Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura
Moderátor: sevencreature
CrowX:
Grafické prevedenie industriánej spoločnosti. Hmm.... ako som povedal, grafika nie je dokonalá. Ale ja nie je ani tak zlá, aby mi toto atmosférické prostredie znechucovala. Hudba... no časom je to asi vážne trochu na nervy, to uznávam.
Čo sa týka questov, tak si vážne neviem pomôcť, ale nemyslím, že by bola drvivá väčšina tak nudná. Aj keď samozrejme... prines/dones/zabi sa tam vyskytuje, ale v ktorej RPG nie? Možno by tam mohlo byť viavej "ukecaných" questov, ale to ešte záleží aj od toho aký skill prevedčovania si mal a akým spôsobom si hral... napr. quest na majstra presvedčovania je imho dobrý a dobre ukecaný. Hodnotiť questy podľa ich dĺžky... hmm... teda aspoň som to pobral tak, že ich podľa dĺžky hodnotíš.
Interface. No ja myslím, že tých 172 hier - aj keď Ti dalo množstvo XP ťa trochu rozmaznalo. A keď k tomu pripočítame faktor individuality a imho vážne tak trochu predsudkov, tak z toho vznikne toto ... prirodzené...
Môj názor na ten owerpovered melee charakter? Totálna kravina.. hrať hru ako Arcanum ( a teraz to nemyslím len z hľadiska subjektívneho zanietenia ) takýmto spôsobom... je pekné, že si chcel získať všetky možnosti pri prvej hre. To ja tiež... lenže ja pod všetkými možnosťami chápem tak maximálne 90% questov a rozhovorov ( tých 10% je otázka napr. presvedčenia, alter riešenia questov nerátam ). Ak si tým myslel toto a nie všetko ako naoizaj všetko ä t.j. skilly, kúzla etc. ) tak to je ľahko dosiahnuteľné aj bez cheatov... stačí správne používať skill pointy na presvedčovanie a pár iných. Nemal som s tým problémy. Keď si takto nacheatuješ postavu, už je to známka takého "krivého" postoja k danej hre. A z toho potom plynie veľa iných problémov, ktoré mi tu vypisuješ t.j., že ťa hra nebaví nie je len výplodom toho, že subjektívne pre Teba nie je dobrá...
Grafické prevedenie industriánej spoločnosti. Hmm.... ako som povedal, grafika nie je dokonalá. Ale ja nie je ani tak zlá, aby mi toto atmosférické prostredie znechucovala. Hudba... no časom je to asi vážne trochu na nervy, to uznávam.
Čo sa týka questov, tak si vážne neviem pomôcť, ale nemyslím, že by bola drvivá väčšina tak nudná. Aj keď samozrejme... prines/dones/zabi sa tam vyskytuje, ale v ktorej RPG nie? Možno by tam mohlo byť viavej "ukecaných" questov, ale to ešte záleží aj od toho aký skill prevedčovania si mal a akým spôsobom si hral... napr. quest na majstra presvedčovania je imho dobrý a dobre ukecaný. Hodnotiť questy podľa ich dĺžky... hmm... teda aspoň som to pobral tak, že ich podľa dĺžky hodnotíš.
Interface. No ja myslím, že tých 172 hier - aj keď Ti dalo množstvo XP ťa trochu rozmaznalo. A keď k tomu pripočítame faktor individuality a imho vážne tak trochu predsudkov, tak z toho vznikne toto ... prirodzené...
Môj názor na ten owerpovered melee charakter? Totálna kravina.. hrať hru ako Arcanum ( a teraz to nemyslím len z hľadiska subjektívneho zanietenia ) takýmto spôsobom... je pekné, že si chcel získať všetky možnosti pri prvej hre. To ja tiež... lenže ja pod všetkými možnosťami chápem tak maximálne 90% questov a rozhovorov ( tých 10% je otázka napr. presvedčenia, alter riešenia questov nerátam ). Ak si tým myslel toto a nie všetko ako naoizaj všetko ä t.j. skilly, kúzla etc. ) tak to je ľahko dosiahnuteľné aj bez cheatov... stačí správne používať skill pointy na presvedčovanie a pár iných. Nemal som s tým problémy. Keď si takto nacheatuješ postavu, už je to známka takého "krivého" postoja k danej hre. A z toho potom plynie veľa iných problémov, ktoré mi tu vypisuješ t.j., že ťa hra nebaví nie je len výplodom toho, že subjektívne pre Teba nie je dobrá...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
ad interface - "rozmaznanosť" - určite nie - ja iba neznášam, keď vo mne hra vyvoláva dojem, ako keby ju tvorcovia ani sami nehrali - ak by som vytváral hru, tak by som si dal poriadne záležať aby bola tzv. user-friendly a zbytočne nefrustrovala hráča
ad PWG - prečo by to malo vadiť - ja som si dal všetky skilly a samozrejme aj kúzla - nie natvrdo ale pomocou pridania skillpointov (tzn. bol som limitovaný lvl pri kúzlach a hľadaním trénerov pri skilloch) - chcel som proste mať možnosť využiť všetky možnosti, pretože viem, že Arcanum už nikdy hrať nebudem - myslím, že to je práveže rozumný postoj, aj keď viacerí ľudia by mi to asi vyčítali - a ešte k výčitke, že ma Arcanum nebaví - paradoxne najviac ma bavila práve bojová stránka - bezduché sekanie a killovanie nespočetných nepriateľov - ani sám neviem prečo, to sa mi už dlho nestalo aby ma práve pri RPG bavil viac boj ako plnenie questov
ad PWG - prečo by to malo vadiť - ja som si dal všetky skilly a samozrejme aj kúzla - nie natvrdo ale pomocou pridania skillpointov (tzn. bol som limitovaný lvl pri kúzlach a hľadaním trénerov pri skilloch) - chcel som proste mať možnosť využiť všetky možnosti, pretože viem, že Arcanum už nikdy hrať nebudem - myslím, že to je práveže rozumný postoj, aj keď viacerí ľudia by mi to asi vyčítali - a ešte k výčitke, že ma Arcanum nebaví - paradoxne najviac ma bavila práve bojová stránka - bezduché sekanie a killovanie nespočetných nepriateľov - ani sám neviem prečo, to sa mi už dlho nestalo aby ma práve pri RPG bavil viac boj ako plnenie questov

