Průšvihy a zážitky ze školy
Moderátoři: Sadako, sevencreature
hm, to já jednou měla průměr z češtiny 1,0 a stejně mi nechtěl dát za jedna, že prý jedničku z češtiny nedává. Tak jsem ho překecala, že je to fakt trapas, když z němčiny mám taky za jedna. Akorát se pak na učitele sesypala celá třída a taky chtěli polepšit známku, i když měli průměry odpodvídající udělené známce, jaksi nepochopili, že v mém případě 2 hraničila s nespravedlností.
My ochotní, vedeni nevědomými, děláme nemožné pro nevděčné.
(anonym?)
(anonym?)
ale, ale, že by další Hujer? A podle čeho bys lidi známkoval, když né podle jejich skutečných výkonů?Ajantis píše:Děje-li se něco nám, je to nespravedlnost. Děje-li se něco druhým, považujeme to za jistojistě spravedlivý trest.
Ad známky - osobně souhlasím s tím, že aritmetický průměr je víceméně věc pomocná, rozhodně bych nedával známky jen podle něj.
My ochotní, vedeni nevědomými, děláme nemožné pro nevděčné.
(anonym?)
(anonym?)
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Vanda: "Skutečné výkony"? A to jest co?
To, jaké má člověk známky z písemek, o jeho znalostech mnohdy vypovídá opravdu, ale opravdu málo. Nehledě na to, že při hodnocení dle průměru nastávají situace jako "2,49 je ještě 2" a "2,51 už je 3". Heh. Kantor je v pravidelném kontaktu se studenty po dobu celého roku, tak si o jejich znalostech a přístupu udělá objektivnější názor i z mnoha jiných věcí, než jen z aritmetického průměru ze čtyř písemek a dvou ústních zkoušení.
To, jaké má člověk známky z písemek, o jeho znalostech mnohdy vypovídá opravdu, ale opravdu málo. Nehledě na to, že při hodnocení dle průměru nastávají situace jako "2,49 je ještě 2" a "2,51 už je 3". Heh. Kantor je v pravidelném kontaktu se studenty po dobu celého roku, tak si o jejich znalostech a přístupu udělá objektivnější názor i z mnoha jiných věcí, než jen z aritmetického průměru ze čtyř písemek a dvou ústních zkoušení.
tak já jsem člověk, co do školy nejraději nechodí, je naprosto neaktivní v hodinách a pracuje jen, když se mu jedná o známku, ale snažím se jít po jedničkách a dvojkách a v kombinaci s mou nedocházkou to docela vychází
- to jest můj pohled na skutečný výkon
- to jest můj pohled na skutečný výkon
"Vycházelo se přitom ze zcela pravdivé zásady, že určitým faktorem uvěření lži je její velikost..." Adolf Hitler
Zní to hezky, ale pochybuji, že se tak někde děje. Příkladem jsou jedničkáři, kteří jsou třeba schopni naučit se na danou písemku, probíranou látku kvůli ústnímu, ale kdyby měli psát písemku o prázdinách, dopadli by hůře než někteří trojkaři. Nebo někdo je prostě smolař. Třeba se naučíš nějaké téma na 70% a v písemce se většina otázek týká černých děr, tedy těch 30%...
Občas se taky setkávám s učiteli, kteří udělují známky dle osobních sympatií a skutečně se žándým aritmetickým průměrem neřídí, ale to je pak těžké, když zrovna ty upadneš v nemilost.
Občas se taky setkávám s učiteli, kteří udělují známky dle osobních sympatií a skutečně se žándým aritmetickým průměrem neřídí, ale to je pak těžké, když zrovna ty upadneš v nemilost.
My ochotní, vedeni nevědomými, děláme nemožné pro nevděčné.
(anonym?)
(anonym?)
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Vanda: Někde to tak funguje, někde ne.
