Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět

Najoblíbenější povolání?

Bojovník
25
16%
Paladin
13
8%
Mág
30
19%
Zloděj
24
15%
Mnich
2
1%
Zaklínač
18
11%
Hraničář
23
14%
Bard
18
11%
Klerik
4
3%
Barbar
2
1%
 
Celkem hlasů: 159

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od drake127 »

Darkell píše:Proc nemuze boostit partu i sebe?
Nestíhá to - stále má jedno kouzlo za kolo a tudíž pokud se boostíš před bojem kouzly, které trvají kolo/úroveň, tak ti tyto kouzla vyprchají dřív než dokončíš boostění ostatních. Stejně tak můžeš buď léčit jako kněz nebo zabíjet kouzly jako mág. Neříkám, že to vadí vždy a že je to tudíž buď kněz nebo mág, ale při hraní s Aerie jsem to pocítil (navíc když ti ji omráčí a jsi najednou bez mága i kněze ;-)).
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Vallun »

Darkell - je také dost důležité, jak chceš hrát. Pokud chceš jet sólo, tak musíš vybrat postavu se schopnostmi to přežít:) A jinak dost záleží na tom, koho chceš do družinky. Např. s čistě zlounskou partou oceníš zloděje, protože ostatní oblasti dovedností pokryjí postavičky, které relativně brzo získáš (Edwin, Viconia, Korgan) - samozřejmě, můžeš si vzít Yoshima, ale...
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Darkell píše:Tak jsem si precet cele toto forum a porad se tu dskutuje o F/M, nebo F/T. Co treba C/M? Jake jsou jeho nevyhody? A Bard nebo Druid? Prijdou mi jako velmi hezka povolani, jsou pozdeji tak slaba?
No, F/M je (IMO) asi potencionálně nejsilnější postava, která zároveň používá i zbraně (a v BG II je IMO mnohem užitečnější používat zbraně, protože s magií musíš pořád spát :-? ).

Blade (tj. Bard) je varianta, která je sice v boji mnohem (mnohem) slabší než F/M, ale zase je prakticky nesmrtelná (díky tomu, že se nemusí zabývat vysokolevelovými kouzly má překvapivě větší obranný potenciál) - prostě nezabíjí tak rychle jak F/M a na nižších levelech může mít problémy s thac0. Vyvažuje to různými bonusy (které se dají docela zábavně zneužívat :whistle: ).

F/T - IMO nejlepší variace na zloděje, který se specializuje na backstab. Je trochu silný, ale pokud hraješ s Tactics, tak to až tak slavné není :wink: Jakožto čistý zloděj mi přijde nejzábavnější Bounty Hunter.

C/M - hmmm... Nemám moc rád - příliš komplikované, rolovat mezi tím množstvím kouzel, když chceš nějaké seslat :lol: Jinak jak píše drake127, nepochybně má možnost provádět zajímavá komba, ale zase přijde o Turning Undead (pokud tedy není na extrémních levelech - a tou dobou už to je stejně jedno). Není to špatná postava a vůbec ne slabá, ale přijde mi zbytečně otravná (prostě moc kouzel). Radši mám čistého klerika, který mi přijde užitečnější.

Druid - hmm... Druidi jsou zlo. F/D je sice silná postava (ač nedosahuje kvalit F/M - pochopitelně), ale levelování je děsná otrava, díky tomu šílenému skoku, který potřebuješ na překonání levelu druida (kolem archdruida) - v podstatě je to jako kdyby jsi hrál za klerika a např. na 13. levelu se ti zablokovalo levelování - a dostával bys zkušenosti až třeba do 20. levelu aniž by jsi se zvedl o level, a pak na ekvivalentu 21. levelu by jsi se zvedl na 14. level a dostal všechny předchozí bonusy naráz. Otravné. A hlavní důvod, proč bych dobrovolně za F/D nikdy nehrál.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Darkell
Sigilan
Příspěvky: 10
Registrován: 30.1.2008 15:16

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Darkell »

No, myslel sem ze bych hral 1+2 s plnou partou, ale asi i solo, popripade treba s 2-3 postavama bych chtel zkusit..
Druid/bard me laka v tom ze sem zadneho poradneho s sebou nikdy nemel(dohral sem jen 2x jednicku i dvojku) ale nevim, jestli neni moc slaby
Mozna i maga bych si skusil..
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od drake127 »

Tak si naber Jaheiru jako NPC - je to F/D, má pěkný quest a v ToB bych určitě neřekl, že je slabá - takový princ elementálů, to je pošušňáníčko.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Čistý druid je IMO relativně slabá postava (slabá jako že to není zrovna mág a taky není tak jednoduchý na hraní jako bojovník).

F/D (Jaheira) je hodně silná postava, ALE. Prostě ten zmíněný problém s levelováním.

