Adventury... tak nějak všeobecně :-)
Moderátor: sevencreature
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Hráli jste někdo Syberii?
Já se rozhodl vyzkoušet ji s tím, že je to něco podobného jako the Longest Journey. Oj, jaká velká chyba to byla! Po nějakých 3 hodinách jsem z ní totálně frustrován. První mě do očí uhodil hrozný interface - žádné klávesové zkratky, když najedu nad předmět, nezobrazí se jeho popis, každý předmět má kolem sebe několikacentimetrovou "aktivní zonu", která často zakrývá i jiné (neaktivní) předměty... Postava se nejni schopna rychle trefit do dveří, na schody, pořád popochází, natáčí se na jeden z 8mi směrů, které zná, a všechno taaak pomálu.
Ovšem nejhorší je ta herní náplň - pomalé procházení desítkami miniaturních obrazovek třeba v rámci jedné tovární haly, žádná aktivní místa, prázdno. A když už dojde na nějaký rebus, nejni to nic tak přirozeně vyplývajícího ze situace jako v tLJ, ale nějaký pochybný mechanismus.
Jsem z té hry totálně rozladěn, zatím to vypínám a ptám se vás - je nějaký důvod v ní pokračovat? (Jsem pořád ještě v úvodním městě.)
Já se rozhodl vyzkoušet ji s tím, že je to něco podobného jako the Longest Journey. Oj, jaká velká chyba to byla! Po nějakých 3 hodinách jsem z ní totálně frustrován. První mě do očí uhodil hrozný interface - žádné klávesové zkratky, když najedu nad předmět, nezobrazí se jeho popis, každý předmět má kolem sebe několikacentimetrovou "aktivní zonu", která často zakrývá i jiné (neaktivní) předměty... Postava se nejni schopna rychle trefit do dveří, na schody, pořád popochází, natáčí se na jeden z 8mi směrů, které zná, a všechno taaak pomálu.
Ovšem nejhorší je ta herní náplň - pomalé procházení desítkami miniaturních obrazovek třeba v rámci jedné tovární haly, žádná aktivní místa, prázdno. A když už dojde na nějaký rebus, nejni to nic tak přirozeně vyplývajícího ze situace jako v tLJ, ale nějaký pochybný mechanismus.
Jsem z té hry totálně rozladěn, zatím to vypínám a ptám se vás - je nějaký důvod v ní pokračovat? (Jsem pořád ještě v úvodním městě.)
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Ajantisi, určitě je
.
Kate Walker sice není tak pěkná a okouzlující jako April, nicméně své přednosti má
. Nejprve klávesové zkratky - ty se mi v TLJ opravdu líbily (hlavně rolování předmětů na kurzoru), musím ale říct, že v jiné adventuře jsem je neviděl (což ovšem neznamená, že jinde nejsou). Co se týče drobných technických nedostatků, řekl bych, že se to dá přetrpět. Opravdu největší zápor hry je, jak je zdlouhavá - lokace jsou krásné a detailní, ale většina z nich je prázdná, i když Kate umí běhat, bohužel se zdlouhavému procházení vyhnout nedá. ALE, Syberia má své kouzlo, které tkví především v designérském zpracování hry. Zkomírající Valadilene, opuštěná Univerzita Barrockstad, postkomunistický Kolmkozgrad a zašlý hotel Aralbad. A všude najdeš spoustu větších či menších Voralbergových vynálezů, za pozornost stojí především vlak na klíček jeho byrokratický strojvůdce. Určitě netřeba zbytečně uvažovat nad tím, že by v realitě nemohly fungovat. Příběh tak kouzelný, jaký má TLJ, Syberia sice nemá, určitě má ale co vyprávět. Obtížnost mi přišla vyšší, ale nijak vysoká (až na pár zákysů, žel souvisejících často s pixelhuntigem). Chce to prostě zatnout zuby a přenést se přes se to zdlouhavé procházení, můj názor je, že za to ta hra stojí
.