Se slzou v oku vzpomenu na naši profesorku biologie z gymnasia, která dávala známky na yvsvědčení zásadně jen a pouze podle aritmetického průměru. Sice za x.5 dávala zásadně tu horší známku, protože "se zaokrouhluje nahoru", ale to byla ta nejméně podivná věc. Také moc často nenosila opravené písemky - většinou tak polovinu, takže to bylo dost o náhodě, jestli opraví zrovna tu, která se vám povedla, nebo naopak. Na konci roku si vždycky také vzpomněla na nějaké speciality typu "Zdeňku, Tys minulé 3 roky nosil pomůcky, že? Tak Ti za každý rok připíšu jednu jedničku". Popřípadě na začátku roku rozhodla - "Vy máte obě hodiny týdně odpoledne, děcka? Tak to vám každému na vysvědčení zlepším známku o 0,15." Nebo jsme si jednou za 8 let mohli nechat zlepšit známku o stupeň - netuším proč. Také se občas stalo, že měla-li náladu, hodnotila úpravu sešitu. Další specialitou bylo, že během jediné hodiny mohl být člověk zkoušen i víckrát ze stejné látky a navíc podle zvláštního klíče - kupř. do historie vstoupilo: "Tak, dnes máme 10.3. - 10 + 3 je 8, tak Vítku, pojď odpovídat (Vítek byl v třídním výkazu 8.). Paní profesorko, ale 10 + 3 je 13! To nevadí Vítku, já jsem Tě stejně chtěla vyvolat." Na konci roku tak někdo měl třeba 5 vyvolání, jiný zase pouze 2.... Známky se také udělovaly za aktivitu, nepozornost v hodinách, kdy byl někdo náhle tázán, ať zopakuje poslední větu, a mnoho jiných podivností.
A na konci roku to vše vyřešil aritmetický průměr - známky tak přečasto vycházely opravdu náhodou či hnutím osudu...
Se slzou v oku vzpomenu na naši profesorku biologie z gymnasia, která dávala známky na yvsvědčení zásadně jen a pouze podle aritmetického průměru. Sice za x.5 dávala zásadně tu horší známku, protože "se zaokrouhluje nahoru", ale to byla ta nejméně podivná věc. Také moc často nenosila opravené písemky - většinou tak polovinu, takže to bylo dost o náhodě, jestli opraví zrovna tu, která se vám povedla, nebo naopak. Na konci roku si vždycky také vzpomněla na nějaké speciality typu "Zdeňku, Tys minulé 3 roky nosil pomůcky, že? Tak Ti za každý rok připíšu jednu jedničku". Popřípadě na začátku roku rozhodla - "Vy máte obě hodiny týdně odpoledne, děcka? Tak to vám každému na vysvědčení zlepším známku o 0,15." Nebo jsme si jednou za 8 let mohli nechat zlepšit známku o stupeň - netuším proč. Také se občas stalo, že měla-li náladu, hodnotila úpravu sešitu. Další specialitou bylo, že během jediné hodiny mohl být člověk zkoušen i víckrát ze stejné látky a navíc podle zvláštního klíče - kupř. do historie vstoupilo: "Tak, dnes máme 10.3. - 10 + 3 je 8, tak Vítku, pojď odpovídat (Vítek byl v třídním výkazu 8.). Paní profesorko, ale 10 + 3 je 13! To nevadí Vítku, já jsem Tě stejně chtěla vyvolat." Na konci roku tak někdo měl třeba 5 vyvolání, jiný zase pouze 2.... Známky se také udělovaly za aktivitu, nepozornost v hodinách, kdy byl někdo náhle tázán, ať zopakuje poslední větu, a mnoho jiných podivností.
A na konci roku to vše vyřešil aritmetický průměr - známky tak přečasto vycházely opravdu náhodou či hnutím osudu...
- Frosty
- Sigilan
- Příspěvky: 1726
- Registrován: 2.10.2005 17:17
- Bydliště: drsný sever:)
- Kontaktovat uživatele:
Zde menší ukázka toho, jak také může dopadnout rozhovor o PC hře
Následuje přepis krátkého úryvku z rozhovoru mezi mnou a Ajantisem...
A: yenn mi dnes ráno posílal tradiční Zprávu o stavu Unie... eh, tedy KotORu a první setkání s Malakem zmínil jedinou větou: "jo a už jsem byl u Malaka".
A: On toho vůbec moc nenamluví. :)
F: njn, však jsi říkal že o TO přišel díky recenzi na K2...?
A: No to tedy vypadá... :)
Jo, přišel, ale stejně to mohl rozepsat víc...
F: lol - teď na tu svou větu koukám
A: Na tohle se budeš muset zeptat yenna osobně.
yenne..?
Následuje přepis krátkého úryvku z rozhovoru mezi mnou a Ajantisem...
A: yenn mi dnes ráno posílal tradiční Zprávu o stavu Unie... eh, tedy KotORu a první setkání s Malakem zmínil jedinou větou: "jo a už jsem byl u Malaka".
A: On toho vůbec moc nenamluví. :)
F: njn, však jsi říkal že o TO přišel díky recenzi na K2...?