Blade (kit Barda) je silná a hlavně hodně zábavná postava. V podstatě slabší verze F/M s mnoha bonusy, ALE - leveluje šíleně rychle, z toho plyne vyšší účinnost těch kouzel, které má, rychlé zlepšení thac0 atd. - prostě je radost za něj hrát :-) Solo hra (bez Tactics) je s ním IMO těžká pohoda. Extra zábavná kouzla (esenciální kouzla) - Mislead (bez Tactics masakr), Tenserova přeměna, Protection from Fire, Stoneskin, Protection from Magic Weapons. Zábavné záležitosti - Ring of Free Action a Defensive Spin :mrgreen:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Vallun »

7c - jak si BladeBard poradí s pastma a zámkama? A jak se léčí?
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Pasti ignoruje, zámky může otevřít kouzlem. Léčení? :think: Proč? :mrgreen:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Illuminating »

A proč ne Druid přeměňovatel?
Sic je pravda, že při přestupu na Arcidruida je to trochu zdlouhavý, ale ve srovnání s ostatníma věcma jako přeměnu ve vlkodlaka, přeměnu ve velkýho vlkodlaka a hromadu skvělejch kouzel je to maličkost. ;-)
Hlavně na konci ToB mi připadá Druid přeměňovatel jako naprosto skvělá postava. ;-)

Jak řekl kluk z jiného fóra:

"Roztrhejte si svého nepřítele na kousky."
Reklama na Druida Přeměňovatele. :D
Uživatelský avatar
Landor
Šifrovač
Příspěvky: 554
Registrován: 27.9.2005 10:38
Bydliště: Astral Plane

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Landor »

Já jsem F/D hrál (byť jen ToB) a bylo toc prima. Je to velmi dobré kombo.
Uživatelský avatar
Mecker
Sigilan
Příspěvky: 732
Registrován: 2.5.2006 16:16
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Mecker »

Mě více povolání v jedné postavě nikdy moc nesedlo, nevím proč, možná "pomalejší" postup na další level a některá omezení. Sice jsem hrál F/M , C/R, F/D, ale že bych si připadal silnější než jedno povolání? Tak to nemohu říci.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Shapeshifter? Bleh. Horší povolání snad není - resp. zabugovanější :roll: Kdyby fungovalo tak jak má, tak by se možná dalo použít, ale takhle... Bída. No, je fakt, že když bereme, že na konci ToBu jsou všechny postavy na extrémních levelech a když hrajete za menší počet postav, tak se vybavení moc nedělí - tak je to vcelku šumák, za co hrajete - když použijeme standardní PG vybavení (RoP +3, Ring of Gaxx, 5+ zbraně, apod.). Jinak ale nevím, jestli je čistý Shapeshifter víc k smíchu nebo k pláči :think: Asi něco mezi... A to jsem si od něj v době, kdy vyšla BG II docela dost sliboval :-?

Landor: No, kdyby tam nebyl ten "druidí skok", tak si na F/D vůbec nestěžuji. Takhle mi leze silně krkem, obzvlášť v 6ti členné družině :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Illuminating »

sevencreature píše:Shapeshifter? Bleh. Horší povolání snad není - resp. zabugovanější . . .
A co je na něm tak zabugovanýho :?:
Já jsem s nim SoA i ToB dohrál, ale nevšiml jsem si ničeho zvláštního. :think:
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Vallun »

sevencreature píše:Pasti ignoruje, zámky může otevřít kouzlem. Léčení? :think: Proč? :mrgreen:
To by byl problém - na BG II mne hledání a odstraňování pastí hodně baví:(
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Vallun: :lol: No, nečekáš doufám, že bude pasti hledat nějaké jiné povolání, než zloděj?

SlipKnoT: No, docela dost.

Kód: Vybrat vše

Normal Werewolf: 

  You Were Supposed To Get              You Actually Got
  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~              ~~~~~~~~~~~~~~~~
  Base Magic Res 20%                    Magic Res *LOCKED AT* 20%
  Immunity to Normal Weapons            Nothing
  Paw = 1d12 slashing                   Paw = 1d6 piercing

For the Greater Werewolf ...

  You Were Supposed To Get              You Actually Got
  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~              ~~~~~~~~~~~~~~~~
  THAC0 6                               Nothing
  Saves 1/1/1/2/1                       Nothing
  Base Elemental Res 50%                Elemental Res *LOCKED AT* 50%
  Base Magic Res 40%                    Magic Res *LOCKED AT* 40%
  Immunity to Normal Weapons            Nothing
  Paw = +3 Weapon                       Paw = +2 Weapon
  Paw = 2d8 slashing                    Paw = 1d6 piercing
  Regeneration 3 HP / second            Nothing
Jinak řečeno, v tomhle stavu byla proměna v WW nebo GW docela vážný handicap.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“