Bossové ano či ne?

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Yachiko: Mě osobně tedy dokáže spíš naštvat, když finální boss není nejtěžší boj :-) Ale v PT mi to nějak zvlášť nevadilo (těžké boje tam nebyly žádné - jak se na adventurní RPG sluší a patří).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Mě dokáže často naštvat, když se ve hře vyskytuje něco jako "finální boss" nebo vůbec "boss", se kterým je třeba bojovat. Je to jeden z nejpitomějších vynálezů herního průmyslu.
Nevidím pro to opodstatnění, ale všichni už si zvykli, že "to tam prostě patří" a vyjímky aby člověk hledal lupou. :roll:
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Finální i jiní bossové mi lezou téměř vždy silně na nervy. Nevím, proč bych měla závěrečným soubojem ve hře strávit tolik času, jako hrou samotnou. :-? Kéž by s nimi alespoň byly nějaké podnětné debaty, ale to je v mizivém procentu případů. Kdyby tak šlo v nastavení najít tlačítko "boss enable/disable" :-)
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Hamster
Dabus
Příspěvky: 1815
Registrován: 29.10.2005 1:04

Příspěvek od Hamster »

Mě boss nevadí, pokud existuje i nebojová cesta, jak se s ním vypořádat. Chápu, že lidé, kteří si na boji zakládají mají lepší pocit, když si se svými vytuněnými postavičkami můžou projít ohněm a naplno využít to, co si za celou hru natrénovali, ale nemělo by to být vnucováno za každou cenu.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Hamster píše:Mě boss nevadí, pokud existuje i nebojová cesta, jak se s ním vypořádat.
Tohle je docela přijatelný kompromis, bohužel ani ten většina her nenabízí. :-?
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Eh, boss je něco jako esenciální prvek her, kde se bojuje, který má dlouhou tradici. Pokud vám to tak vadí, držte se adventur nebo strategií.
Hamster píše:Chápu, že lidé, kteří si na boji zakládají mají lepší pocit, když si se svými vytuněnými postavičkami můžou projít ohněm a naplno využít to, co si za celou hru natrénovali...
Ehm, těžko budeš mít ve střílečkách a dalších akčních hrách "vytuněnou" postavu :wink:

A ve většině RPG co jsem hrál (s podivnou výjimkou Infinity :mrgreen: her) nebyl závěrečný boss ten nejtěžší boj :think:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Hamster
Dabus
Příspěvky: 1815
Registrován: 29.10.2005 1:04

Příspěvek od Hamster »

sevencreature píše:Ehm, těžko budeš mít ve střílečkách a dalších akčních hrách "vytuněnou" postavu :wink:
Mluvil jsem spíše o RPG, ale v akčních hrách máš místo levelů lepší zbraně. 8-)
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

sevencreature píše:Eh, boss je něco jako esenciální prvek her, kde se bojuje, který má dlouhou tradici.
Ano, přesně tohle se mi nelíbí a s tímto přístupem nesouhlasím. Je to tradice, tak to tam bude a basta.
A nejde o to, jestli ten boj je nejtěžší, ale že tam vůbec je... Dle mého přežitý, zbytečný a nepříjemný stereotyp.

Btw i některé adventury jsou zakončeny soubojem, co já jsem se u něj v Gabriel Knight 3 naloadoval. :wall:
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

sedmibestie: To, že má něco jakousi pochybnou tradici, neznamená, že je to dobře. :roll:
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Cesare
Lim-Lim
Příspěvky: 1504
Registrován: 13.1.2006 21:50
Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cesare »

Pokud jde o souboje, taky jsem strašná lama.
A je fakt, že těžký souboje mi u her typu P:T nebo BG docela vaděj... Zajímá mě, co bude dál, co se dozvím, jakou animačku uvidím, bere mě příběh - a na 10 loadů se mordovat s nějakým nabušeným tankem v rohatý přilbě, nebo s šíleně efektivní jednotkou supernašprtanejch magičů, to mi trochu kazí radost ze hry...;-)
Takže lehčí souboje a zejména alternativní řešení dost vítám... ;-)
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Já mám závěrečné souboje s bossy docela rád, pokud nejsou ve hře nějak nuceně jen proto že to je "tradice", ale když je jejich přítomnost opodstatněná příběhem. I když stejně jako Yachikovi mi hodně vadí když je ten poslední souboj ultra-těžký a já u něj musím zběsile loadovat, to mi trochu zkazilo třeba první dohrávání ToBu - absolutně pohlcený hrou jsem se blíži ke konečnému vyvrcholení příběhu a najednou přišel souboj s Mellissan který jsem dělal dva dny :-x Na tohle je opravdu skvělý PST kde máte možnost buď bojovat a nebo bosse zničit jiným způsobem.

Jinak ale souboje s bossy vítám - oč by byl třeba KotOR lepší kdyby v něm místo miliard obyčejných a nudných pohůnků bylo pár hodně silných nepřátel, například jako draci a lichové v BG2 ;-)
A třeba v Half Life 2 mi bossové taky hodně chyběli, ti v jedničce byli skvělí.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

AlieN píše:...oč by byl třeba KotOR lepší kdyby v něm místo miliard obyčejných a nudných pohůnků bylo pár hodně silných nepřátel, například jako draci a lichové v BG2 ;-)
No fuj, ještě do nebohého KotORu cpát další bossy! Už tak jich tam bylo dost, i když je pravda, že zrovna ve světě Star Wars se něco takového dalo čekat.

Boje v K by si rozhodně zasloužily většího propracování, ovšem ne přidáním většího počtu těžkých bossů, nýbrž spíše zlepšením AI, snížením počtu nepřátel, popřípadě přidáním většího množství taktiky do soubojů. Styl BG2 by nebyl špatný, ale určitě ne v množství bossů.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

AlieN: Dej pokoj s bossy v KotOR. :sick: :-x Už ti, co tam byli, mi dokázali pěkně zatopit. Uvítala bych jejich snížení, jakož i snížení počtu nepřátel, kterých tam bylo tolik jen proto, že byli dokonale dementní.
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Hamster
Dabus
Příspěvky: 1815
Registrován: 29.10.2005 1:04

Příspěvek od Hamster »

BTW co si myslíte o Metal Gear Solid? :lol:
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Hamster: Jedna z výjime, hra, kde bossy zbožňuji. :-) Jelikož oni kolem toho svého skonu a boje s nimi spoustu nakecali...a ukázali něco jako vlastní osobnost a tak..nakonec mi jich všech bylo líto a kdyby to šlo, tak je ani nevraždím. :cry:
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“