Pravidla jsem si stanovil následovně - musí jít o rychloběh nejen v reálném, ale i herním čase - tzn. bez nezbytného herního odpočívání (s ním by to bylo trapně lehké).
Čas jsem si stopoval po dobu, kdy běžela hra, na oběd, svačinu, odhazování sněhu a podobné věci jsem jej samozřejmě zastavoval. Jsou do něj ale započítané všechny loady (kterých bylo v pozdější fázi hry nakonec víc, než jsem původně zamýšlel). Do konečného času jsou zahrnuty i loadovací obrazovky, tvorba postavy a sny. Hra byla samozřejmě po celou dobu na nejvyšší obtížnost (za celou hru jsem si netroufnul na jediného golema).
Z modů jsem použil BG ve formě *všechny mody* (tactics, tweaks, unfinished bussiness, quest pack a kdoví co ještě), ze kterého jsem odinstaloval veškeré tactics, takže pro rychleběhové účely víceméně původní verze. Jediné, co hru urychlylo, byl mod pro zrychlování snů a nudných sekvencí. Hra nebyla ani jednou editovaná (polovinu hry bylo bez botek rychlosti). Z NPC jsem vzal na Yoshima (jen na dungeon, zatímco charname šel k východu z dungeonu, on bral hůlky, prsten ochrany a věci z měnivcovy předsíně) a na sekundu Anomena a Aerii jakožto zdarma jednorázový zdroj healingu.
Ve hře jsem se neostýchal zneužívat nedokonalostí AI (jako třeba obíhání kolem stolu) a zabíjení postav před rozhovorem, nezneužil jsem ale styl sekni-promluv-sekni-promluv, ani jsem nevzal od koželuha na mostě nekonečno XP.
Průběh hry (časy jsou vždy od úplného počátku hraní):
- tvorba postavy: 1 min 34s, postava muž, půlelf, neutrální válečník/zloděj/mág, staty 18/18/18/10/9/9 (šance na naučení kouzla nula nula nic a žádné kouzla jsem ho ani neučil. A při volbě kouzel při tvorbě postavy to bylo "vyber za mě"). Zlodějiny - 80 do pastí, 55 do odemykání, zbytek ukrytí. Specializace dvě hvězdy do dlouhého meče a dvou zbraní, jedna hvězda do krátkého meče.
- opuštění startovacího dungeonu: 14min 14s (s hůlkami mraku, ohně a příšer, mňam)
- první smrt: skupinka se suna seni, naivně jsem doufal, že jejich mága sejmu fireballem z hůlky ohně dřív, než si nahodí ochranu.
- platba Galeanovi 15 000 zlatých: 49min 16s
- první spánek: 2x spaní, protože Mook lze potkat jen v noci, probuzení v 1 den 4 hodiny
- druhá smrt: upíří kobky, hliněný golem - ukázalo se, že beze spěchu nejde odlákat (zabíjet ho by bylo pouze plýtvání zdravím).
- druhý spánek: upíří kobky. Upír se mnou nechce mluvit, když mám ochranu před nemrtvými. Musím se vyspat, aby ochrana zmizela, pokecat s ním a jít si koupit další svitek ochrany.
- odjezd na ostrov: herní čas 1 den 17 hodin, příjezd do Brynlaw v 1hod 38min 28s, level 8/9/10, 9 den 0 hodin
- první problém: Dace v léčebně. Ukázal se imunní na zbraně +2 (meč krále hrobky + arbanův meč) a lepší jsem neměl. Nakonec ho udolal svitek povolání potvor, dvojník, hůlka ohně z prvního dungeonu a pár kouzel, našetřených ze spánku při cestě lodí. Bohužel, než jsem přišel na to, jak ho zničit, uběhlo tak 10-15 minut.
- další menší problém: sochy v dalším patře léčebny, které dávají olejomalby s potvorami. Ohnivá bouře na max obtížnosti zabolí, pokud jsou v předchozí místnosti ještě potvory, dříve jen obejité ve stínu.
- 2hod 19min 23s - získány botky rychlosti z automatu, konec strachu z golemů, minotaurů a jiných potvor bez střelného útoku, uíí!
- 2hod 47min 39s - Podtemno. 9 dní 7 hodin.
- 3hod 11min 06s - výstup z Podtemna. Trochu zákys u kuo toanů, kolem kterých se nejde proplížit, ale naštěstí je již k mání slayer forma (pro její zpřístupnění jsem se srabácky jednou vyspal). Před objevením její skutečné skvělosti ale zbytečně vyplácávám svitek omezeného přání (zkoušel jsem chtít proměnu a protankovat se s lepším vlkodlakem, neúspěšně). Po uplacení drowích stráží mám přesně nula peněz.
- Aj, tragedi! Při konečném zabití Bodhi jsem si zapoměl vzít Lucernu. Elhan na mě blbě čumí a já se musím vrátit zpátky na hřbitov, zatímco uběhne spousta herního času.
- vstup do Suldanesselaru: 3hod 37min 57s. Den 13, hodina 2. Levely 10/11/12.
- První boj s Irenicem: 4hod, 12min 08s. Zjišťuji, že Irenicus používá kombo zastav čas + lepší hbitost + teleport k postavě a vidí neviditelnost, čemuž ubohý charname nedokáže příliš konkurovat a navíc by to v původní hře Irenicus dělat neměl. Nakonec objevuji, že za to může improved creatures, který je součástí tuším quest packu - hbitě jej odinstalovávám a Irenicus padá k zemí.
- 4hod 27min 52s posbírána a odevzdána poslední bhaalova slza (dostávat ji ze Sarevokových pařátů byl opravdu velký mor)
- Na záverečný boj jsem bohužel zapoměl pustit stopky, odhadem mi trval tak 30 minut - zhruba 5 smrtí, ve kterých jsem se naučil, jak funguje Irenicovo pravdivé vidění, jak zabít démony a že jeho Labyrint je hodně velký problém, proti kterému jaksi nemám ochranu. Nakonec jsem ale na dně batohu objevil zapomenutou ochranu před magií (kterou jsem úplně přehlédl při stromovém boji s Irenicem [a s níž bych možná nemusel odinstalovávat ten mod] a bez které by to v tom pekle asi fakt nešlo) a za komba zastav čas + zabiják + elfské oříšky v duelu porážím Irenica s posledními 30HP na levelech 10/11/13 za nějakých 5 hodin hraní.
Celkový počet zabití: 105.
Skvělý zážitek, mnohem lepší než všechny tacticsy dohromady. Velká vzácnost kouzel, velmi málo peněz, větší potvora, ale i banda skřetů díky nic moc OČ a maximální obtížnosti představují i ke konci hry velkou hrozbu. To je něco naprosto jiného oproti klasickému hraní. Fakt docela výzva, a to i na přemýšlení - mnohem zábavnější je vymýšlet, jestli teď vyplácnout ten vzácný svitek Mordekaineru, než si s modovou potvorou hrát za pomocí supermocných neomezených komb typu PfMW, lepší hbitost, třikrát dračí dech, dvě Vadnutí a jedna barevná koule pro ten hezký efekt a okamžité vyspání.
Navíc super způsob, jak strávit odpoledne - oproti klasickému hraní mnohem menší žrout času! :)
Máte-li podobné zážitky s *rychloběhem*, nebo dotazy či svoje tipy a triky, sem s nimi! Před začátkem nového semestru chci udělat čas pod 4 hodiny