Kate Walker sice není tak pěkná a okouzlující jako April, nicméně své přednosti má


- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
MCZ: Spíše mi potvrdils to, čeho jsem se u Syberie bál. Má nedostatky bohužel právě v těch oblastech, které jsou pro mě klíčové. Já toužím po user-friendly interface, spoustě dialogů, různorodých rebusech a jinak zpracovaných lokacích. Z těch 3 hodin (nemohu tedy hodnotit celou hru) mi přišlo, že se autoři až moc alibisticky spoléhají na ty me¨chanické stroječky, aby nemuseli vymýšlet logičtější a originálnější puzzly, které třeba v tLJ jsou. To, že má Syberia detailní grafiku ve vysokém rozlišení (to má!) je mi celkem ukradené - lokace jsou prázdné, nemají pro mě kouzlo, mnohem více mi vyhovuje pohádkovost tLJ. Opravdu mě frustrovaly, měl jsem při hraní neodolatelnou chuť mrštit myší do monitoru. A tuším, že překousnout ten úděsný interface mi kvůli tomuhle za to nestojí (a mám pocit, že bych to ani nedokázal).
Raději dám šanci tomu Gabriel Knight 3. Uvidím, zda mě neodradí za chvíli ta obtížnost.
Raději dám šanci tomu Gabriel Knight 3. Uvidím, zda mě neodradí za chvíli ta obtížnost.
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 18.7.2006 16:50, celkem upraveno 1 x.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem dnes k polednímu dokončil Gabriel Knight 3.
Bylo to jedno veliké ohromně příjemné překvapení. Už na začátku mi vyrazila dech grafika, která je na rok 99 úchvatná a i dneska plně dostačující a hezká, především ale běží v rozlišení až 1024*768, což jsem opravdu nečekal. Plně 3D prostředí mi osobně velmi vyhovuje - je mnohem svobodnější, realističtější, zajímavější a nabízí nemálo nových možností téměř všeho.
Hra je skvěle zvládnuta technicky, nemyslím jen grafiku, ale takhle user-friendly prostředí jsem dlouho neviděl. Práce s inventářem, možnost zrychlení přesunování po mapě, práce s PC... *mňam*
Za největší klad ale považuji herní náplň. Jde o dokonalou detektivní práci, která je ale vždy přísně logická a především naprosto zapadající do toho, co postavy dělají, nelze nalézt nějaké naroubované puzzly "ach, tady je nějaký složitý mechanismus" - vše je zcela přirozené. Oceňuji obrovskou variabilitu činností - od snímání otisků prstů, přes poslouchání za dveřmi až po stopování. Obtížnost bych označil za střední, rozhodně nejde o nic složitého, kde byste se nadlouho zasekli. Stačí jen přemýšlet. Spousta věcí, které ve hře (ne)uděláte je ovšem volitelná - získáváte za ně bonusové body a nové zajímavé informace, ale nikdo vás k nim nenutí. Mimochodem jde o skvělý motivátor, protože počet bodů neustále vidíte na obrazovce. Trochu složitější už je práce s počítačem - osobně mi přišla velice zajímavá, zábavná a také na přijatelné obtížnosti. Bohužel jsem narazil právě v práci s ním na několik záseků, které ale dle mého nebyly mou chybou. Sidney totiž často umožní udělat nějakou věc (např. najít v databázi klíčové slovo) až ve chvíli, kdy uděláte něco jiného - to s tím ale často logicky nesouvisí a vy pak danou věc neuděláte s tím, že "už jsem to zkoušel a nešlo to". Velká, převeliká škoda, jinak bych po téhle stránce neměl sebemenší výtku.
Svým způsobem je slabinou příběh. Drtivou většinu her samozřejmě strčí do kapsy, jeho propojenost s historii a obohacení o vlastní nápady je obdivuhodná a fascinující (byť sám nepoznám přesnou hranici) a tvoří uvěřitelný rámec pro všechno, co se ve hře děje. Ovšem chybí mu nějaká gradace, napětí, momenty překvapení. Osobně bych také uvítal daleko větší zapojení té upírské složky, která je tu spíš jen tak nastíněna a při "závěrečné objasňovací schůzi v jídelně" jsem spíše obracel oči v sloup. Zkrátka myslím, že potenciál byl v tomhle vyšší.