No asi ťažko budeme pri hernom interfaci hĺadať objektívnu pravdu, predsa len to asi záleží na subjektívnych požiadavkách, ale imho Arcanum tak striktne user-unfriendly, ako to prezentuješ, nie je. Nemyslím, že ten systém bol nejak zložitý alebo nepríjemný. A tiež is nemyslím, že by som bol nenáročný, lebo niektoré iným ľuďom vyhovujúce prostredia ma úplne odrovnali. Ťažko povedať... interface je dôležitá vec, ale imho nie najdôležitejšia...
No a poňať Arcanum ako sekačku, mlátičku? Nevie, čo by som Ti k tomu povedal, proste sme tú hru vzali inak. Podĺa mňa nechceš vnímať jej atmosféru a veci, ktoré na nej vyzdvihujem - teda tie subjektívne, nie RP možnosti atpd alebo len nie je spravená "pre Teba"... asi nemá nejak zmysel sa o tom hádať... u mńa sa zaradila medzi top, u Teba nie...

No a poňať Arcanum ako sekačku, mlátičku? Nevie, čo by som Ti k tomu povedal, proste sme tú hru vzali inak. Podĺa mňa nechceš vnímať jej atmosféru a veci, ktoré na nej vyzdvihujem - teda tie subjektívne, nie RP možnosti atpd alebo len nie je spravená "pre Teba"... asi nemá nejak zmysel sa o tom hádať... u mńa sa zaradila medzi top, u Teba nie...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
K tomu interfaceu: je vidno, že väčšina týmu sa podieľala na Falloutoch (kde, povedzme si to otvorene, interface nebol úplne dokonalý) a svoje skúsenosti si priniesli do Arcana. Osobne to považujem za vylepšený interface Falloutu. Je prehľadný, intuitívny, ľahko zvládnuteľný, rýchlo pochopiteľný... uznávam, v niektorých momentoch trošičku ťažkopádny, ale v porovnaní s inými hrami je v celku elegantý.
"Das einzige Mittel gegen den Verstand zusiegen ist Stärke und Angst." Adolf Hitler, Mein Kampf


- necrotising_
- Sigilan
- Příspěvky: 1648
- Registrován: 3.10.2005 7:44
- Kontaktovat uživatele:
Interface Arcanum sucks. Teď z hlavy si vybavím 2 věci, které mi tam vadily nejvíc: debilní inventář, kde jsem si nebyl jistý, na které políčko mám kliknout, aby skončil předmět na tom míste, kde ho chci mít a pak ve statistikách postavy nějaké tlačítko, na které když jsem klikl, tak se přehrál nějaký zvuk a než dohrál, tak byla všechna ostatní tlačítka neaktivní (jsem hodně přesný, vím
). 


