Já hraji za démony a ty jsou asi nejslabší. Nejslabší proto, že nemají žádné paralyzující jednotky a též žádné použitelné imunity. Ale dmg dávají velkou. Tiamath je lahůdka.
Dvojka mi přijde jako hodně dobrá hra, ale pár věcí zamrzí. Například bitvy samotné nejsou většinou moc zábavné. Výjimkou je dobývání hlavních měst, ale na to je samozřejmě potřeba nějaká paralyzující jednotka (Uther je výborný). Počítač ovšem prakticky nemá šanci tvé hlavní město dobýt a tak je hra vlastně nekonečná.
Ovšem grafika je opravdu stylová a jednotky krásné. I hudba je hodně fajn. Problémem ale je, že celkově je to o dost méně strategická hra než HoMaM. Byť zde zase (podle mě) lépe funguje systém RPG. Škoda, že se nepřenáší i nejlepší jednotky či kouzla.
Je škoda, že nepřátelská hlavní města nejde dobýt a pakv nich stavět jednotky další strany. Hrad jde jen vyplenit. Opět to dost omezuje strategické možnosti (samozřejmě s mým hrdinou beztak většinou nemám šanci hl. město dobýt).
Dobře i vypadá, když se stahují nepřátelští hrdinové, jakmile zahlédnou tvého nejlepšího. Ovšem špatné je, že si počítač nepamatuje, že můj hrdina dokáže za kolo prolétnout půlku velké mapy. V poslední misi jsem tak jen létal ze strany na stranu a sbíral zkušenosti za všechny ty naivky, kteří mi lezli do rány. Dost mi tedy pomohli i obři, kteří šli po mně i nepřátelích. Chvílema jsem díky nim ubránil důležité hrady.
Co se týče trojky, tak bych řekl, že už se možná ani nevyvíjí. Zastihl jsem jen několik let staré zprávy a poměrně zastaralou grafiku. Ovšem je fakt, že ta zastaralá grafika je stále nesrovnatelně hezčí, než HoMaM 5 kreslený podle pravítka.
P.S. Tak ne, jen se změnil výrobce. A má to prý vyjít někdy teď, v prvním kvartálu 2008. Tak snad to vyjde, zase to má moc hezkou kresbu.