Velice mě ale rozlítila poslední část hry v podzemí, kde mi hra téměř neumožnila ukládat (vždy přitom zamrzlo celé PC) a jelikož se hlavně při přechodu mostu neustále sekala a já proto znova a znova padal ne svoji vinou do propasti a ani po přejítí mostu nešlo uložit, opakoval jsem tuto sekvenci mezi začátkem mostu a koncem hry stále dokola přes 2 hodiny. Je škoda, že autoři takto technicky nezvládli samotný závěr hry.
Ve výsledku jde rozhodně o nejlepší adventuru a o jednu z nejlepších PC her celkově, co jsem zatím hrál.
Bylo to jedno veliké ohromně příjemné překvapení. Už na začátku mi vyrazila dech grafika, která je na rok 99 úchvatná a i dneska plně dostačující a hezká, především ale běží v rozlišení až 1024*768, což jsem opravdu nečekal. Plně 3D prostředí mi osobně velmi vyhovuje - je mnohem svobodnější, realističtější, zajímavější a nabízí nemálo nových možností téměř všeho.
Hra je skvěle zvládnuta technicky, nemyslím jen grafiku, ale takhle user-friendly prostředí jsem dlouho neviděl. Práce s inventářem, možnost zrychlení přesunování po mapě, práce s PC... *mňam*
Za největší klad ale považuji herní náplň. Jde o dokonalou detektivní práci, která je ale vždy přísně logická a především naprosto zapadající do toho, co postavy dělají, nelze nalézt nějaké naroubované puzzly "ach, tady je nějaký složitý mechanismus" - vše je zcela přirozené. Oceňuji obrovskou variabilitu činností - od snímání otisků prstů, přes poslouchání za dveřmi až po stopování. Obtížnost bych označil za střední, rozhodně nejde o nic složitého, kde byste se nadlouho zasekli. Stačí jen přemýšlet. Spousta věcí, které ve hře (ne)uděláte je ovšem volitelná - získáváte za ně bonusové body a nové zajímavé informace, ale nikdo vás k nim nenutí. Mimochodem jde o skvělý motivátor, protože počet bodů neustále vidíte na obrazovce. Trochu složitější už je práce s počítačem - osobně mi přišla velice zajímavá, zábavná a také na přijatelné obtížnosti. Bohužel jsem narazil právě v práci s ním na několik záseků, které ale dle mého nebyly mou chybou. Sidney totiž často umožní udělat nějakou věc (např. najít v databázi klíčové slovo) až ve chvíli, kdy uděláte něco jiného - to s tím ale často logicky nesouvisí a vy pak danou věc neuděláte s tím, že "už jsem to zkoušel a nešlo to". Velká, převeliká škoda, jinak bych po téhle stránce neměl sebemenší výtku.
Svým způsobem je slabinou příběh. Drtivou většinu her samozřejmě strčí do kapsy, jeho propojenost s historii a obohacení o vlastní nápady je obdivuhodná a fascinující (byť sám nepoznám přesnou hranici) a tvoří uvěřitelný rámec pro všechno, co se ve hře děje. Ovšem chybí mu nějaká gradace, napětí, momenty překvapení. Osobně bych také uvítal daleko větší zapojení té upírské složky, která je tu spíš jen tak nastíněna a při "závěrečné objasňovací schůzi v jídelně" jsem spíše obracel oči v sloup. Zkrátka myslím, že potenciál byl v tomhle vyšší.
Velice mě ale rozlítila poslední část hry v podzemí, kde mi hra téměř neumožnila ukládat (vždy přitom zamrzlo celé PC) a jelikož se hlavně při přechodu mostu neustále sekala a já proto znova a znova padal ne svoji vinou do propasti a ani po přejítí mostu nešlo uložit, opakoval jsem tuto sekvenci mezi začátkem mostu a koncem hry stále dokola přes 2 hodiny. Je škoda, že autoři takto technicky nezvládli samotný závěr hry.
Ve výsledku jde rozhodně o nejlepší adventuru a o jednu z nejlepších PC her celkově, co jsem zatím hrál.
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 9.11.2007 0:20, celkem upraveno 3 x.
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
Ajantis: Kolikpak jsi měl na konci bodů
?
Btw. ty technické obtíže v poslední části jsem já osobně neměla, ani mi o nich nikdy nikdo nepovídal..a to já a všichni moji známí, nehráli, na rozdíl od Tebe, z originálu