- Elessar
- Sigilan
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 1.10.2005 19:39
- Bydliště: Desolation Row
- Kontaktovat uživatele:
Interface v Arcane? Zo zaciatku som sa ani nevedel dostat spat z inventara, ale ked som si zvykol, tak to bola celkom parada... Obcas bol trochu tazkopadny, ako niekto poznamenal, ale ja by som asi nemenil nic... 

If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
CrowX: Hned ze začátku si chci ujasnit jedno - připadá mi ze tvé strany dost hloupé pokládat za argument pro váhu tvého názoru to, kolik jsi dohrál her. Lidi na tomhle fóru nejsou žádný lamky a tohle si můžeš odpustit.
Ovládání: Těžko se můžu vyjádřit - neměl jsem žádný problém. (ano, také to nebylo zrovna první rpg, které jsem hrál)
hudba: pěkné, nevyjímečné.
grafika: souhlas s tím, že člověka božsky neparalyzuje, ale vzhledem k mé nefixaci na technickou stránku her k tomu nemám moc co říct.
konečně hra samotná: Bože muj, jak ty se k těm hrám stavíš? Kouzlo arcana je právě v replayabilitě a v množství variant, kterými jde hrát. Powergaming a rp dohromady prostě nejdou. Snažit se získat celý obsah hry při jednom hraní? Máš cos chtěl - dokážu si tvé cheaterské znudění představit. Spousta tvých výtek je i vyloženě nepravdivých. Magie je slabá a zbytečná? Arcanum jsem dohrál asi sedmkrát a vím, že nejbrutálnější charakter hráč získá při namaxování temporálních kouzel... A co z toho? O tom ta hra neni! To není diablo. Střelné zbraně jsou na nic? I kdyby to bylo vyloženě pravdivé, hrát za pistolníka (nejlíp s pistolnickou skupinou) je v ar. vyloženě radost. Příběh a questy jsou zábavné a každý typ postavy se dokáže uplatnit po svém (zatím jsem zkrachoval pouze s trpaslíkem technologickým lučištníkem, ale znám způsob, jak to napravit, takže snad při příštím hraní
). Myslim si, že tady nejde o kvalitu hry, ale o to, že zřejmě nejde o hru, která by se hodila pro hráče tvého typu. Existuje spousta jiných titulů, které se ti bezproblémově zaznamenají do tvého dlouhého skalpového seznamu. Arcanum je ale perlička na poli počítačových rpg, u které je jen škoda, že nebyla inspirací pro další tvůrce.

Ovládání: Těžko se můžu vyjádřit - neměl jsem žádný problém. (ano, také to nebylo zrovna první rpg, které jsem hrál)
hudba: pěkné, nevyjímečné.
grafika: souhlas s tím, že člověka božsky neparalyzuje, ale vzhledem k mé nefixaci na technickou stránku her k tomu nemám moc co říct.
konečně hra samotná: Bože muj, jak ty se k těm hrám stavíš? Kouzlo arcana je právě v replayabilitě a v množství variant, kterými jde hrát. Powergaming a rp dohromady prostě nejdou. Snažit se získat celý obsah hry při jednom hraní? Máš cos chtěl - dokážu si tvé cheaterské znudění představit. Spousta tvých výtek je i vyloženě nepravdivých. Magie je slabá a zbytečná? Arcanum jsem dohrál asi sedmkrát a vím, že nejbrutálnější charakter hráč získá při namaxování temporálních kouzel... A co z toho? O tom ta hra neni! To není diablo. Střelné zbraně jsou na nic? I kdyby to bylo vyloženě pravdivé, hrát za pistolníka (nejlíp s pistolnickou skupinou) je v ar. vyloženě radost. Příběh a questy jsou zábavné a každý typ postavy se dokáže uplatnit po svém (zatím jsem zkrachoval pouze s trpaslíkem technologickým lučištníkem, ale znám způsob, jak to napravit, takže snad při příštím hraní

