Finále fotbalové Ligy mistrů za moc nestálo, ale na to si nestěžuju

Věc je ta, že tam opět byly reklamy. A mezi Ligou mistrů mi vzhledem k tomu, že je tam vložený blok zahraničních reklam, nevadí, protože zrovna tyhle mají pointu a styl (parádní PS reklamy už asi přes šest let

)
Ale včera tam došlo ke krásnému kontrastu, a tak stížnost padá na pokleslost českých reklam, na českou pivní subkulturu a na potenciální růst primitivnosti.
O co šlo? vklínila se tam totiž reklama na Gambrinus a...
...rázem jsem vzplál jako škrtnutá sirka
Že je v médiích reklam na pivo až moc, štve mě to, ale budiž - kde je poptávka, tam je nabídka. Věc je však ta, že ty reklamy jsou v drtivé většině zcela tristní a rovnou říkám primitivní, anebo přinejmenším s prvky buranství a primitivismu

Prostě se něco dělá a pak se chlastá, anebo se chlastá, něco se začne dělat a pak se zjistí, že chlastání jde stejně líp. A do toho se tam vyskytují klasické pivní postavy a žvásty. Nevím, jestli to tvůrci reklam myslí v ironii, že už si z takových lidí dělají prostě prču, anebo to je myšlené vážně. Tak jako tak kroutím nad pokleslou náplní těchto reklam hlavou. Jenže, to ještě jde...
Včera, reklama na Heineken. Reklama na pivo. Zahraniční reklama na pivo - má to hudbu, má to příběh, jsou tam normální lidé a jaksi normálně stolujou. Vzpomenul jsem si na minulou verzi reklamy na Heineken s Tomem Jonesem coby hudebním doprovodem, vzpomínám si na další, které v souvislosti s reklamou při Lize mistrů šly. Vše splňuje prvky zpočátku odstavce.
Ale pak tam včera skočila reklama na Gambrinus a já jsem z toho kontrastu nevěděl, jestli smát, nebo brečet. Parta nějakých chlapíků tam do sebe otáčí lahváče, jsou to takovéty přiožralé typy, do toho nějaké hloupé hlášky ze čtvrté cenové... Nevidět před tím ty normální (cizí) reklamy, kroutil bych hlavou jako při skoro každé české pivní reklamě - další ze série ubohých českých pivních reklam. Ale když jsem před tím viděl ty normální (cizí) reklamy, přišlo mi to zcela tragické a jen to přililo oleje do ohně mého anti-čecháčství - protože, jestli je tahle reklama produkt od nás, o nás a pro nás (a to ve všech třech samozřejmě ano), tak se vážně stydím za svou národnost...
