiky), ovšem horší než 1k10
[/b]
Ale radci kdyby mi nekdo vysvetlil tenhle ten system. THACO a celou hru sem pobral, a ze sem si ji parkrat prosel. Ale tohle mi nedavalo nikdy smysl. Tak bych vam byl vdecny. Diky...
- AlieN
- Sigilan
- Příspěvky: 2932
- Registrován: 4.10.2005 13:31
- Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
- Kontaktovat uživatele:
1k8 znamená jeden hod 8mi stěnou kostkou, 2k4 znamená 2 hody 4 stěnou kostkou, atd.Naael píše:Omlouvam se za mou neomalenost. Ale nejsem si jist zda jsem pochopil nasledujici vetu...
Co je srovnatelne? 1k8 nebo 1k4?Tokkar píše: 1k8 je lepší než 1k4, srovnatelné s 2k4 (otázka statistiky), ovšem horší než 1k10
[/b]
Ale radci kdyby mi nekdo vysvetlil tenhle ten system. THACO a celou hru sem pobral, a ze sem si ji parkrat prosel. Ale tohle mi nedavalo nikdy smysl. Tak bych vam byl vdecny. Diky...
Takže při 1k4 můžeš hodit hodnoty od 1 do 4, při 1k8 čísla od 1 do 8 (pravděpodobnost všech čísel je stejná) a při 2k4 čísla od 2 do 8 (ale tady už je větší pravděpodobnost že hodíš číslo blíž u středu, tzn. 5 a 6)
Stejně tak při počítání zranění kouzla u kterého je napsáno 6k10 můžeš zranit za 6, a nebo taky za 60 bodů
Doufám že jsi tohle zběsilé vysvětlení pochopil
EDIT: opravena chyba
Naposledy upravil(a) AlieN dne 23.8.2006 22:14, celkem upraveno 1 x.