to Hamster: tak si asi nepochopil ako som to napísal
Staviaš ma tu do pozície PWG - myslíš si, že si neuvedomujem dôsledky toho, keď si nejakú postavu nacheatujem? - v nejakých FPS hrách to nikdy nerobím, resp. žiadne cheaty nepoužívam - zmieňovanú tendenciu mám iba pri Falloutoch a práve Arcane - mne nevadí skutočnosť, že boje sú jednoduché, čo mi vadí je ta hrozná nevyváženosť - strelec je slabý, pretože speed pri zbraniach je minimálny, kúzla sú slabé, pretože buď stoja veľké množstvo f.p. (ktoré sa btw. dopľňajú strašne pomaly ak človek nepoužije potion), a zároveň menej náročné kúzla spôsobujú smiešny damage a z toho potom nakoniec vychádza najlepšie práve melee - to si ako neuvedomovali, alebo to spravili cieľavedome?
btw. - chápem, že ľudia chcú hrať RP - tzn. napríklad zlodeja, bojovníka, mága a technika - ale môže to potom platiť aj opačne? tj. že vytvorím svoju vlastnú rolu, ktorá odráža moju povahu? Ďalej k replayability - hm - teoreticky tam je iba pár možností - buď hrať za zlodeja a všetko robiť pomocou kradnutia, alebo bojovníka, ktorého malý intelekt človeka zabáva počas celej hry, alebo za mága, čo je asi najlepšia kombinácia pre "kecala", alebo potom za technika, ktorý by sa mohol btw. dobre kombinovať so zlodejom.
Inak ako si myslel poznámku o neúspechu so strelcom? Veď napr. bow of ecclestias (quest na majstra luku) je jednou z najsilnejších zbraní v hre, ale keďže je magický tak pre technika prichádza do úvahy jeho protipól - pyrotechnic bow, ktorý je až nechutne silný (s haste
)
Ďalej - jednoznačne si odpusť tú poznámku o tom, že argumentujem počtom dohraných hier - napísal som, že si asi "dovolím až príliš" - z toho uvažujúci človek, ktorý nehľadá dôvod na argumentáciu tvojho typu pochopí, že to bol úvod na to, aby som ukázal, že práve zmienený stav je v konečnom dôsledu mojim problémom a nie výhodou.
Arcanum pre mňa nikdy perlou nebude - questy sú OK, nečakám že by nejaká hra prekonala alebo sa vôbec mohla vyrovnať P:T - ale proste pochopte, že ak som skutočne dohral taký počet hier, tak už proste pre mňa osobne questy strácajú nejaké čaro - prečo? - nuž preto, že vymyslieť niečo fakt originálne je v tejto dobe pomerne zložité, väčšina vecí sa proste opakuje iba s pozmenenou fasádou - nie je logické, že keď niekto nehrá veľa hier, tak si môže Arcanum vychutnať omnoho viac ako ja?
Ak prirátam ešte neskonale prudiaci interface Ar. (nech už sa jedná o subjektívny alebo objektívny jav), nemôžem proste reagovať inak ako som reagoval.
)

btw. - chápem, že ľudia chcú hrať RP - tzn. napríklad zlodeja, bojovníka, mága a technika - ale môže to potom platiť aj opačne? tj. že vytvorím svoju vlastnú rolu, ktorá odráža moju povahu? Ďalej k replayability - hm - teoreticky tam je iba pár možností - buď hrať za zlodeja a všetko robiť pomocou kradnutia, alebo bojovníka, ktorého malý intelekt človeka zabáva počas celej hry, alebo za mága, čo je asi najlepšia kombinácia pre "kecala", alebo potom za technika, ktorý by sa mohol btw. dobre kombinovať so zlodejom.
Inak ako si myslel poznámku o neúspechu so strelcom? Veď napr. bow of ecclestias (quest na majstra luku) je jednou z najsilnejších zbraní v hre, ale keďže je magický tak pre technika prichádza do úvahy jeho protipól - pyrotechnic bow, ktorý je až nechutne silný (s haste

Ďalej - jednoznačne si odpusť tú poznámku o tom, že argumentujem počtom dohraných hier - napísal som, že si asi "dovolím až príliš" - z toho uvažujúci človek, ktorý nehľadá dôvod na argumentáciu tvojho typu pochopí, že to bol úvod na to, aby som ukázal, že práve zmienený stav je v konečnom dôsledu mojim problémom a nie výhodou.

Arcanum pre mňa nikdy perlou nebude - questy sú OK, nečakám že by nejaká hra prekonala alebo sa vôbec mohla vyrovnať P:T - ale proste pochopte, že ak som skutočne dohral taký počet hier, tak už proste pre mňa osobne questy strácajú nejaké čaro - prečo? - nuž preto, že vymyslieť niečo fakt originálne je v tejto dobe pomerne zložité, väčšina vecí sa proste opakuje iba s pozmenenou fasádou - nie je logické, že keď niekto nehrá veľa hier, tak si môže Arcanum vychutnať omnoho viac ako ja?


Naposledy upravil(a) CrowX dne 29.12.2006 13:42, celkem upraveno 2 x.
CrowX: ...proste pochopte, že ak som skutočne dohral taký počet hier, tak už proste pre mňa osobne questy strácajú nejaké čaro - prečo? - nuž preto, že vymyslieť niečo fakt originálne je v tejto dobe pomerne zložité, väčšina vecí sa proste opakuje iba s pozmenenou fasádou...
--- treba si uvedomiť, že Arcanum vyšiel v roku 2001 a questy boli v tom čase viac ako nápadité. Iste, odstupom času a po množstve prejdených hier Arcanum až tak neohúri, ale ak ho človek hral v dobe vydania bolo to niečo iné. A osobne mi questy pripadali príjemne osviežujúce.
--- treba si uvedomiť, že Arcanum vyšiel v roku 2001 a questy boli v tom čase viac ako nápadité. Iste, odstupom času a po množstve prejdených hier Arcanum až tak neohúri, ale ak ho človek hral v dobe vydania bolo to niečo iné. A osobne mi questy pripadali príjemne osviežujúce.
"Das einzige Mittel gegen den Verstand zusiegen ist Stärke und Angst." Adolf Hitler, Mein Kampf


CrowX: na tú nelogickú bojovú zložku sa nikdy nejako nesústredil, jednak väčšinou ani v ostatných hrách a v Arcane už vôbec nie... u seba osobne nevidím dôvod to riešiť, na prediskutovanie sú tu iné veci...
Ad ne/inovatívnosť questov - myslím, že to, že sa Ti nepáčia nie je ani tak tým, že by si prešiel toĺko rôznych RPG hier - ja som ich síce nehral/neprešiel tak veľa ale ani nie málo... myslím, že toto má na svedomí skôr opäť individuálna stránka veci resp. prispôsobiteľnosti sa hre a ďalej aj nejakého vžitia sa do nej... a to jednak imho - ako som to písal s tým "krivým postojom" ani nejde keď si nacheatuješ charakter a hráš to už vopred s predsudkami, ktoré imho u teba boli možno vďaka tomu interfacu a neviem ešte čomu všetkému...
Ad ne/inovatívnosť questov - myslím, že to, že sa Ti nepáčia nie je ani tak tým, že by si prešiel toĺko rôznych RPG hier - ja som ich síce nehral/neprešiel tak veľa ale ani nie málo... myslím, že toto má na svedomí skôr opäť individuálna stránka veci resp. prispôsobiteľnosti sa hre a ďalej aj nejakého vžitia sa do nej... a to jednak imho - ako som to písal s tým "krivým postojom" ani nejde keď si nacheatuješ charakter a hráš to už vopred s predsudkami, ktoré imho u teba boli možno vďaka tomu interfacu a neviem ešte čomu všetkému...
The day is done
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
But I’m having fun
I think I’m dumb
Or maybe just happy...
Ne, promiň, ale v tomhle se jakákoliv skromnost naprosto rozpustí. Jestli jsi to skutečně nemyslel tak, že jen machruješ, tak se omlouvám.teraz si dovolím možno trochu veľa - dohral som už cca tých dajme tomu 172 hier - z toho vyplýva zopár vecí - napr. že som mal možnosť porovnať obrovské množstvo iných ovládaní, vidieť xy fungujúcich aj nefungujúcich prvkov v iných hrách ale zároveň mi to degraduje schopnosť subjektívne sa baviť napr. pri Arcane, kde proste už nie som schopný tolerovať tie chyby, ktoré som uviedol - nie je to tým, že by som sa snažil tie chyby hľadať - ja si ich uvedomujem resp. porovnávam automaticky
balancování postav - ale uvědom si, že těžko můžeš balancovat classy ve hře, kde neexistují. Já uznávám, že hra vyvážená není a to melee je skutečně nejsilnější. Zároveň je ale i hra za suchého ("spíše magického") fightera nejmíň zábavné a hráč nejen, že odhalí ze hry samotné nejmíň, ale moc výzvou pro něj nejsou ani boje. Ony ty boje jsou dost snadné celkově, ale melee postava je podle mě taková varianta přihozená pro nezkušené hráče, protože s tím napoprvé nemají příliš velké obtíže, k investici do melee jsou vlastně od začátku vedeni (nikoho nenapadne si při první hře koupit bumerang), je dost pravděpodobné, že ho budou používat, hru si užijí, aniž by ztratili možnosti objevování a napodruhé už se vydají jinou cestou. Je to sice možné, ale nedovedu si představit, že by si zkušený hráč při prvním hraní ve hře s takovými zajímavými možnostmi rozvoje postavy udělal nějakýho tuctovýho rytíře...
to DerAdler:
Nezáleží od času - ale od samotnej osoby - ak by si to dal teraz hrať nejakému začínajúcemu RPG playerovi (odhliadnuc od vymierania RPG žánru - ale dajme tomu) tak by Ar. určite považoval za výbornú hru - a podľa mňa ak by som Ar. hral dávnejšie, pri strede mojej kariéry ako hráča, možno by som sa vyjadroval k nemu zhovievavejšie - ale k interfacu nikdy - tieto prvky hodnotím pri hrách čisto z hľadiska efektivity - pri Falloutoch ma naprv. inventár skutočne *&&*))^( ale pri Ar. som zažíval skutočné stavy zúrivosti - napíšem to v jednoduchosti - ak viem, že by sa interface dal urobiť omnoho lepšie tak ma nikto nepresvedčí o tom, že je dobrý. Napr. ak ma pri P:T tiež niečo štvalo tak to bol istý prvok pri ovládaní, ktorý by som si vedel predstaviť vyriešený lepšie (right-click menu) - ale v P:T sa jedná o malý detail, ktorý nemá vplyv na celkovú hrateľnosť - v Ar. je blbý takmer každý jeden prvok - alebo nie blbý, ale skôr vylepšiteľný. 




CrowX: takto by to mohlo ísť do nekonečna... iventár a interface vo Falloutoch bol IMHO omnoho horší ako v Arcane. Ako si sám napísal, záleží od osoby. Sto ľudí, sto chutí... to by sme sa mohli kľudne baviť o tom, či majú lepší "interface" blondíny alebo tmavovlásky
.

"Das einzige Mittel gegen den Verstand zusiegen ist Stärke und Angst." Adolf Hitler, Mein Kampf


- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
DerAdler: Tohle není subjektivní názor CrowXe - inventář ve Falloutu je prostě DEBILNÍ. A to byl ve dvojce alespoň trochu vylepšený. Muset klikat jak idiot na jednu šipu, aby jsi se dostal ke dnu inventáře je pěkná otrava (naštěstí se to dalo řešit nustálým upravováním počtu předmětů, ale i tak to byla otrava) - šlo to udělat MNOHEM lépe.
Stejně tak Planescape: Torment - vypadá to sice cool, ale není to moc pohodlné.
Prostě to jsou jen malé detaily, ale popravdě, ty detaily jsou v konečném dopadu docela důležité... Vezmi si třeba Microsoftí produkty, které kladou velký důraz na ergonomii (ať je to software nebo hardware)
GUI ve hře je tu od toho, aby ti usnadňovalo práci - nejlepší GUI je takové, které ani nevnímáš.
Tolik k rozhraní. Ohledně originality a podobně - v tomhle tisíciletí už dobré RPG nevycházely (ale teď ze mě mluví jen moje nostalgie
).
Btw, docela bych si někdy Arcanum zahrál
(i když nesnáším fraky
)
Stejně tak Planescape: Torment - vypadá to sice cool, ale není to moc pohodlné.
Prostě to jsou jen malé detaily, ale popravdě, ty detaily jsou v konečném dopadu docela důležité... Vezmi si třeba Microsoftí produkty, které kladou velký důraz na ergonomii (ať je to software nebo hardware)

GUI ve hře je tu od toho, aby ti usnadňovalo práci - nejlepší GUI je takové, které ani nevnímáš.
Tolik k rozhraní. Ohledně originality a podobně - v tomhle tisíciletí už dobré RPG nevycházely (ale teď ze mě mluví jen moje nostalgie

Btw, docela bych si někdy Arcanum zahrál


Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.