A: No to tedy vypadá... :)
Jo, přišel, ale stejně to mohl rozepsat víc...
F: lol - teď na tu svou větu koukám
A: Na tohle se budeš muset zeptat yenna osobně.
yenne..?
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
- Killdozer
- Sigilan
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.10.2005 15:13
- Bydliště: Friendly Arm Inn
- Kontaktovat uživatele:
Ajantis: to sme taky měli takovou krávu učitelku. vona byla naprosto blbá, a učila nás češtinu. jednou zkoušela jednoho borca půl hodiny(přitom zkoušení musí být maximálně do 15 minut), a když už nevěděla, co by se ho zeptala(všechno věděl), tak se ptala na věci který sme se nikdy neučili, který ani nejsou v osnovách a navíc úplně OT čeština. to vám byla taková peee-cha, že to nebylo možný. jednou nám něco řekla, další hodinu to popřela, a nakonec říkala, že jsme si to vymysleli. pokud si vybavíte starý ruský zrezlý BVPčko, máte celkem přesnou představu.
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...
http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Killdozer: to BVP myslíš vzhledem nebo výbavou?
Zrovna dneska jsem v nejmenované (oblíbené jistě nejen v naší třídě) tiskovině četl (v hodině samozřejmě ) článek o našem školství, resp. o britském školství, pro srovnání. Určitě nic není dokonalé, ale český systém školství vypadal dost zaostale (a také takový je) - a to se text týkal především základních škol - každý si ale hned domyslí, že na středních a výškách nebude situace o mnoho růžovější .
Ještě musím zmínit, že co se týče státních maturit, jsem testovací ročník, a to byla tato maturita schválena až po přijetí (nebo snad až po nástupu) na školu, čili jasná sviňárna, měnit pravidla během hry. Spolu s jednokolovým systémem přijímaček na sš, který si pro změnu (naštěstí úspěšně) vyzkoušela moje sestra, skvělá ukázka pokroku v našem školství...
Zrovna dneska jsem v nejmenované (oblíbené jistě nejen v naší třídě) tiskovině četl (v hodině samozřejmě ) článek o našem školství, resp. o britském školství, pro srovnání. Určitě nic není dokonalé, ale český systém školství vypadal dost zaostale (a také takový je) - a to se text týkal především základních škol - každý si ale hned domyslí, že na středních a výškách nebude situace o mnoho růžovější .
Ještě musím zmínit, že co se týče státních maturit, jsem testovací ročník, a to byla tato maturita schválena až po přijetí (nebo snad až po nástupu) na školu, čili jasná sviňárna, měnit pravidla během hry. Spolu s jednokolovým systémem přijímaček na sš, který si pro změnu (naštěstí úspěšně) vyzkoušela moje sestra, skvělá ukázka pokroku v našem školství...
- Killdozer
- Sigilan
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.10.2005 15:13
- Bydliště: Friendly Arm Inn
- Kontaktovat uživatele:
MCZ(nechtělo se mi to celý quotovat, tak to píšu jen tak): Ad BVP, obojí.
hm, s tou maturou je fakt. buzková je vážně kráva. sama má dceru na soukromý francouzský škole a nám bude zatápět, kráva jedna... druhejm ročníkům(a myslím, že nejen jim) teď ještě přidala navíc dvě hodiny(fakt díky, Petro, my bysme se v tý škole jenom nudili), takže kapacity naší budovy přestaly stačit a tak máme vyučování i v blízké budově zdravky. . máme teď jako "seminář" latinu, kvůli který museli povolat starou učitelku, která si už pár let šťastně užívala důchodu. A ohledně státních maturit, tak ani naši kantoři vlastně neví, jak to má vypadat... taky prej je v tom strašný hafo chyb... ještě že už odchází z funkce...
hm, s tou maturou je fakt. buzková je vážně kráva. sama má dceru na soukromý francouzský škole a nám bude zatápět, kráva jedna... druhejm ročníkům(a myslím, že nejen jim) teď ještě přidala navíc dvě hodiny(fakt díky, Petro, my bysme se v tý škole jenom nudili), takže kapacity naší budovy přestaly stačit a tak máme vyučování i v blízké budově zdravky. . máme teď jako "seminář" latinu, kvůli který museli povolat starou učitelku, která si už pár let šťastně užívala důchodu. A ohledně státních maturit, tak ani naši kantoři vlastně neví, jak to má vypadat... taky prej je v tom strašný hafo chyb... ještě že už odchází z funkce...
