Stránka 1 z 3

Napsal: 14.3.2007 20:55
od sevencreature
Yachiko: Mě osobně tedy dokáže spíš naštvat, když finální boss není nejtěžší boj :-) Ale v PT mi to nějak zvlášť nevadilo (těžké boje tam nebyly žádné - jak se na adventurní RPG sluší a patří).

Napsal: 14.3.2007 21:18
od Ajantis
Mě dokáže často naštvat, když se ve hře vyskytuje něco jako "finální boss" nebo vůbec "boss", se kterým je třeba bojovat. Je to jeden z nejpitomějších vynálezů herního průmyslu.
Nevidím pro to opodstatnění, ale všichni už si zvykli, že "to tam prostě patří" a vyjímky aby člověk hledal lupou. :roll:

Napsal: 14.3.2007 21:22
od Sadako
Finální i jiní bossové mi lezou téměř vždy silně na nervy. Nevím, proč bych měla závěrečným soubojem ve hře strávit tolik času, jako hrou samotnou. :-? Kéž by s nimi alespoň byly nějaké podnětné debaty, ale to je v mizivém procentu případů. Kdyby tak šlo v nastavení najít tlačítko "boss enable/disable" :-)

Napsal: 14.3.2007 21:23
od Hamster
Mě boss nevadí, pokud existuje i nebojová cesta, jak se s ním vypořádat. Chápu, že lidé, kteří si na boji zakládají mají lepší pocit, když si se svými vytuněnými postavičkami můžou projít ohněm a naplno využít to, co si za celou hru natrénovali, ale nemělo by to být vnucováno za každou cenu.

Napsal: 14.3.2007 21:26
od Ajantis
Hamster píše:Mě boss nevadí, pokud existuje i nebojová cesta, jak se s ním vypořádat.
Tohle je docela přijatelný kompromis, bohužel ani ten většina her nenabízí. :-?

Napsal: 14.3.2007 21:52
od sevencreature
Eh, boss je něco jako esenciální prvek her, kde se bojuje, který má dlouhou tradici. Pokud vám to tak vadí, držte se adventur nebo strategií.
Hamster píše:Chápu, že lidé, kteří si na boji zakládají mají lepší pocit, když si se svými vytuněnými postavičkami můžou projít ohněm a naplno využít to, co si za celou hru natrénovali...
Ehm, těžko budeš mít ve střílečkách a dalších akčních hrách "vytuněnou" postavu :wink:

A ve většině RPG co jsem hrál (s podivnou výjimkou Infinity :mrgreen: her) nebyl závěrečný boss ten nejtěžší boj :think:

Napsal: 14.3.2007 21:57
od Hamster
sevencreature píše:Ehm, těžko budeš mít ve střílečkách a dalších akčních hrách "vytuněnou" postavu :wink:
Mluvil jsem spíše o RPG, ale v akčních hrách máš místo levelů lepší zbraně. 8-)

Napsal: 14.3.2007 22:10
od Ajantis
sevencreature píše:Eh, boss je něco jako esenciální prvek her, kde se bojuje, který má dlouhou tradici.
Ano, přesně tohle se mi nelíbí a s tímto přístupem nesouhlasím. Je to tradice, tak to tam bude a basta.
A nejde o to, jestli ten boj je nejtěžší, ale že tam vůbec je... Dle mého přežitý, zbytečný a nepříjemný stereotyp.

Btw i některé adventury jsou zakončeny soubojem, co já jsem se u něj v Gabriel Knight 3 naloadoval. :wall:

Napsal: 14.3.2007 22:17
od Sadako
sedmibestie: To, že má něco jakousi pochybnou tradici, neznamená, že je to dobře. :roll:

Napsal: 14.3.2007 23:00
od Cesare
Pokud jde o souboje, taky jsem strašná lama.
A je fakt, že těžký souboje mi u her typu P:T nebo BG docela vaděj... Zajímá mě, co bude dál, co se dozvím, jakou animačku uvidím, bere mě příběh - a na 10 loadů se mordovat s nějakým nabušeným tankem v rohatý přilbě, nebo s šíleně efektivní jednotkou supernašprtanejch magičů, to mi trochu kazí radost ze hry...;-)
Takže lehčí souboje a zejména alternativní řešení dost vítám... ;-)

Napsal: 14.3.2007 23:15
od AlieN
Já mám závěrečné souboje s bossy docela rád, pokud nejsou ve hře nějak nuceně jen proto že to je "tradice", ale když je jejich přítomnost opodstatněná příběhem. I když stejně jako Yachikovi mi hodně vadí když je ten poslední souboj ultra-těžký a já u něj musím zběsile loadovat, to mi trochu zkazilo třeba první dohrávání ToBu - absolutně pohlcený hrou jsem se blíži ke konečnému vyvrcholení příběhu a najednou přišel souboj s Mellissan který jsem dělal dva dny :-x Na tohle je opravdu skvělý PST kde máte možnost buď bojovat a nebo bosse zničit jiným způsobem.

Jinak ale souboje s bossy vítám - oč by byl třeba KotOR lepší kdyby v něm místo miliard obyčejných a nudných pohůnků bylo pár hodně silných nepřátel, například jako draci a lichové v BG2 ;-)
A třeba v Half Life 2 mi bossové taky hodně chyběli, ti v jedničce byli skvělí.

Napsal: 14.3.2007 23:42
od Ajantis
AlieN píše:...oč by byl třeba KotOR lepší kdyby v něm místo miliard obyčejných a nudných pohůnků bylo pár hodně silných nepřátel, například jako draci a lichové v BG2 ;-)
No fuj, ještě do nebohého KotORu cpát další bossy! Už tak jich tam bylo dost, i když je pravda, že zrovna ve světě Star Wars se něco takového dalo čekat.

Boje v K by si rozhodně zasloužily většího propracování, ovšem ne přidáním většího počtu těžkých bossů, nýbrž spíše zlepšením AI, snížením počtu nepřátel, popřípadě přidáním většího množství taktiky do soubojů. Styl BG2 by nebyl špatný, ale určitě ne v množství bossů.

Napsal: 14.3.2007 23:44
od Sadako
AlieN: Dej pokoj s bossy v KotOR. :sick: :-x Už ti, co tam byli, mi dokázali pěkně zatopit. Uvítala bych jejich snížení, jakož i snížení počtu nepřátel, kterých tam bylo tolik jen proto, že byli dokonale dementní.

Napsal: 14.3.2007 23:49
od Hamster
BTW co si myslíte o Metal Gear Solid? :lol:

Napsal: 15.3.2007 0:10
od Sadako
Hamster: Jedna z výjime, hra, kde bossy zbožňuji. :-) Jelikož oni kolem toho svého skonu a boje s nimi spoustu nakecali...a ukázali něco jako vlastní osobnost a tak..nakonec mi jich všech bylo líto a kdyby to šlo, tak je ani nevraždím. :cry: