
Adventury... tak nějak všeobecně :-)
Moderátor: sevencreature
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
- necrotising_
- Sigilan
- Příspěvky: 1648
- Registrován: 3.10.2005 7:44
- Kontaktovat uživatele:
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Hmm - korunu jsem dala Hoborgovi, tak počítám, že za světlou...AlieN píše:Cesare: A za kterou stranu síly?

These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
- necrotising_
- Sigilan
- Příspěvky: 1648
- Registrován: 3.10.2005 7:44
- Kontaktovat uživatele:
Sekl jsem se v Poslu Smrti a ani navod mi nedokaze pomoci... Jsem v teto casti (podle navodu na bonuswebu):

Problem je v tom, ze s Victorii nemuzu zahajit rozhovor - hrdina neustale rika 'ted ji nebudu vyrusovat' apod. Nevi nekdo, co s tim?Prohledání Robertovy pracovny
# Na panství Black Mirror odemkněte dveře od Robertovy pracovny jeho klíčem.
# Uvnitř se nejdříve taměřte na knihovnu. Na vrcholu prostředního regálu je římská číslovka MCXX, což je v řeckém číslování 1120. V našem případě je to ovšem hodnota času: 11:20.
# Prozkoumejte hodiny v rohu místnosti, klikněte na ciferník a nastavte ručičky přesně na čas 11:20 (viz obrázek). Pak klikněte na střelku nad ciferníkem - pokud jste čas nastavili správně, odkryje se v knihovně tajný trezor.
# Prohledejte stolek v rohu místnosti. Otevřete a prohledejte krabičku - naleznete klíček.
# Nalezeným klíčkem odemkněte horní šuplík, otevřete jej a seberte z něj papír . Posel Smrti
# Papír použijte na kterékoliv ze tří zelených světel na stěně s knihovnou - objevíte na papíru skrytý kód 63081.
# Prozkoumejte trezor a nastavte na něm kód 63081. Jakmile se trezor otevře, prozkoumejte jej a seberte z něj prsten, dopis od Williama, listinu (Williamovu závěť) a Robertův deník. Všechny dokumenty si pozorně pročtěte.
# Nezapomeňte ještě prozkoumat obraz na stěně - zjistíte, že osoba na něm vymalovaná má na krku další posvátný klíč.
Nalezení Lotharova posvátného klíče
# Na chodbě před Robertovou kanceláří zaklepte na dveře pokoje Victorie a promluvte si s ní o Ashburry a hlavně o obraze z Robertovy pracovny - dozvíte se, že je na něm zachycen váš předek Lothar Gordon. Zeptejte se Victorie i na něj - dozvíte se, že je pohřbený na hřbitově u sanatoria Ashburry.

- necrotising_
- Sigilan
- Příspěvky: 1648
- Registrován: 3.10.2005 7:44
- Kontaktovat uživatele:
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem ukončil svou první velkou zkušenost s point and click adventurami, konkrétně s The Longest Journey. Konec mě trochu zklamal, ale jinak to bylo rozhodně příjemné překvapení, obával jsem se, zda mě bude vůbec bavit. Základní příběhová linka nestojí za moc, standartní klišé o záchraně světa pomocí sesbírání 4 částí rozbitého magického kruhu roztroušeného po světě... uááá. Ovšem realizace je úchvatná. Nenudil jsem se ani chvilku, hra se stále sune kupředu - většina hádanek je logická, snadná a hlavně zajímavá. Byla tu jedna nechutnost (ta kačena na začátku) a pár (2) těžších puzzlů, ale nejni to tak hrozné. TLJ má úžasnou výpravu - krásné lokace, nápaditá prostředí, vtipné dialogy (byť by jich mohlo být víc a propracovanějších), spousta narážek na všechno možné... Trochu mě překvapila totální linearita - jak v rozhovorech, tak v postupu hrou - ale to bylo způsobeno jen mou neznalostí žánru. Holt za poutavě vyprávěný příběh. Každopádně jsem se u ní perfektně bavil, což je hlavní, a už se těším na Gabriel Knight 3, který jsem si vytýčil jako další adventurní cíl.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Ajantis: No popravdě, kdybys to na srazu nezmínil, ani bych si nevšiml, jak je hlavní úkol TLJ okoukaný (artefakty), ale třeba setting dvou rozdílných paralelně fungujících světů v rovnováze, postava Strážce, starobylých Kinů, to mi přijde už docela originální; ano samozřejmě zase to různě přebírá nápady z jiných míst, ale takhle dobře fungující kombinace sci-fi/fantasy se jen tak nevidí, takže si už jen kvůli tomu troufám označit TLJ za docela orginální hru. Moc adventur jsem sice nehrál, ale TLJ je všechny překonala. Jinak konec mě rozhodně nezklamal, a byl jsem dojat, rozhodně nemyslím, že nějak levně.
Co se týče linearity, pokud vím, většina adventur je taková, je prostě mnohem obtížnější udělat hru a její příběh nelineární, navíc pokud je děj dobře napsaný, linearita nemůže snad ani vadit
. Jen pro zajímavost, četl jsem, že pár (spíše starých) adventur mělo dokonce prvek času - nějakou postavu jsi mohl potkat/událost zažít, jedině pokud ses na daném místě vyskytl ve specifický herní čas, avšak vzhledem k tomu, že to pravděpodobně vedlo až k totálním zákysům, je dobře, že se tohoto prvku nadále nevyužívá.
ještě pár užitečných linků
soundtrack (4 poslední skladby jsou opravdu vydařené - z kavárny; tam jsem ostatně často chodil jen proto, abych mohl poslouchat jukebox
)
a krátký text, zda-li Lady Alvane je nebo není starou April (ostatně co by se na wikipedii nedalo najít
)
Co se týče linearity, pokud vím, většina adventur je taková, je prostě mnohem obtížnější udělat hru a její příběh nelineární, navíc pokud je děj dobře napsaný, linearita nemůže snad ani vadit

ještě pár užitečných linků
soundtrack (4 poslední skladby jsou opravdu vydařené - z kavárny; tam jsem ostatně často chodil jen proto, abych mohl poslouchat jukebox

a krátký text, zda-li Lady Alvane je nebo není starou April (ostatně co by se na wikipedii nedalo najít

No jisteže je, jak vůbec může někdo pochybovat?MCZ píše:a krátký text, zda-li Lady Alvane je nebo není starou April (ostatně co by se na wikipedii nedalo najít)