Btw. ty technické obtíže v poslední části jsem já osobně neměla, ani mi o nich nikdy nikdo nepovídal..a to já a všichni moji známí, nehráli, na rozdíl od Tebe, z originálu

Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Vampiria: Že by obligátní daň za koupi originálu? 
Bodů jsem měl 856. To je myslím podobné číslo, jaké říkalas Ty, ne? Dost bodů mi hádám uteklo za to, že jsem po každém posunu v ději neodjížděl hledat svém kolegy, kde zrovna očumují... Jen když jsem na ně náhodou narazil, nebo měl podezření, že by mi mohli něco zajímavého říct.

Bodů jsem měl 856. To je myslím podobné číslo, jaké říkalas Ty, ne? Dost bodů mi hádám uteklo za to, že jsem po každém posunu v ději neodjížděl hledat svém kolegy, kde zrovna očumují... Jen když jsem na ně náhodou narazil, nebo měl podezření, že by mi mohli něco zajímavého říct.
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 30.7.2006 12:08, celkem upraveno 2 x.
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
Ajantis: Jj, po prvním dohrání jsem měla nějakých 860, nebo něco okolo tohoto čísla.
Ty technické potíže mi vážně nejdou do hlavy
kdoví, jak to na ty placky našlapali...opravdu si nepamatuji, že by si kdokoliv stěžoval na takovou věc u GK.
Ty technické potíže mi vážně nejdou do hlavy

Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
Já ji mít buduAjantis píše:Nevlastníte či nehráli jste někdo adventuru BlackStone Chronicles od Legend Entertainment? Je to rok výroby 1998.


Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Nevlastníte či nehráli jste někdo adventuru Dracula 2: The Last Sanctuary?
Vyšla na počátku roku 2001 a do české distribuce se nakonec zřejmě vůbec nedostala. Nepovedlo se mi ji nikde sehnat.
No a před chvíli jsem stáhl Gabriel Knighta 1, takže až skončí zkouškové, mám o dalšího horkého adepta na místo na mém HDD víc.
Vyšla na počátku roku 2001 a do české distribuce se nakonec zřejmě vůbec nedostala. Nepovedlo se mi ji nikde sehnat.

No a před chvíli jsem stáhl Gabriel Knighta 1, takže až skončí zkouškové, mám o dalšího horkého adepta na místo na mém HDD víc.

Naposledy upravil(a) Ajantis dne 9.11.2007 0:21, celkem upraveno 1 x.
Čiste náhodu Draculu 2: The Last Sanctuary mám. V češtine.Ajantis píše:Nevlastníte či nehráli jste někdo adventuru Dracula 2: The Last Sanctuary?
Vyšla na počátku roku 2001 a do české distribuce se nakonec zřejmě vůbec nedostala. Nepovedlo se mi ji nikde sehnat.
No a před chvíli jsem stáhl Gabriel Knighta 1, takže až skončí zkouškové, mám o dalšího horkého adepta pro místo na mém HDD.
"Das einzige Mittel gegen den Verstand zusiegen ist Stärke und Angst." Adolf Hitler, Mein Kampf


- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
A Vampyre Story - spolu s Barkerovým Jerichem jedna z mála připravovaných her, které pro mne vypadají zajímavě. Hlavní hrdinka je opravdu rozkošná
.