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...
http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
- yenn
- Sigil Team
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.9.2005 23:13
- Bydliště: pod tisíciletým dubem
- Kontaktovat uživatele:
Frosty: Recenze byla poslední kapka, ovšem už informace o češtině na KotOR 2 stačila... (tímto velice doporučuji každému, kdo dosud nehrál KotOR, aby se jako čert kříži vyhýbal jakékoli zmínce o češtině na KotOR 2) Takže připraven o překvapení jsem neměl chuť psát o tom více
Kvůli recenzi jsem přišel pouze o poslední naděje.
Kvůli recenzi jsem přišel pouze o poslední naděje.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Safra, tady je to samý intelektuál a šprt. Nebo že bych já byl primitiv a flákač? Asi záleží na úhlu pohledu. V každém případě mě vaše výsledky překvapují a - což je horší - zahanbují. To tady opravdu nikdo neměl vysvědčení poseté větším množství přirozených čísel hodnoty tři a více? Hlavně z češtiny. Od páté třídy základný školy nepamatuji na vysvědčení v kolonce český jazyk a literatura nic jiného, než hodnocení "dostatečné". Né že by to v ostatních předmětech bylo lepší. Zvlášť v předmětech kde si člověk musí něco pamatovat (dějepis, zeměpis, angličtina), jsem se potýkal s problémy. Naštěstí se mě (nutno řici oprávněně) držela pověst slušného a bezproblémového hocha a tak se rozhodování mezi dostatečnou a nedostatečnou vždy přiklonilo k prvně jmenovanému hodnocení.
Pokud jde o podivné zvyky učitelstva, nezbývá mi než prohlásit vaše příhody za plytké a nehodné zkušeností mých vlastních. Dám brko do ohně za to, že náš profesor na střední škole, jenž se nám "snažil" vštípit základy anglického jazyka, neměl (nemá a nikdy mít nebude) konkurenci. Na to že mu táhlo na osmdesát a byl asi po několika mrtvicích, dokázal být velice činorodý... tedy pokud zrovna neusnul. Hodina angličtiny byla v jeho podání tragikomedií hodnou předních režisérů. Vyjma toho, že si nepamatoval kde jsme posledně skončili a díky našemu "vychytralému" zneužití této skutečnost s námi probíral rok a půl stále stejnou lekci, dokázal obdivuhodně zapomínat i během jedné vyučovací hodiny. A tak nebylo vyjímkou, že jsme si během 45-ti minut projeli dvě cvičení, z nichž to první 4x a druhé 3x. A mezi tím si ještě stihl dvakrát schrupnout. Ovšem asi největší úspěchy dotyčný profesor dosahoval v mimo rámec samotného vyučování. Ach ano, poznámky. Přiznám se, že kdyby mi to někdo vyprávěl, nevěřil bych... ovšem já to viděl na vlastní oči. Už nevím kdo, ani za co, si tehdy tu poznámku zasloužil, nicméně mrzet ho to opravdu nemuselo. Poté co náš legendární učitel v afektu zařval: "Vaše jméno!" a zároveň ukázal parkinsonem stiženou pravačkou na nebohého žáka, se ozvalo asi 5-ti hlasy pět rozličných jmen. Bohužel nikdo nebyl schopen z nepravidelně se měnící polohy profesorské paže a nejistého pohledu zkaleného mnoha zákaly vyčíst, kdo tentokrát upadl v nemilost. Po několika minutách dohadování byla totožnost recividisty konečně odhalena a čas se nachýlil k zaznamenání rozsudku. Profesor asi na třetí pokus nahmatal propisku a jejím opačným koncem "napsal" na papír skrytý ve fólii nahlášené jméno... pochopitelně vymyšlené. "Táák a mám vás" pronesl vítězoslavně po celé anabázi učitel, zatím co se zbytek třídy s vypětím všech sil snažil tvářit naprosto vážně. "Jo, máte mě", odvětil žák s nepředstíranou lhostejností a usedl.
Přátelé, tak to byla jedna z mnoha příhod zaznamenaných očitým svědkem... mnou. Dalšími příhodami vás obtěžovat nebudu, protože beztak již nyní zřetelně vidím, jak vaše učitelské historky blednou závistí, rudnou studem a černaj vztekem. Tím nechci naznačit, že by byly vaše příhody nějak zvlášť barevné.
