Tak 1) Zdar, jsem tu novy
2) Po precteni diskuse k danemu tematu se nemohu nevyjadrit. BFME ma krome fajn singleplayeru hlavne vyborny multiplayer a to je bez debat. Dokonce byl sveho casu tak uspesny, ze se tvurci pravdepodobne rozhodli kampan druheho dilu takrka vypustit, protoze opravdu nestoji za rec...ale to je jedno, k prvnimu dilu...
Je to prvni hra, kterou jsem mel moznost si po netu zahrat a je mozne, ze jsem tim do jiste miry ovlivnen, ale byla to opravdu neskutecna prca

, od te doby jsem hral po netu mnoho dalsich strategii, ale kdyz se na to zpetne podivam, tak BFME je v tomto ohledu vskutku vynikajici. Vytvorila se velka komunita, jak svetova, tak v CR (ktera se sice v podstate rozpadla, ale existovala pomerne dlouho). Jen v CR se nasly 2 opravdu top klany (vazne, v nejprestiznejsi lize, kterou byla a stale je liga clan wars), s prichodem druheho dilu se jejich pocet jeste rozsiril. Tahle hra (jednicka) ucarovala hrace jelikoz vybocovala ze zajetych koleji, byla zamerena na boj, prinesla nove prvky, zejmena system staveni, ziskavani power pointu a jejich rozdelovani do stromu specialnich kouzel a nejuzasnejsi bylo jak nadherne jizda drtila pechotu pod kopyty

, cili propracovany counterovaci system. Hru srazela nevyvazenost, coz vzhledem k tomu, ze kazdy narod ma naprosto rozdilne typy jednotek neni vubec prekvapive.
Nejhorsi je, ze dosud vysly 3 patche. Pouhe 3 patche, jenze vsechny byly obrovske, kazdy herni system naprosto zmenil k nepoznani, coz sice nutilo hrace objevovat nove taktiky, ale nekteri z toho byli mirne znechuceni (ja napriklad).
Jeste zpatky k ceske komunite...ta se nakonec rozpadla, asi tak pul roku po vydani druheho dilu (a to komunita jak kolem prvniho, tak kolem druheho dilu), hracska elita (v CR i svetova) se temer bez vyjimky zamerila na druhy dil, cimz byl ten prvni zapomenut. Ale i o druhy dil zajem casem proste opadl, mnoha hracum vadilo, ze druhy dil se vice priblizil "klasickym" strategiim, zejmena tim, ze se objevil tradicni zpusob staveni budov, zkratka uz to nebylo ono. Smrtelnou ranu zasadilo ceske scene zruseni, pokud vim, tak jedineho ceskeho fora o BFME, i kdyz to bylo uz v dobe, kdy se na nem do diskusi zapojovalo tak 5 lidi (vcetne me). Pritom BFME 2 melo nakroceno stat se v cechach progamingovou zalezitosti (jednicka v progamingu uspet nemohla kvuli nevyvazenosti). Zprvu byl zajem ceskych hracu veliky, poradaly se velke turnaje s cenami v podobe nezanedbatelnych financnich castek, ale pak jak jsem jiz zminil nastal upadek a pravdepodobne rozcarovani ceskych hracu...presto, druhy dil i s datadiskem se ve svete dodnes tesi velkemu zajmu, liga na clan wars je stale v plnem proudu, ale bez ceskych elitnich klanu. Nejlepsi cesti hraci, kteri stale jeste BFME 2 hraji se rozdrobily do nejlepsich svetovych klanu. Ja sam si ted uvedomuji, ze nedokazu ani presne pochopit jak se to vsechno mohlo stat. Jaktoze ve svete ma BFME 2 stale takovou hracskou podporu a v CR se po komunite slehla zem? Prvni dil samozrejme upadl do zapomneni, prestal byt aktualni, elita se o nej prestala zajimat a to i svetove, prestoze mel takove svoje kouzlo, nezamenitelnou atmosferu....zkratka pro mnoho hracu zustane nezapomenutelny.
No to bylo jen k nastineni, abyste meli predstavu jak to je s hracskou podporou multiplayeru. Zkratka multiplayer je v jednicce vynikajici, neskutecne zabavny, pro kazdy narod existuje nekolik opravdu "pro" strategii a je treba se prizpusobovat souperi. Neuveritelny je vliv hrdinu, kteri vam pri mistrovskem pouzivani dokazou vyhrat hru...zkratka ve srovnani s tim pusobi singleplayer velmi plytce. Navic, jakmile se naucite jak to chodi, jakmile se naucite zakladni taktiku, pouzivani kouzel a hrdinu, jakmile zjistite jak je ktera jednotka v boji platna, zacne byt singleplayer velice jednoduchy. Tak jednoduchy, ze bez problemu sejmete 7 hard kompu

opravdu to jde a neni to tezke, tedy nevim jak za zlo, ale za dobro staci stavet hrdiny + strelecke jednotky s ohnem + se trochu opevnit a jak odrazite pocatecni napor, jednoho po druhem soupere znicite, je to jen otazka casu
2 Frosty: lol v MP jde o to vyhrat, srovnat sve schopnosti s ostatnimi, byt lepsi nez souper, vyhrat prohranou hru nejakym dabelsky genialnim tahem, nebo rozdrtit nezkuseneho nepritele jako mravence, hra s zadnym pocitacem se nevyrovna hre s clovekem, to da rozum, nevis jak souper zareaguje, nevis co se mu honi hlavou, kazda jednotliva hra je jina...
btw: K neustale podcenovanym hobitum...Smisek a Pipin jsou jedni z nejzasadnejsich hrdinu ve hre, ne v kampani, ale ve skirmishi a v MP. Vzdy je postavte jako prvni a bud s nimi muzete jit zabirat farmy, nebo otravovat souperovy jednotky a cloakovat se jakmile si vas vsimne, nebo, coz je obzvlast vykutalene, poslete hobita k nejake nezabrane farme pobliz souperovy baze a zacloakujte ho primo uprostred, vy byste ji tak blizko u soupere stejne dlouho neudrzeli a pro nej to bude citelna ztrata

na zacatku jsou hobiti nedocenitelni i v boji a daji se s nimi i creepovat slabsi creepy, v MP a skirmishi velice dulezite znicit creepu co nejvice a levelovat si na nich hrdiny (ano, dokonce i levelovani hobita se v zacatcich hry vyplati), zniceni creepu hobitem na souperove polovine je tedy velice casty jev. Navic 1x soldiers + Smisek > 2x soldiers. Cili hobiti jsou v pomeru cena/vykon neprekonatelni a v prvni fazi hry nesmeji chybet...
Na zaver nemohu nic nez doporucit, nejdriv se trochu vyblbnete v kampani, zkuste nejaky ten skirmish a hura do on-line boju...pak se uz zarucene k singlu nevratite
