AlieN: počítám, že nějaký informační šum, a ne, že patříš mezi tvrdé Moraváky brojící za vlastní stát
Lothar: čeština jako maturitní imho smysl má. Samozřejmě, že kdo nechce, tak si z toho neodnese nic. Ovšem řekl bych "téměř" nic... Ať člověk chce, nebo ne, něco mu v hlavě od maturity zůstane - minimálně v nějaké formě ta jeho maturitní otázka

A je imho dobré znát české kulturní kořeny a mj. štrejchnout kolem nějaké korektní formy projevu. A i kdyby to málo, pořád lepší než nic...
A svoje místo by tam imho měla i matematika. Proč? - to by byl stokrát omýlaný flame

Neříkám, že zrovna třeba v té podobě, v jaké se učí v současném modelu výuky, a neříkám, že vyloženě na *všech* školách (i když nakonec, proč ne?

), ale maturitou ošlehaný člověk by měl mít jistý rozhled a průpravu v nějakých základních principech a v používání lehkého důvtipu v souvislotech atp.
Tuplem v dnešní době... je snadné se spolehnout na to, co za nás technika dělá, co nám technika dává za soudy a výsledky, a je snadné se i smířit s tím, že když technika prohlásí CHYBA, skutečně to neřešitelná chyba je... a matematika je takovým fundamentálním prvkem k tomu nenechat se svázat lasem slepého spolehnutí na *něco* - chce to mít zpětnou vazbu, chce to umět rozumně zaimprovizovat, chce to umět nějak odhadovat... A minimálně vždy je dobré mít nějaké povědomí o tom, jak ta věc, kterou používám zhruba funguje...
Zmíněné v sobě zahrnuje třeba řešení goniometrické rovnice - člověk ví, jak to asi vyjít (ne)má, zkouší a odhaduje, jestli třeba vytknutí k něčemu povede, zkouší předjímat, zda třeba rozklad nepovede k nějakému zkrácení výrazu, etc. Zkrátka a dobře, taková praxe na "číslech".
A pak, znechucen počítáním ve škole, člověk doma zapne pc, ozve se zapípání, ukáže se zablikání a systém nenaběhne... co, jak, proč, kde? Zkusim prohrabat bios, vytáhnout tenhle kabel, zatáhnout tamten kabel, a kdybych tohle, nemohlo by se náhodou stát tamto...? Co znamená, že když mi to hlásí jednu hlášku se zapnutou podporou usb, a jinou bez ní - nedá se z toho nějak vyjít?
A není mezi posledními dvěma zmíněnými situacemi taková paralela? Ad absurdum dovedná určitě jo

Otázka je, jak moc ad absurdum dovedená je...
Nemám tenhle názor proto, že mě osobně matematika baví a zajímá, ale skutečně si myslím, že není radno ji tak fanaticky odmítat, protože leccos pozitivního by přinesla imho každému.