Pokud jde o podivné zvyky učitelstva, nezbývá mi než prohlásit vaše příhody za plytké a nehodné zkušeností mých vlastních. Dám brko do ohně za to, že náš profesor na střední škole, jenž se nám "snažil" vštípit základy anglického jazyka, neměl (nemá a nikdy mít nebude) konkurenci. Na to že mu táhlo na osmdesát a byl asi po několika mrtvicích, dokázal být velice činorodý... tedy pokud zrovna neusnul. Hodina angličtiny byla v jeho podání tragikomedií hodnou předních režisérů. Vyjma toho, že si nepamatoval kde jsme posledně skončili a díky našemu "vychytralému" zneužití této skutečnost s námi probíral rok a půl stále stejnou lekci, dokázal obdivuhodně zapomínat i během jedné vyučovací hodiny. A tak nebylo vyjímkou, že jsme si během 45-ti minut projeli dvě cvičení, z nichž to první 4x a druhé 3x. A mezi tím si ještě stihl dvakrát schrupnout. Ovšem asi největší úspěchy dotyčný profesor dosahoval v mimo rámec samotného vyučování. Ach ano, poznámky. Přiznám se, že kdyby mi to někdo vyprávěl, nevěřil bych... ovšem já to viděl na vlastní oči. Už nevím kdo, ani za co, si tehdy tu poznámku zasloužil, nicméně mrzet ho to opravdu nemuselo. Poté co náš legendární učitel v afektu zařval: "Vaše jméno!" a zároveň ukázal parkinsonem stiženou pravačkou na nebohého žáka, se ozvalo asi 5-ti hlasy pět rozličných jmen. Bohužel nikdo nebyl schopen z nepravidelně se měnící polohy profesorské paže a nejistého pohledu zkaleného mnoha zákaly vyčíst, kdo tentokrát upadl v nemilost. Po několika minutách dohadování byla totožnost recividisty konečně odhalena a čas se nachýlil k zaznamenání rozsudku. Profesor asi na třetí pokus nahmatal propisku a jejím opačným koncem "napsal" na papír skrytý ve fólii nahlášené jméno... pochopitelně vymyšlené. "Táák a mám vás" pronesl vítězoslavně po celé anabázi učitel, zatím co se zbytek třídy s vypětím všech sil snažil tvářit naprosto vážně. "Jo, máte mě", odvětil žák s nepředstíranou lhostejností a usedl.
Přátelé, tak to byla jedna z mnoha příhod zaznamenaných očitým svědkem... mnou. Dalšími příhodami vás obtěžovat nebudu, protože beztak již nyní zřetelně vidím, jak vaše učitelské historky blednou závistí, rudnou studem a černaj vztekem. Tím nechci naznačit, že by byly vaše příhody nějak zvlášť barevné.
- Zakat
- Sigilan
- Příspěvky: 940
- Registrován: 25.6.2006 19:19
- Bydliště: Kavárna u ztracených snů...
- Kontaktovat uživatele:
CeBrk:
A neboj, já byl také flákač-vždy mi stačilo za 3 na ZŠ, na střední i v pár předmětech 4.A ještě jedna věc-NIKDY jsem nenapsal domácí úkol doma
A pokud by byla další historka, sem s ní
EDIT:Zvláštní bylo posuzování mé osoby naší třídní učitelkou:"On je tak chytrý, ale takový lajdák" nebo "Vždy když se třídy na něco zeptám, tak se nehlásí a dělá, že to neví, ale když ho vyvolám, tak to ví." a má oblíbená "Kdyby byl aktivnější a víc se zajímal o studium, bez problémů by zvládl vysokou školu"
A neboj, já byl také flákač-vždy mi stačilo za 3 na ZŠ, na střední i v pár předmětech 4.A ještě jedna věc-NIKDY jsem nenapsal domácí úkol doma
A pokud by byla další historka, sem s ní
EDIT:Zvláštní bylo posuzování mé osoby naší třídní učitelkou:"On je tak chytrý, ale takový lajdák" nebo "Vždy když se třídy na něco zeptám, tak se nehlásí a dělá, že to neví, ale když ho vyvolám, tak to ví." a má oblíbená "Kdyby byl aktivnější a víc se zajímal o studium, bez problémů by zvládl vysokou školu"
The moon blinds my eye with opal cataracts
As I cut through the saw-mills and the stacks,
Leaping over the gully
Where I would one day take Lucy
Then wash up my hands in the gutter and the moon...
As I cut through the saw-mills and the stacks,
Leaping over the gully
Where I would one day take Lucy
Then wash up my hands in the gutter and the moon...