s dovolením si taky plácnu pár nesmyslu
Hamster píše:Tak média bych jako pozorovatele společenských trendů rozhodně nebral (Obzváště ne ty v USA, kde je 300M lidu a hrábnou tam po každé rozdmýchatelné pakárně).
Ovsem eksistenci kontrolních rámů na amerických skolach popirat nebudes vid
parizske boure adolescentu taky asi nepopres
a to ze nedavno naky klucí vyhodili spoluzaka z okna skoly zrejme taky pamatujes
Souhlas media se v tom vyžívaj, ale vono se to celkem děje, takze maj na čem
Hamster píše:Nikdy si nikdo vyloženě netroufl zaútočit slovně či fyzicky proti kantorovi (nepočítám některé labilní typy, kde se rozhodně nejednalo o věc nedostatku respektu, ale spíše výbuchu hysterie), ač jsme si mysleli všelicos.
kdežto já tvrdil, že na me si slouně troufli, aspon ze začátku
a vono neni divu vzhledem k my rozložitý postavje
ovsem ....
tak nak múžu prispět ve sporu o autoritu mužský části populace vlastní zkušeností
viděl bych to asi takhle
Na urostlýho chlapa si ty syčáci (chápej adolescenti) na prvni dojem netroufnou
pokud ale zjistej ze je vul, udelaj z nej fusekli
Na malýho chlapa a zenskou si ty syčáci na prvni dojem troufnou
ale pokud si časem dovedou získat jejich respekt, tak z nich maj OC vítr
to byl muj pripad a rozhodně jsem si nepomoh podpasovkama typu " vy volové"Ajantis píše:Tento proces "liberalizace" samozřejmě vítám, ovšem - stejně jako v liberalizaci společnosti - nemůže jít ad infinitum, musí se zastavit na nějakých hranicích. Mé zkušenosti se situací na naších školách samozřejmě nejsou všeobjímající, ale z toho, co slýchávám/vidívám/čtu a už ze samotné povahy změn ve společnosti je dle mého evidentní, že se poměry na školách - obzvláště vyšším stupni základních a středních odborných školách - uvolňují a relativně často mění ve stav, který nepovažuji za dobrý. Pokud se výrazně projevuje šikana, vážně se porušují školní předpisy, v extrémním případě si žák dovolí napadnout kantora ať už verbální či fyzicky, tak je to chování, za které musí přijít sankce. Minimálně má neblahý vliv na ostatní členy kolektivu a kvalitu výuky. Nesouhlasím s tím, že se žáci mohou k učiteli chovat jakkoliv, pokud si nezíská jejich respekt tím, jaký je - tak by to fungovat nemohlo.
tohle podpissuju, pekne napsaný Ajantisi
Ajantis píše:Říkáš, že pravidla je třeba dodržovat, protože jsou to pravidla, jenže pravidla jsou to proto, že jsou dodržována. Vytvořil se tím jakýsi uzavřený kruh, do kterého nemůžeš vstoupit. To by ale znamenalo, že bychom se nijak nevyvíjeli a pravidla by byla stále stejná. Ale tak to není - i do obyčeje je třeba občas rázně zasáhnout, byť je pravidlem už dlouho.
jak pišeš obecně je třeba se z toho kruhu vymanovat za "účelem" vývoje
ovšem překročení některýho pravidla, jako treba tvoje posledni slova o cytaci výš, by rozhodne nebylo vívojem, ale krokem zpjet
to je poznámka spýš pro vostatní Ajantisi
reakce na Alnaga
Tvrdim, že pro jakoukoliv změnu je lepsi zvolit spise cestu prevence nez represe
cimz s "tvými" napady Alnagu souhlasim
jasne skolstvi by se mnělo vratit ke Komenskýmu
melo by nabídnout neco co děcka baví, co je nauci premyslet, odhalovat souvislosti, nalezat reseni problemu
a vynechat školometiku
nastesti znam par peknejch prikladu z praxe, kde to diky kreativnim a nadsenejm ucitelum funguje (1.stupeň)
zajimavým projektem jsou waldorfský školy, ale jak jsou na tom tyhle pokusy s kvalitou vyuky a kazni zactva nevim
rovnez si myslim, ze dulezita je motivace decek, v cemz by nam jiste mohli jít prikladem rozvojový země, ale to je dany spis okolnostma nez kvalitou skolstvi
Ovšem pozor Alnagu, myslym ze je potreba vod sebe vodělit kvalitu víuky a školství, a vzorce chování, který si školáci přitáhnou do školy z domu
jestlize je nenaučej slušnýmu chování doma, tak se škola prostě nechytá ať bude program sebezabaunější
A máme tu další začarovanej kruh, jestliže se někdo sám neumí k druhejm chovat slušně, jak to může naučit svoje děcka?? ..... etc. etc. etc.