Ajantis píše:Střední proud žánrově pokrývá jen poměrně malou část hudební scény, která navíc vzhledem k cílové skupině (jejímu typu i množství), jež ho poslouchá, klade na hudební skupiny mnoho pevně daných požadavků, takže prostor pro nějakou větší invenci tady opravdu nevidím. Naopak střední proud je hodně svázaný. A většinu kapel do něj táhne něco úplně jiného než chuť ke svému rozvoji.
No ono v první řadě co považuješ za střední proud..? Máš na mysli střední - 'prodejní (rádoby hudební)' či 'hudební (z větší části skutečně hudební)' - proud..?
Ajantis píše:Samozřejmě souhlasím, že stagnace kapel v jejich tvorbě nejni dobrá a proto si vážím skupin, které se i přes svůj (relativní) úspěch nebojí vnášet do své hudby stále nové věci. Ale to vůbec, vůbec nepodmiňuje příklon ke střednímu proudu.
No - to samozřejmě nepodmiňuje. Pokud se Punk-rocková kapela rozhodne oživit svou hudbu o prvky jazzu - prosím. Nejspíše ji nikdo z příklonu ke střednímu proudu neobviní.. Já měl ale spíše na mysli onen konkrétní příklad, kdy metalová kapela 'zjemní' hudbu, zvolní tempo (jak by řekl Adieu - ''ztratí koule'':)) - šup a už je označena za selleroidní kapelu, která se začíná stěhovat do 'středního prodejního proudu'...
Ajantis píše:I o oné "přeplněnosti hudební scény" mám pochybnosti - ono je přirozené, že lidé uvažují tak, že "všechno už bylo objeveno", tyhle řeči slýcháme už desítky/stovky let ve všech odvětvích lidské činnosti, ale to je spíše způsobeno malou fantazii lidí, kteří na to nahlíží zvenčí.
Tos mě nepochopil.. Neříkám, že hudebníci nejsou schopni vytvářet stále něco nového, ale že je při tom kvantu hudebních počinů velmi těžké přijít s něčím skutečně originálním. Ať už by to byl nový hudební směr, či nějaké 'objevné' instrumentální zpracování či složení... Melodie mohou (resp. vlastně musejí) být jiné, ale styl, zvuk - prostě to jádro které ta skladba/hudba má - můžeš většinou bez větších problémů přiřadit a označit za shodný s dalšími třemi kapelami podobného zaměření.. Maximálně se tu tam, tu onde vyskytne někdo se zaujímavým hlasem, který tu skladbu/hudbu od ostatních odliší a je bez problémů identifikovatelný...
Jinak se mi obecně příčí označení jako mainstream, komerční hudba a další ve své podstatě nesmyslná označení. Kdo rozpozná, která kapela to dělá 'hlavně pro prachy' a která pro fanoušky, či pro svou potěchu..?
Ano - samozřejmě jsou některé zářné případy a skupiny u kterých to je prostě prvoplánové, ale co ten zbytek..?
A kde je psáno, že vše co je mainstrem je shit a póvl..? Posluchači onoho 'mainstreamu' se může jako shit a póvl jevit vše ostatní, stejně jako posluchač té 'správné' a 'nekomerční' hudby jedním šmahem odsoudí mainstream...
Nedávno jsem viděl (snad v Poprasku) část pořadu věnovaném Kornům... Hodně se tam hovořilo o tom, zda skutečně 'vyměkli', či zkoušejí 'new sound' a nebo chtějí prodat více desek. Závěrem to bylo shrnuté, že ať tak nebo tak - vždy hrají pro fanoušky (uveden nějaký případ, kdy jeli zahrát do nemocnice umírajícímu fandovi) - a tak teda jakože klobouk dolů kluci... hmm - a kdo pozná, že to prostě není jen čistý komerční kalkul..?
Závěrem - stejně jako nespokojený fanda skupiny, která vyměkla má svobodnou volbu to prostě neposlouchat, tak stejnou svobodnou volbu hrát co chtějí, mají i interpreti. Takže fanoušek může být sice naštvaný a znechucený jak chce, ale to je tak vše co s tím může udělat
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...